10 دلیل برای اینکه چرا مهارت های طراحی شما می لنگد؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

10 دلیل برای اینکه چرا مهارت های طراحی شما می لنگد؟

حرفه طراحی پرازدحام است. اگر این شغل شما است پس باید قبول کنید که در رقابت با طراحانی هستید که ممکن است بیشتر از شما بدانند. باید قبول کنید که مجبورید تمام خلاقیت تان را به کار بگیرید و آن را به چیزی ترجمه کنید که دیگران دوست دارند. و باید قبول کنید که نیاز مداوم به تمرین مهارت های تان ، یادگیری از دیگران و اتخاذ یک مسیر مستمر در اموزش دارید.

در این رابطه زندگی حرفه ای شما مانند دیگران است. همیشه چیز بیشتری برای یادگیری وجود دارد. همیشه مهارت های جدیدی برای توسعه وجود دارد. حرفه های دیگر را در نظر بگیرید. نیازهای اموزشی عمده ای درمجوزهای  پزشکی ، قانون ، تکنولوژی و حسابداری وجود دارد. شما نمی توانید یک مجوز را برای همیشه نگه دارید مجبورید آن را بهبود دهید. اگر طراحی تان در حال حاضر می لنگد در مورد دلایلی که ممکن است شما را شکست دهد  و چگونگی حل آنها فکر کنید.

نداشتن صدای خود

چه شما مدرسه طراحی رفته  باشید چه به صورت خوداموز طراحی را یاد گرفته باشید یک دام برای طراحان وجود دارد. شما تمایل به الهام گرفتن از طراحانی دارید که چیزی را ساخته اند. این نرمال است . اما در برخی مراحل باید دیدگاه خودتان را داشته باشید یک سبک منحصر به خودتان  و چیزی که شما با آن راحت هستید.

این ممکن است شما را با ریسک پذیری هایی در بخش هایی از وجودتان درگیر کند. ممکن است مجبور شوید از منطقه راحتی تان که تقلید از دیگران است خارج شوید و دست به آزمایش بزنید تا صدای خودتان را پیدا کنید. آزمایش و تجربه را شروع کنید و با شوق و ذوق درونتان آن را تغذیه کنید. تا زمانی که از دیگران تقلید می کنید طراحی شما هرگز انتظارات تان از زندگی را براورده نخواهد کرد.

خود اموز نبودن

می توانید دوره های طراحی انلاین یا سنتی را بگذرانید. و به  اموزش در" علم " طراحی ادامه دهید.  این درس ها با ارزشند. البته که هستند اما محدودیت های خاص خود را دارند.

شما هنوز هم کار دیگران را مطالعه خواهید کرد، مفاهیم خودتان از اصول طراحی را اصلاح خواهید کرد. اما خلاقیت هنوز هم مال شماست . و خلاقیت از  شیوه های دیگری خوداموزی بدست می اید. شما باید خلاقیت خودتان را پرورش دهید – در طبیعت بگردید به باغ وحش و موزه برید  در مکان های عمومی بنشینید و مردم اطرافتان را مشاهده کنید بخوانید بنویسید به موسیقی که دوست دارید گوش بدید در شرکت های طراحان دیگر در زمینه های دیگر حضور پیدا کنید.

این فعالیت ها است که به شما ایده های خلاقانه می دهد. در اموزش رسمی فقط اصول طراحی گفته می شود.

انجام دادن  درخواست های همه   

صدای شما منحصر به فرد است. و همه هرگز آن را نمی خواهند حتی همه مشتریانی که ممکن است داشته باشید. شما مجبورید بین درخواست مشتری و اصول تان تعادل برقرار کنید. با وجود این وابستگی ها به نیازهای درامدی تان مجبورید بیشتر انعطاف داشته باشید. اما تلاش کنید به صورت دیپلماتیک در مشتری تان نفوذ کنید. شما که نمی خواهید طرای یا پروژه ای را انجام دهید که به شهرت تان در جامعه طراحان اسیب بزند.

حفظ نکردن سادگی

کسانی که طراحی شما را می بینند به دنبال سادگی هستند. چه یک لوگو طراحی کنید چه در حال طراحی یک وب سایت باشید همیشه از خودتان بپرسید چطور می توانید یک پیام ساده بسازید. از شلوغ کردن و پیچیده کردن صفحه بپرهیزید. بازدیدکنندگان برای پیدا کردن آنچه به دنبالش هستند را وادار به کار نکنید. یک وب سایت برای رفع نیازهای شما یا مشتری تان طراحی نشده است. این سایت برای رفع نیازهای کاربران تان طراحی شده است.

شما می خواهید خلاقیت تان بدرخشد اما نه در بهره وری هزینه .

عدم استفاده از شبکه

هر صفحه باید همزمانی طراحی داشته باشد. شما ممکن است چیزهای نامتقارن داشته باشید اما کاربران نمی دانند . آنها هنگام بازدید از صفحه خواهان تجربه سفارشی هستند. وقتی یک صفحه منظم به نظر می رسد برای بازدید کننده تاثیر روانی خوبی دارد. احتمالا بازدیدکنندگان تمایل به ماندن در صفحه خواهند داشت. سایتی که شما طراحی می کنید سایتی است که باعث ترافیک مشتریان خواهد شد.

خلاقیت شما باعث از دست دادن ترافیک نمی شود.

در نظر نگرفتن فضای خالی

وقتی طراحی بسیار شلوغ باشد چشم را خسته می کند. ممکن است شما بخواهید با یک تیر دو نشان را بزنید اما نمی شود. شما باید پیامی را در صفحه قرار دهید. راهی برای تقسیم بندی پیام پیدا کنید حتی اگر بیش از یک صفحه شود. اگر به اندازه کافی فضای خالی ایجاد نکنید بازدیدکنندگان صفحه تان را ترک خواهند کرد.

فضای خالی را به عنوان یک عنصر مهم طراحی هر چیزی که می خواهید انجام دهید ، در نظر بگیرید. 

تناقض

ایده "تم" برای یک وب سایت به جا است. یک تم در صورتی سازگار است که توسط طرح رنگ، فونت و هر عنصر UI دیگر به تصویر کشیده شود. خلاقیت بیش از حد ممکن است منجربه تناقض طراحی میان صفحات وب سایت شود و این چیز خوبی نیست. این بازدیدکنندگان را سردرگم می کند و کل سایت تصادفی به نظر برسد.

استفاده بیش از حد از زنگ ها و سوت ها

میزان مشخصی محتوای بصری وجود دارد که انتظار می رود مخاطب را جذب کند. تصاویر و عکس هایی که به خوبی قرار داده شده اند می تواند واقعا جذاب باشد. آگهی در صفحات خاص می تواند خوب باشد. انیمیشن نیز یکی از جاذبه های بزرگ است. هرچند افراط در این موارد باعث می شود توجه بازدیدکنندگان از پیام اصلی سایت دور شوند. برخی کاربران عجله دارند. همیشه برای هنگامی که زمان کم و ارزشمند است یک دکمه پرش برای یک ویدئو یا  یک انیمیشن داشته باشید.

 فونت و متن ناخوانا

عناصر طراحی زیادی وجود دارد. زیبایی فونت های دست نویس ممکن است برای پرینت کردن خوب باشد اما برای خواندن یک وب سایت نه. کاربران فونت های خواننده پسند و دیدن رنگ های پس زمینه مناسب هرمتنی را می خواهند. چاپ سیاه و سفید روی یک پس زمینه بنفش تیره یک شکست بزرگ است زیرا بیش از حد خواننده را درگیر می کند. تعادل رنگ و متن پس زمینه را پیدا کنید. و سازگاری رنگ و متن و طرح را فراموش نکنید.

نتیجه گیری  

شما خلاق و پر از ذوق خلاقانه هستید. و این یک مزیت بزرگ در دنیای طراحی است. شما باید بین میل تان به ساختن طرح منحصر به خودتان و تقاضای کاربران تان و خواست مشتری تان تعادل برقرار کنید.  اگر این تعادل را برقرار نکنید ممکن است طرح تان لنگ بزند و مشتریان تان را خوشحال نکند و قطعا کاربران تان را نیز خوشحال نخواهد کرد. 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@mahin.kiyan.68

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار . زمینه مورد علاقه من برنامه نویسی اپلیکیشن هستش و زمینه تحقیقاتی ام شاخص گذاری فایل ها در سیستم های ذخیره سازی مقیاس بزرگ توزیع شده است . با دنیای وب به تازگی آشنا شدم و هنوز اول راهم .

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید