۵ چیز لازم برای یک ذهنیت موفق
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۵ چیز لازم برای یک ذهنیت موفق

بزرگترین تفاوت بین کسانی که به موفقیت می‌رسند و کسانی که موفق نمی شوند چیست؟

"ذهنیت"

این چیز کوچکی است که تفاوت بزرگی را ایجاد می‌کند و کاتالیزگری اصلی در ایجاد ارزش فردی، اعتماد به نفس و شایستگی است. اشتباه نکنید، اکثر انسان های موفق یک ذهنیت دارند. اگر قصد پیشرفت و صعود به قله های بالاتر را دارید، مطمئنا نیازتان می‌شود. آیا شما تمایل به انجام کار و ارتقای ذهنیت خود به منظور دستیابی به موفقیت های غیرعادی را دارید؟

این ۵ عنصر را در نظر داشته باشید تا به شما در توسعه یک ذهنیت موفق کمک کنند:

۱. خودگویی

آیا همیشه تصور می‌کنید که تنها مکالمات مهم، گفتگوهایی است که با دیگران دارید؟ خب باید بگم اینطور نیست. مهمترین گفتگویی که می‌توانید در زندگی داشته باشید، گفتگو با خودتان است. ما هر روز و همیشه با خودمان صحبت می‌کنیم. در نهایت، همه ی این گفته ها و اطلاعات برای ایجاد مفاهیم فردی ما استفاده می‌شوند. پس مراقب باشید که به خودتان چه می‌گویید. به جای انتقاد بی جا و شک و تردید، بذر مثبت گرایی و الهام بخشی را در خود بکارید.

۲. نیت

نیت شما، چگونگی هدایت ماهرانه موفقیت های شخصی و حرفه ای را تنظیم می‌کند. آیا خودتان را به اندازه کافی آماده کرده اید تا موقعیت فعلی را به چالش بکشید؟ اگر این کار را نکرده اید، بهتر است بزرگتر فکر کنید و از مرزهای محدویت خود رد شوید. راحتی ناخوشایند است زیرا به واسطه عبور از مرزهای آرامش و راحتی خودتان است که می‌توانید به رشد و تکامل برسید.

تعیین اهداف بالاتر و اعتقاد به مهمترین نتایجی که می‌توانید به دست آورید، زندگی و ظاهر شما را در دنیا متحول می‌کند. باور کنید تا به حال کسی از بزرگتر فکر کردن پشیمان نشده است.

۳. استقامت

آنجلا داوکورت، روانشناس مشهور جهان، درباره ی موفقیت می‌گوید:« استعداد ۱ برابر شمارش می‌شود اما تلاش ۲ برابر شمرده می‌شود.»

آیا استقامت دارید؟ اگر نه  این را بدانید: هم اشتیاق و هم استقامت برای موفقیت در درازمدت حیاتی هستند. احساس هیجان در زمان تصمیم گیری بسیار طبیعی است. مسئله ی غیرطبیعی و دشوار این است که برای رسیدن به آن هدف یا آن چیز تمرکز پایدار و مستحکمی داشته باشید. استقامت به ما کمک می‌کند تا زمانی که موقعیت سخت شده است، حس تسلیم شدن را از خود دور کنیم. خوشبختانه، می شود استقامت را به مرور زمان یاد گرفت و آنرا توسعه داد.

۴. استراتژی

اعلام هدف سبب اطمینان از رسیدن به موفقیت می‌شود.  اهداف خود را به منظور سازماندهی و مدیریت بهتر، به بخش های کوچکتری تقسیم کنید. سپس نقشه ای استراتژیک با فعالیت ها و نتایج برنامه ریزی شده بسازید که به شما در رسیدن به موفقت کمک می‌کنند. دقت کنید که چه چیزی برایتان کاربرد دارد و در صورت لزوم برای ارتقاء عناصر کلیدی خود اقدام کنید. از انتقادها با روی باز استقبال کنید و در این راه نوآوری را در آغوش بگیرید.

۵. اجرا 

ساختن استراتژی یک چیز است، اما اجرای آن چیز دیگری است. به یاد داشته باشید که عملی قدرتمند، می‌تواند موفقیت شما را مورد آزمایش قرار دهد. قطعا روزهایی وجود خواهد داشت که شما حسی برای انجام کار ندارید یا حتی ممکن است دلسرد شده باشید. ایرادی ندارد، هدف شما این است که کم کم و آهسته برای رسیدن به هدف گام بردارید. حال شاید برای رسیدن به گام های بعدی باید با کسی تماس بگیرید، ایمیل بفرستید یا شخصا در جایی حضور پیدا کنید. مصمم باشید و با قدرت اقدام کنید. اجرا کردن باعث می‌شود که به خودتان اعتماد کنید، همچنین نشان دهنده عملکردهای موفقیت آمیز گذشته نیز هست و شما را یک قدم به نتیجه ی مطلوب و دلخواه تان نزدیک تر می‌کند.

آیا حاضرید برای جنگیدن با ناشناخته ها، بر یک ذهنیت موفق تسلط پیدا کنید؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات