زبان ها و فریم ورک های که باید در سال 2016 یاد بگیریم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

زبان ها و فریم ورک های که باید در سال 2016 یاد بگیریم

کتابخانه ها و فریم ورک ها در حال تغییر هستند.

تلاش برای یادگیری هر گزینه جدید که وارد بازار میشود یک ریسک است.

ولی در ادامه من گزینه هایی را به شما معرفی میکنم که برای مدت طولانی پایدار بوده و ارزش یادگیری خواهند داشت.

جاوا اسکریپت

اگر شما یک توسعه دهنده وب هستید بدون در نظر گرفتن کدنویسی جاوا اسکریپت زبانی است که باید یاد بگیرید. امروزه شما میتوانید جاوا اسکریپت را بر روی مرورگرها- سرورها- برنامه های موبایل وحتی سخت افزارها مشاهده کنید.

ES6

(یک استاندارد جدید است که در سال 2015 معرفی شد) و به برنامه نویسان قدرت بیشتری می دهد و نوشتن کدها را برای آنها آسان تر می کند.

Angular Js

یک فریم ورک جاوا اسکریپتی است که توسط گوگل معرفی شده و پشتیبانی میشود و به سرعت پیشرفت کرده و راه خود را در ساخت برنامه های قدرتمند وب پیدا کرده است.

در حال حاضر این فریم ورک یکی از مواردی است که شرکت هایی که با جاوا اسکریپت کار می کنند احتیاج دارند.

Node Js

با کمک این فریم ورک شما میتوانید برنامه های تحت سرور را به زبان اسکریپت راه اندازی کنید.

شما از این وب فریم ورک می توانید برای نوشتن backend برنامه های ساده که بر اساس فریم ورک های دیگری چون Api end points , Express web socket  نوشته شده اند ویا حتی یک Torrent استفاده کنید. Node  نیز دارای یک Community   فعال می باشد که در سال 2016 از رقیبان خود پیشی خواهد گرفت.

Less/Sass

دلایل زیادی برای دوست نداشتن CSS وجود دارد.برای پایان دادن به فایل های بزرگ 1000  خطی که تغییر در آن بسیار سخت است راه آسانی وجود دارد برای حل این مشکل SASS /LESS ایجاد شده اند که کد نوشته شده توسط آنها به آسانی به  CSS  تبدیل میشود.

jQuery,WordPress,PhP,Bootstrap

دوست داشتنی های همیشگی برنامه نویس ها برای ساخت وب سایت

امروزه وردپرس دیگر از قالب وبلاگ نویسی خود بیرون آمده و به یک cms برای توسعه دهندگان تبدیل شده که دارای پلاگین های گسترده ایی هست.

PhP یک زبان سمت سرور که اسکریپت های آن بر روی سرور اجرا می شود . با استفاده از زبان PhP ، شما می توانید سایت ها و پورتال های بزرگ سازمانی را با قدرت طراحی و برنامه نویسی کنید.

jQuery  یک کتابخانه از جاوا اسکریپت است که پیمایش اسناد اچ تی ام ال ، رسیدگی به رویدادها، متحرک سازی و تعاملاتAJAX   را به منظور توسعه سریع وب تسهیل می کند. jQuery  به گونه ای طراحی شده است تا روشی را که با آن جاوا اسکریپت را می نویسید تغییر دهد. جی کوئری جایگزینی برای جاوا اسکریپت نیست و با این که برخی میانبرهای نحوه نوشتاری را در اختیارتان می گذارد اما کدی که هنگام استفاده از جی کوئری خواهید نوشت هنوز هم جاوا اسکریپت می باشد.

Bootstrap را حتما بررسی کنید بوت استرپ برای کدنویسی frontend به شما کمک میکند ودارای پلاگین های فراوانی می باشد.

React

مسلط شدن به React یک جایگاه در توسعه وب به شما می دهد و در پروژه های شخصی شما کمک می کند . React مهارتی است که خواهان زیادی در صنعت توسعه وب دارد مخصوصا با انتشار Flux و ReactNative افزایش یافته است . این کتابخانه توسط فیسبوک معرفی شده است.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@sina.lashgari1990

سینا لشگری کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات. آشنا به css,html,bootstrap,java script,asp,sass & less

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

سینا لشگری

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات