۴ کاری که افراد موفق انجام نمی‌دهند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۴ کاری که افراد موفق انجام نمی‌دهند

موفقیت در زندگی بیشتر درباره ی جنگ بین انجام دادن و انجام ندادن کاری است. فقط مسئله اینجاست که اکثر مردم از این موضوع بی خبرند. پس الان که همه مشغول لیست گرفتن از کارهایی هستند که قرار است امسال انجام دهند، من شما را به چالش دعوت می‌کنم تا بنشینید و فکر کنید، چه کارهایی در زندگی ام وجود دارد که به انجام دادنشان نیازی ندارم؟

وقتی کلمه ی موفق را به زبان می‌آورم فقط منظورم داشتن پول نیست. طبق عقیده من، موفقیت یعنی داشتن زندگی ای شاد که بر پایه خواسته ها و شرایط خودمان است. انسان های بسیار زیادی را میشناسم که از هر لحاظ موفق اند، اما کاملا از زندگی خود ناراضی هستند. آنها شاد نیستند و از همه چیز نفرت دارند. به همین دلیل برای من، موفقیت باید خوشحال بودن در هر شرایطی باشد.

همینطور که نشسته اید تا از کارهایی که نمی‌خواهید در زندگی انجام دهید لیست درست کنید، کمی وقت بگذارید و دیدگاه خود را از موفقیت تعریف کنید. 

چه چیزی شما را خوشحال می‌کند؟

چه چیزی بیشترین کنترل و تسلط را در زندگی به شما می‌دهد؟

برای به موفقیت رسیدن، باید از انجام دادن چه کاری دست بکشید؟

با این ۴ کار شروع کنید:

۱. دیگران را سرزنش نکنید.

دنیا پر از انسان هایی است که به نحوی می‌خواهند خود را قربانی جلوه دهند و به دنبال راهی هستند تا دیگران، شرایط و موقعیت را، به خاطر اتفاقاتی که در زندگی شان رخ می‌دهد مقصر بدانند. اما من با شما رو راست صحبت می‌کنم، بعضی اوقات حق با آنهاست. گاهی اوقات زندگی ناعادلانه است. اما اینکه مدام ناله کنند و درباره ی بد بودن اوضاع گله داشته باشند قرار نیست شرایط حال آنها را تغییر دهد. باید مسئولیت  موقعیت و جایگاهی که الان در آن هستید را به گردن بگیرید. اگر هر اتفاقی بیوفتد، حتی اگر تقصیر شما هم نباشد، مسئول زندگی خود باشید. و اینگونه است که بلاخره راهی برای خروج از این شرایط پیدا خواهید کرد.

۲. یکجا ننشینید.

بعضی از مردم، با چالش برانگیزتر شدن اوضاع، به جای تلاش بیشتر ثابت تر می‌شوند. آنها فقط یکجا می‌نشینند و ترش می‌کنند.  اگر می‌خواهید به موفقیت برسید و پیروز شوید، باید فعالیت های پیچیده ای انجام دهید. فعالیت داشتن، نتیجه را به وجود می‌آورد؛ یکجا نشستن فقط شما را به آتروفی دچار می‌کند.

(آتروفی: تحلیل رفتن بافت بدن که با کاهش تعداد بافت در بدن همراه است.)

من سریع تصمیم می‌گیرم. گاهی اوقات بعضی از مردم می‌گویند که "نمی‌دانیم برای گام بعدی باید چه کار کنیم"، پس برای همیشه یکجا می‌نشینند و کار خاصی انجام نمی‌دهند. من می‌گویم بروید کاری کنید که یک اتفاقی بیوفتد. البته، من هم در چنین موقعیت هایی تصمیمات احمقانه ای گرفته ام، اما من همیشه در حال حرکت هستم. جسمی که در حال حرکت است تمایل به ادامه ی حرکت دارد، درست است یا نه؟ و جسمی که ساکن است تمایل به ثابت ماندن دارد. (یکی از قوانین فیزیک "اینرسی")

۳. اجازه ی از دست دادن تمرکز را به خودتان ندهید.

در حرکت بمانید، اما در برابر کاری که انجام می‌دهید مصمم باشید. اکثر مردم به اشتباه مشغول انجام کاری هستند. آنها فکر می‌کنند که در مسیر رسیدن به هدف خود هستند اما مدام در حال چرخش به دور خود هستند و اینگونه است که از صحنه ی رقابت حذف می‌شوند. آنها به طور مداوم این کار را به مدت ۵ دقیقه انجام می‌دهند، و این ۵ دقیقه صرف فعالیتی بی جهت می‌شود. آنها مانند اختاپوس هستند،  حرکت زیادی دارند اما در مسیر مشخصی حرکت نمی‌کنند.

افراد موفق می‌دانند که مهمترین چیز چیست. چیزی که اهمیت دارد این است که، شما الان در چه موقعیتی قرار دارید؟ انجام کاری که بیشترین اهمیت را دارد، حیاتی است. پس وقتی برای هفته یا روز آینده برنامه ریزی می‌کنید، مطمئن شوید که روی کارهای مهمی تمرکز می‌کنید که شما را به سمت مسیر درست هدایت می‌کند.

۴. فکر نکنید که دنیا به دور شما می‌چرخد.

یکی از چیزهایی که من همیشه در آموزش های مربیگری به مردم می‌گویم این است که بیش از حد خودتان را جدی نگیرید، چون هیچکس این کار را نمی‌کند. واقعیت این است که همه ی ما انسان ها برای مدت کوتاهی در این دنیا هستیم. قبرستان ها پر از انسان های غیرقابل جایگزین است. من قبر بنجامین فرانکلین، وینستون چرچیل، ناپلئون و جورج واشینگتون را دیده ام. واقعیت این است که هیچکدام از ما آنقدر هم که فکرش را می‌کنیم با اهمیت نیستیم؛ ما فقط انسانیم. ما برای بهتر شدن در زندگی باید اهدافی را انتخاب کنیم. لقب ها و نفوذ موقتی هستند. 

من یک بار در بخش تحویل چمدان فرودگاهی در فرانسه بودم که متوجه حضور رینگو استار شدم. او در گوشه ای مشغول چرت زدن بود درحالی که خدمتکاری برای بلند کردن چمدان سنگین او تقلا می‌کرد. با خودم گفتم: این هم از "drummer for the Beatles" معروف ترین گروه موسیقی تاریخ، او مشغول چرت زدن است و کس دیگری مسئولیت بار سنگین او را به دوش می‌کشد. او خیلی آدم مهمی هم نیست. او هم مثل تمام ما فقط یک انسان است.

شما باید زندگی خود را جدی بگیرید، برای اهدافتان دیوانه وار بجنگید و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید. اما برای این کار نیاز به چیزی دارید که من آن را "باطن سالم" می‌نامم. در بسیاری از موارد، بزرگترین دشمن موفقیت خود موفقیت است، چون شما شروع می‌کنید به باور کردن حرف هایی که درست نیست و خود را بالاتر و بهتر از چیزی که واقعا هستید تصور می‌کنید.

در موفقیت، بهترین کاری که نباید انجام دهید تسلیم شدن است. این مسائل را به لیست کارهای مهم امسال خود اضافه کنید، من مطمئنم که به موفقیتی که همیشه خواستارش بودید خواهید رسید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات