۱۰ توصیه برای رشد شخصی مداوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

۱۰ توصیه برای رشد شخصی مداوم

مشکل مستحکمی که مجله SUCCESS با آن روبروست، یک کتاب راهنما برای یادگیری مادام العمر بوده که در آن عادت‌های مثبت و دنبال کردن رویاهای جسورانه حکاکی شده باشد. این به معنای رسیدن به رشدی دائمی است. در مقالاتی از این قبیل می‌توانید مطالبی را در مورد عادت‌های قدرتمند، رشد  تکامل، بهترین روتین صبحگاهی و نحوه‌ی آزاد کردن خلاقیت را مطالعه کنید. بهترین قسمت این است که شما می‌توانید با خواندن این ۱۰ توصیه، فوراً به نتیجه برسید:

۱. کمی خیال پرداز شوید

ممکن است گاهی اوقات، بیش از حد کار کردن ضروری باشد اما نباید اجازه دهید که این به بخشی عادی از زندگی‌تان تبدیل شود چون می‌تواند در دراز مدت به شما آسیب‌های زیادی را وارد کند. اگر تاثیرات آن را احساس می‌کنید، برنامه‌ای را برای دور شدن از کار و آزاد کردن ذهن و افکار خود آماده کنید.

۲. کنترل خود را از دست دهید

برای اینکه بتوانید کارهای بیشتری را به اتمام برسانید، نمی‌توانید تمام آن‌ها را انجام دهید. محول کردن، یک مهارت مهم برای هر رهبر است. ممکن است این کار خلاف ماهیت کمال گرایانه شما باشد اما باید به اطرافیان خود اعتماد کنید.

۳. دوباره ثبت نام کنید

همان مفاهیم و طرح‌هایی که مربیان در برنامه ریزی درسی از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند در یادگیری مادام العمر به شما کمک کند. برای پیشرفتی چشمگیر، به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟ در این آخر هفته، برنامه‌ای را برای انجام دادن کارهای خود تهیه کنید.

۴. رویاهای بزرگ ببینید

می‌خواهید با باقی عمر خود چه کاری انجام دهید؟ شاید به فکر تغییر شغل هستید. شاید دارید به چیزی فکر می‌کنید که بتوانید در بازنشستگی به آن تکیه کنید. اهداف خود را طی یک بررسی دقیق، شفاف و واضح کنید. 

۵. سحرخیز باشید

دو هفته وقت بگذارید تا روش ۲۰-۲۰-۲۰ از رابین شارما را امتحان کنید. ساعت ۵ صبح بیدار شوید تا ۲۰ دقیقه ورزش کنید، ۲۰ دقیقه به تفکر یا دعا بپردازید و سپس ۲۰ دقیقه را نیز صرف رشد شخصی خود کنید.

۶. خودتان را رهبری کنید

بدانید که موفقیت افراد اطراف شما برای موفقیت گروه، بسیار حیاتی است و موفقیت آن‌ها تا حد زیادی به شما بستگی دارد. برای خود هدفی شخصی ایجاد کنید؛ مثلا سعی کنید هر ۳ ماه، یک کتاب با موضوع رهبری را مطالعه کنید.

۷. یک هدف کششی به وجود آورید

گاهی اوقات برای اینکه به بالاترین حد توانایی های خود برسید، بهتر است تا کمی از انتظارات خود را تغییر دهید. با نوشتن یک هدف بزرگ، با خودتان عهد ببندید تا کارهای بیشتری را انجام دهید.

۸. نترسید

وقتی ما در حال رشد هستیم، در معرض سقوط و شکست نیز قرار خواهیم گرفت. شکست، یکی از جنبه‌های مهم در موفقیت است. اگر نگران نتایج پیش رو هستید، سعی کنید مزایای احتمالی آن را به یاد آورده و ترسیم کنید.

۹. یک مربی پیدا کنید

کَتی ایرلند، بسیاری از دستاوردهای خود را مدیون درس‌هایی است که از مربیان خود آموخته است. اگر مربی ندارید، از افراد حاضر در اطرافتان سوال بپرسید. بفهمید چه کسی می‌تواند مطالبی را به شما بیاموزد که از آن بی خبرید.

۱۰. یک جهان بسازید

اگر خلاقیت بخشی از کار و زندگی شماست، سعی کنید یک هماهنگی ایجاد کنید تا خود را درگیر محدودیت‌های غیرواقعی نکنید. تا به حال چه قابلیت‌هایی از خلاقیت خود را مد نظر قرار نداده‌اید؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات