لغتنامه سئو - واژه A
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

لغتنامه سئو - واژه A

بهینه سازی وب سایت یا سئو شامل یکسری اصطلاحات پرکاربرد و مهم میباشد. متاسفانه تفاسیر موجود از اصطلاحات سئو حتی در برخی از وبسایت های مطرح کشور عزیزمان بصورت برداشت آزاد و سلیقگی میباشد، اما در این مقاله علاوه بر صحت سعی بر انتقال مفاهیم به زبان ساده و روان میباشد.

A

AnalyticS Google

گوگل آنالیز یک ابزار کاربردی تحت وب برای تجزیه و تحلیل سایت، اپلیکیشن و بازاریابی آنلاین میباشد. گوگل آنالیز میتواند نوسانات و ترافیک سایت شما را در اختیارتان قرار دهد. به شما کمک میکند که به شناخت و نگرش مشتری خود نزدیک تر شوید. برخی از مهمترین دلایل استفاده از گوگل آنالیز :

  • بهترین راه حل رایگان برای رشد سایت
  • بینش صحیح برای بازاریابی آنلاین کسب و کارهای بزرگ
  • تجزیه تحلیل اپلیکیشن

Adwords Google

گوگل Adwords سیستم تبلیغاتی آنلاین گوگل میباشد، که به شما امکان دستیابی به مشتریان جدید را خواهد داد. برنامه های تبلیغاتی گوگل ادورز به رشد و ارتقای سایت شما نیز کمک بسزایی میکند. در واقع با اختصاص دادن بودجه مورد نظر و با توجه به آیتم هایی مانند: کلمه کلیدی، رتبه آگهی، مناقصه پرداخت به ازای کلیک CPC، کیفیت امتیاز و دیگر بخش ها میتوانید تبلیغاتی هدفمند را در گوگل Adwords شروع کنید.

AdSense Google

گوگل Adsense ابزاری مناسب برای کسب درآمد از سایت تان میباشد. این سیستم توسط گوگل بوجود آمده تا به شما و سایت های عضو این شبکه اجازه ی نمایش آگهی های متنی و تصویری مرتبط با سایت شان را بدهد و در ازای کلیک و نمایش آگهی ها مبلغی برای آن ها در نظر گرفته میشود. همچنین قوانین سفت و سختی برای استفاده از این ابزار در نظر گرفته شده و عدم رعایت آن ها یا فریب کاری سیستم گوگل Asdens شما را از دریافت پول منع میکند.

Anchor Text

به کلمات یا عباراتی که  قابل کلیک (Hyperlink) هستند و به سایت شما لینک داده شده اند Anchor text میگویند. (به زبان ساده: کلمات یا عبارات لینک شده ی موجود در یک لینک!)

مثال کد HTML:

<a href="http://www.roocket.ir"> راکت مجله آموزش طراحی و برنامه نویسی</a>

انکر تکست قدرت بسیار زیادی دارد و میتواند سایت تان را در کلماتی حتی غیر مرتبط با موضوع سایت شما، در نتایج موتور جستجو نمایش بدهد. استفاده ی بیش از اندازه از انکر تکست میتواند سایت شما در خطر جریمه قرار دهد.  برای شناخت و بررسی دقیق تر بزودی مقاله ی مفصل از Anchor Text  در راکت قرار میگیرد.

 Alt Tag

هنگام قرارگیری نشانگر ماوس روی تصاویر نوشته ای بعنوان شرح کوتاه آن تصویر برای کاربر به نمایش در می آید. این مهم برعهده تگ آلت (ALT TAG) میباشد. این تگ کاربردی HTML از لحاظ سئو بسیار اهمیت دارد. بمنظور اهمیت تگ آلت در سئو باید متذکر شوم که موتورهای جستجو نابینا هستند!

Alt Attribute

متن جایگزین در صورت عدم نمایش عکس. اهمیت alt attribute در سئو بقدری زیاد میباشد، که استفاده نکردن یا بکاربردن غلط آن میتواند سایت شما را با تنزل رتبه روبرو کند. در واقع تا وقتی از alt attribute بدرستی استفاده نشود، موتور جستجو نمیتواند درک درستی از تصاویر داشته باشد. به همین منظور بهتر از است به جای توصیف یک کلمه ای از تصویر، شرح کامل را در 2 تا 4 کلمه خلاصه کنیم.

API

رابط کاربردی برنامه سازی یا application programming interface (API) رابطی میان برنامه ها میباشد. در حقیقت api موجب میشود که برنامه ها از طریق آن، بمنظور استفاده از ابزارها و رسیدن به نتیجه با یکدیگر در تعامل باشند.

ASP

صفحات سرویس دهنده فعال یا active server page ابزاری شامل اسکریپ ها و برچسب های HTML میباشد، که میتوان با استفاده از آن صفحات وب داینامیک و برنامه های تحت وب را ایجاد نمود. Asp توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته است.

Algorithm

مجموعه دستورالعمل هایی با شروع و پایان مشخص، که به ترتیب معینی اجرا میگردنند و باعث حل مسئله میشوند. مشخصا الگوریتم ها به موتورهای جستجو اعلام میکنند، که صفحات وب به چه صورت بررسی و نمایش داده شوند. 

Accessibility

توسعه دهندگان و طراحان در فرآیند ایجاد صفحات وب چارچوبی را برای افراد معلول و نابینا در نظر میگرند. اهمیت این موضوع از لحاظ کاربرپسندی همواره مدنظر بوده است. مشخص است که موتورهای جستجو تصاویر و فایل های فلش را درک نمیکنند و همچنین مرورگرهای صوتی ویژه معلولین بخصوص در تلفن های هوشمند وجود دارند، که گاها برای خواندن صفحات وب دچار مشکل میشوند. بنابراین رعایت یکسری دستورالعمل بمنظور بهینه کردن وبسایت برای معلولین و خوانایی هرچه بیشتر برای موتورهای جستجو میتواند تاثیر مثبتی از لحاظ سئو برای سایت داشته باشد.

پایان حرف A

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 3 رای

/@varasp

همیشه بزرگترین تفریح زندگیم کار کردن راجبه علایقم بوده و خلاقیت در حوزه IT که نمود عینی اش در برنامه نویسی وب آشکار هست، من رو شگفت زده میکنه. استاندارد وب، اصول seo و دیزاین پترن ها مسایلی هستند که دنبال میکنم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

محمد طاهری

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات