۳ روش علمی برای پیشرفت در عملکرد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۳ روش علمی برای پیشرفت در عملکرد

با گذشت هر روز، سطح برتری افراد بالاتر می‌رود. نوآوری های جدیدی به وجود می‌آیند، شخص با استعدادتری نسبت به شما وارد بازار می‌شود و شرایط خارجی در اطراف شما تغییر می‌کند. چیزی که دیروز خوب بود، امروز به اندازه کافی خوب نیست. ورزش های حرفه ای نمونه ای درخشان از این اتفاق هستند. به نظر می‌رسد رکوردهای جهانی هر روز جا به جا می‌شوند.

اگر می‌خواهید موفق شوید و این موفقیت را برای مدت زمان طولانی نگه دارید، نمی‌توانید از مهارت فعلی خود راضی باشید. باید راهی برای رشد، تکامل و پیشرفت بیشتر پیدا کنید. خبر خوب اینجاست که استراتژی هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید عملکرد خود را بهبود بخشیده و به برتری برسید. این استراتژی ها علمی هستند. این رویکردها به وسیله استاد دانشکده جامعه شناسی، دنیل چمبلیس مطرح شده است. او طی چندین سال، روی شناگرهای المپیک مطالعه کرده است تا متوجه شود تفاوت بین این ورزشکاران مقام دار با دیگر ورزشکارانی که تمرین مشابه انجام می‌دهند چیست.

۱. بر تکنیک تمرکز کنید

چمبلیس در یافته هایش به عامل کلیدی اشاره کرد که خوب را از فوق العاده جدا می‌کرد و آن عامل کلیدی، روش انجام وظایف مشابه بود. یعنی کسانی که در رشته ی خود دارای تکنیک بهتری بودند. تکنیک بهتر از تمرکز و تسلط بالا بر مسائل پایه ای به دست می‌آید. بنابراین، برتری تبدیل به یک عادت می‌شود.

برای شروع، بر روی تکمیل بخشی کوچکی از کاری که قصد پیشرفت در آن را دارید تمرکز کنید. هنگامی که در آن مهارت پیدا کردید، یک کار کوچک و مرتبط با کار قبلی را برای تمرین انتخاب کنید.

بیایید بگوییم که هدف شما بهتر شدن در سخنرانی های عمومی است. ممکن است شما اول کار بر روی چگونگی ارائه دادن کار کنید. پس از رسیدن به نقطه ای که از آن لذت می‌برید، می‌توانید به طور موثر از تصاویر استفاده کنید، سپس بر روی توانایی فن بیان و دیگر توانایی های خود تمرین کنید.

تسلط بر عناصر فردی کوچک در زمان مناسب می‌تواند با تاثیرگذاری کاربردی، به شما کمک کند تا عملکرد بهتری از خود به جای بگذارید.

۲. انگیزه مناسب را انتخاب کنید

دلیل بسیاری از مردم برای انجام وظایفی خاص، دستیابی به نتیجه ای بزرگ است. حال ممکن است این کار، بردن اسکار، ارتقا آرزو، پیشرفت در زمینه های مختلف و به گفته ی چمبلیس، برنده شدن در المپیک باشد. اما بهترین عملکردها از انگیزه های کوچکتر به وجود می‌آیند. هنگامی که شما برای رسیدن به چشم انداز بزرگتر وارد عمل می‌شوید، در بعضی موارد، ممکن است مدت زمان رسیدن به آن چشم انداز طولانی شود و این احتمال کاهش عملکرد در شما را افزایش می‌دهد.

بنابراین، شما باید باانگیزه باشید تا روز به روز برای کار کردن علاقه پیدا کنید و اینگونه است که می‌توانید شادی را در بردهای کوچک تر حس کنید. این انگیزه، تعهد شما را نسبت به کار در زمان های سخت و طولانی بالا می‌برد.

چمبلیس می‌گوید:

« شناگران برای دیدن دوستانشان، ورزش کردن، احساس قدرت، تحت تاثیر قرار دادن مربی، پیشرفت در شنا به تمرین می‌روند. گاهی اوقات، افراد مسن تر، با نگاهی طولانی تر به آینده، ملاقات هایی را هدف قرار می‌دهند که چندین ماه فاصله دارد. اما با توجه به اهداف بلندمدت، رضایت روزانه نیز باید در نظر گرفته شود. پاداش های عرفانی بسیار حیاتی هستند.»

این انگیزه های کوچک تر می‌توانند احساس لذت بخشی باشند که پس از اتمام تمرین، انتشار یک مقاله و برقراری ارتباط با مشتریان به شما دست می‌دهد. انگیزه های کوچک روحیه شما را بالا می‌برد و زمانی که بردهای بزرگ اندک هستند، شما را به ادامه راه تشویق می‌کند.

۳. عادی بودن را در کار خود حفظ کنید.

هیچکس نمی‌خواهد شکست بزرگی بخورد. شما برای دست یافتن به فرصت های بزرگ کار می‌کنید اما باید مراقب باشید زیرا گاهی اوقات، ضعف در عملکرد شما را از سرمایه گذاری در این فرصت ها دور می‌کند.

این بدان معنا است که شما باید برای انجام هر کاری از روش مشابه کارهای قبلی استفاده کنید تا بدون در نظر گرفتن شرایط، بتوانید نتایج از پیش تعیین شده را بدست آورید. برای مثال، همانگونه که در جمعی ۱۰ نفره سخنرانی می‌کنید، سعی کنید از همان روش برای سخنرانی در گروهی ۱۰۰۰ نفره استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا روی تلاش های خود برای اجرای تکنیک مناسب تمرکز کنید، همان تکنیک هایی که در طول سخت کار کردن خود، قصد پیدا کردن مهارت درآنها را داشتید. با انجام این کار، نتایج بهینه ای را بدست خواهید آورد.

چمبلیس می‌گوید:

« با روبرو شدن با چیزی که به نظر چالشی عظیم یا مواجه شدن با یک رویداد به شدت غیرعادی مثل بازی های المپیک، ورزشکاران سطح بالاتر، این بازی ها را عادی و در سطح مدیریت شده می‌دانند و هر کاری که برای غلبه بر آن لازم باشد را انجام می‌دهند. "این مسابقه هم مثل دیگر مسابقات شنا است" جمله ای است که ما معمولا از برترین شناگران در مسابقات می‌شنویم. کارهای همیشگی مثل گرم کردن، تجسم قبل از مسابقه و غیره از جمله روش هایی هستند که به وسیله آنها می‌شود یک عادت روزمره را برای عادی تر کردنش در موقعیتی جدید قرار داد.»

هنگامی که ذهن خود را طوری تمرین می‌دهید تا بر روی کارهای لازم برای رسیدن به موفقیت تمرکز کند، احتمال هرگونه اضطراب و استرسی که می‌تواند به شما در زمان اشتباه ضربه بزند را کاهش می‌دهید.

الان وقت آن است که سطح عملکرد بالاتری داشته باشید. موضوع بر سر میزان استعدادتان نیست یا حتی میزان پیشرفتی که در گذشته داشته اید هم موضوع بحث ما نیست. در دنیای امروز، بهبود مستمر، یک نیاز است نه یک آرزو.

بنابراین رویکردهای اثبات شده بالا را به طور پیوسته دنبال کنید تا در عملکردتان پیشرفت کنید. بعد از این ها می‌توانید بردهای بیشتر و بزرگتری کسب کنید. موفقیت به عنوان پاداشی برای تلاش شما به سمتتان خواهد آمد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است