به طرح های شخصی و تجاری خود سر و سامان بدهید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

به طرح های شخصی و تجاری خود سر و سامان بدهید

از زمان پديد آمدن صنعت طراحي هميشه بين طرح هاي خلاقانه شخصي و طرح هاي تجاري بحث و اختلاف بوده است. اصولا خلاقيت و تجارت بدون يکديگر معنا ندارند. شما براي ادامه کار طراحي به سرمايه نياز داريد و بدون خلاقيت نيز طرح هاي شما خريدار ندارد و پولي به دست نخواهيد آورد. آيا بين طرح هاي تجاري و طرح هايي که صرفا جهت لذت طراحي خلق مي شوند تفاوتي وجود دارد؟ آيا نبايد بين آنها مرزي وجود داشته باشد؟

يک عالمه سردرگمي 

آيا لازم است که مشتريان خود را با ارائه انواع و اقسام طرح ها گيج کنيد؟ مسلما خير . بلکه بهتر است طرح هايتان را به دو بخش طرح هاي تجاري و طرح هاي خلاقانه و جالب که زياد هم تجاري نيستند تقسيم کنيد. بهترين مشتري هاي شما از اينکه وسعت خلاقيت شما را ببينند سود خواهند کرد. اين امر به آنها اين امکان را مي دهد که شما را نه تنها براي پروژه فعلي بلکه براي پروژه هاي آتي نيز بسنجند. شما بايد بدانيد که فرصت هاي هيجان انگيز زيادي را از دست خواهيد اگر و تنها اگر آنها شما را به ديد يک طراح تک بعدي نگاه کنند.

اما ترکيب سبک ها چه تاثيري بر برند شخصي شما مي گذارد؟ اينکه خلاق و جالب باشيم نکته ي خوبي است از اين رو که مشتريان متوجه خلاقيت شما خواهند شد. به عنوان يک طراح بايد بدانيد که پروژه هاي شخصي براي شما يک ضرورت به حساب مي آيد. اين پروژه ها به شما کمک مي کنند که ايده هاي خلاقانه جديدي را کشف کنيد در حالي که امکان اين امر صرفا با کار کردن بر روي پروژه مشتريان تحقق نمي يابد. افراد بسياري به واسطه پروژه هاي شخصي فوق العاده اي که خلق کرده اند ، براي پروژه هاي خوبي به عنوان فريلنسر استخدام و در محيط خانه مشغول به کار شده اند.

تداخل کارهاي شخصي و تجاري

شايد فکر کنيد که تداخل طرح هاي شخصي شما با طرح هاي کاري مربوط به مشتري موجب به خطر انداختن همکاري شما شود. سوال مهم اين است که آيا ترکيب طرح هاي شخصي شما با پروژه هاي تجاري کار عجيبي نيست؟
در واقع بايد گفت بله . مي تواند چنين باشد.

تفاوت زياد بين طرح هاي شخصي شما و طرح هاي مربوط به مشتريان مي تواند عجيب به نظر بيايد. به همين منظور ، شما مي توانيد طرح هاي جالب خود را با يک برند مستقل ارائه کنيد و طرح هاي تجاري خود را از آنها جدا سازيد.

تجزيه ، تحليل و پيگيري

جدا کردن و سامان دهي کارها و طرح ها باعث مي شود که شما راحت تر بتوانيد راه هاي جذب مشتري را در يابيد. هر طرحي که به صورت آنلاين ارائه مي کنيد ، شخصي يا حرفه اي ، به ديگران اين امکان را مي دهد که شما را به عنوان يک طراح بيشتر بشناسند.  مطمئن شويد که پيامي که براي مخاطبان خود از طريق اين آثار ارسال مي کنيد پيام درستي است. ترکيب کارهاي تجاري و غير تجاري با هم ممکن است باعث ايجاد سردرگمي شود.

اين مشکل براي هر گونه طرحي که نمي خواهيد با طرح مشتري تداخل داشته باشد ، پيش مي آيد. براي مثال طرح هايي را در نظر بگيريد که زياد از آنها خوشتان نمي آيد ولي صرفا براي دستمزد و يا مسائل ديگر آنها را طراحي کرده ايد. شايد از اين گونه طرح ها متنفر هم باشيد ولي به دلايلي مي ترسيد که آنها را از رزومه کاري خود حذف کنيد. الان زمان آن است که آنها را حذف کنيد! اگر يک کارفرما قصد استخدام شما را داشته باشد و آن طرح ها را ببيند چه پاسخي به او مي خواهيد بدهيد؟

هيچ گاه طرح هايي را که از آنها متنفريد جزو نمونه کارهاي خود قرار ندهيد چون همين امر موجب عوض شدن نظر کارفرما نسبت به استخدام شما خواهد شد. اگر باور نمي کنيد کافي است چند نمونه از آن طرح ها را در نمونه کارهاي خود جاي دهيد تا با چشم هاي خود ببينيد که چه اتفاقي خواهد افتاد.

اولويت بندي

سعي کنيد طرح هاي حرفه اي خود را که به نياز هاي مشتري مرتبط مي شوند در اولويت و طرح هاي جالب را که صرفا براي دل خود و يا اشتراک گذاري با دوستانتان ساخته ايد ، در مراتب آخر قرار دهيد. حتي انتشار دو طرح مختلف با عناوين مستقل مي تواند اين جداسازي را براي همه شفاف تر سازد.


منبع : speckyboy

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@imreza.kh

فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم. سالهاست در زمینه طراحی گرافیک و توسعه فرانت اند فعالیت می کنم. به تولید محتوا علاقه ویژه ای دارم و در حوزه های مختلفی مثل وب ، گرافیک ، تکنولوژی و ... مطلب می نویسم . خوشحالم که می تونم دانسته های خودمو با دیگران به اشتراک بذارم .

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

محمدرضا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات