تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴
گردآوری و تالیف : مهین کیان

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار . زمینه مورد علاقه من برنامه نویسی اپلیکیشن هستش و زمینه تحقیقاتی ام شاخص گذاری فایل ها در سیستم های ذخیره سازی مقیاس بزرگ توزیع شده است . با دنیای وب به تازگی آشنا شدم و هنوز اول راهم .

تجارت می تواند تنها در عرض چند سال متحول شود. 24 ماه قبل ، موبایل بیانگر حدود 10 درصد کل ترافیک اینترنت بود.امروزه به 25 درصد رسیده است و گوگل تغییرات رتبه بندی که وب سایت های بهینه شده برای تلفن های همراه روی صفحات نتایج موتور جستجو را اولویت بندی می کند ، درنوردیده است.خریداران نیز تغییر کرده اند.بازدیدکنندگان امروزی وب سایت، انتظار تجربه ای متفاوت نسبت به تجارب گذشته دارند.

اما در طراحی مجدد متناوب یک خطر وجود دارد.این  کار تبدیل به یک اجبار شده و اهداف پایانی استراتژیکی ندارد.چه  شما برای یک آژانس کار کنید چه سایتتان را در خانه نو نوارکنید ،تبدیل کردن وب سایتتان به یک کانال محرک درآمد حیاتی است، نه اینکه تنها یکی از صفحات زیبای براق باشد.

تحقیق کنید  

قبل از اینکه منابع و زمان را برای بازسازی وب سایت تان سرمایه گذاری کنید ابتدا نقشه ای از تغییراتی که می خواهید بدهید تهیه کنید و از خودتان بپرسید چه نیازی به این تغییرات دارید؟ مراقب آنچه که با طراحی مجدد اتفاق می افتد باشید" آیا تنها می خواهم مدرن تر به نظر برسد " یا "  تنها نیاز به تغییر را احساس می کنم؟"

یک وب سایت نباید فقط بهتر به نظر برسد اما کارکرد بهتر خوب است.قبل از هر کاری ،شروع به تجزیه و تحلیل کنید و موقعیت اغازین خود را در مورد بازدیدکنندگان ،رتبه جستجو ، نرخ تغییر و دیگر معیارهای کلیدی وب سایت ثبت کنید (به عنوان یک معیارشناخته شده). یک هدف و یک استراتژی برای چگونگی تغییر هر یک از این معیارها  به عنوان نتیجه طراحی مجدد بسازید.

داشتن اهداف توسعه شفاف به شما چارچوب هدفی برای اندازه گیری تاثیر طراحی مجدد می دهد و پیشرفت های آتی رو به جلو را طی می کند.  

دریافت شخصی 

یکی دیگر از تغییرات رفتاری خریداران در طول دو سال گذشته، انتظار روز افزون یک تجربه شخصی است.74درصد مصرف کنندگان انلاین از وب سایت هایی که به نظر می رسد محتوایشان هیچ ربطی به علایق انها ندارد، ناامید می شوند.

در وب سایت هایی مانند  Netflix ، آمازون و دیگر وب سایت های تطبیقی بازدیدکنندگان به دنبال محتوایی هستند که خاص و مربوط به آنها باشد.حتی یوتیوب می تواند ویدئو هایی که فکر می کند ممکن است شما از آن لذت ببرید را پیشنهاد کند.یک مطالعه Monetate/Econsultancy در سال 2013 نشان داد که بازاریابان خانگی که تجارب وب فرد را شخصی سازی می کنند به طور متوسط 19درصد افزایش فروش داشتند.

اضافه کردن یک موتور و استراتزی شخصی سازی به طراحی مجدد بعدیتان می تواند به مقابله با نرخ تغییر ضعیف کمک کند.فرض کنید شما یک تجارت مربوط به لباس را اداره می کنید و یک بازدیدکننده اخیرا یک تی شرت از وب سایت شما خریداری کرده است.

اگر انها مجددا از وب سایت شما بازدیدکنند و تنها پیشرفت در طراحی همان تی شرت ببینند این احتمال وجود دارد که آن را نادیده بگیرند.برای جلب و حفظ توجه آنها شما می توانید محصولات مرتبط مانند شلوار یا کیفی که متناسب با آن تی شرت است را به آن بازدیدکننده خاص نمایش دهید  

امروزه شرکت هایی که از طریق بازاریابی درهم ریخته تخفیف می دهند برجسته ترین تبلیغات را ندارند بلکه شرکت هایی که یک تجربه منحصربه فرد شخصی برای بازدیدکننده می سازند بهترین تبلیغات را دارند.

رسپانسیو باشید 

همانطور که بالا اشاره شد، خریداران به صورت فزاینده ای از تبلت ها و گوشی های هوشمند برای یافتن اطلاعات انلاین استفاده می کنند و شرکت هایی که وب سایتشان را از صفحه ای به صفحه دیگر(یعنی متناسب با دستگاه خریدار ) بهینه نمی کنند در حال شکست هستند.

با توجه به مطالعات انجام شده توسط گوگل ،79 درصد کاربرانی که  اطلاعاتی که نیاز دارند را روی یک سایت موبایل پیدا نمی کنند آن سایت را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری برای پیدا کردن اطلاعات موردنیازشان می رو ند. اگر شما به فروشگاهی بروید که شلوغ است سازماندهی نشده و فروشندگان به شما کمک نمی کنند تعجبی ندارد که بلافاصله آنجا را ترک می کنید و به سراغ فروشگاه دیگری که راحت تر شما را هدایت می کند می روید.

از طراحی رسپانسیو برای ایجاد سایتی که با اندازه صفحه های مختلف سازگار است استفاده کنید و از ترکیب الگوهای رفتاری مختلف کاربران موبایل در استراتزی طراحی مجددتان مطمئن شوید. به عنوان بخشی از طراحی مجددتان بار سایت تان را مشخص کنید و مطمئن شوید که روی دستگاه ها و مرورگرهای مختلف به درستی نشان داده می شود.به علاوه برای زمان بارگذاری به ساختار وب سایت تان نظری بیندازید.آیا ناوبری آن ساده است؟ آیا مسیر واضحی از تحقیق تا خرید وجود دارد؟

بازدیدکنندگان سیار به طور خاصی عملگرا هستند و نیاز به یک مسیر روشن بین نقطه A و B دارند. از طراحی مجدد به عنوان فرصتی که سایت تان را برای حرکت بازدیدکننده در سراسر چرخه فروش راحت تر می کند به جای پرش از حلقه هایی که آنها را به مشتری شما تبدیل کند ، استفاده کنید.

اغلب گزینه های طراحی بصری همراه با طراحی مجدد وب سایت از ذهن شما یا رئیستان می گذرد و یک دلیل خوب برای آن، این است که : تجربه بصری یک وب سایت مهم است.
به علاوه از اینکه طراحی مجدد بعدی وب سایت تان پیشرفت های عملیاتی که منعکس کننده روشی است که  بازدیدکنندگان امروزی از وب سایت شما استفاده می کنند، را تر کیب می کند ، اطمینان حاصل کنید.این پیشرفت ها ممکن است مانند یک تصویر جدید  یا دسته بندی برجسته یا  قابل توجه نباشند اما می توانند بر تفاوت بین یک وب سایت با قابلیت جستجوی خوب در مقابل وب سایتی با تاثیرگذاری بالا دلالت کنند.

نیاز به SEO جدید یا تغییر ارزش نام تجاری، ممکن است شما را مجبور به طراحی مجدد وب سایت تان زودتر از موعد مقرر برای طراحی مجدد بعدی بکند اما  چگونه این تغییر رویکرد به یادماندنی را انجام می دهید؟ خوب مخلوطی از خلاقیت و احتیاط می خواهد.

خلاقیت خود را آزاد کنید

هنگامی که تایید کردید که برای طراحی مجدد وب سایت تان یک دلیل مناسب دارید قوه خلاقیت خود را رها کنید و چیز جدیدی را امتحان کنید.با این حال بسیار حائز اهمیت است که رویکرد حساب شده ای برای خلاقیت تان داشته باشید.

از مشورت کردن با دیگران نترسید و انتقادات سازنده انها را بپذیرید.با ترکیب خلاقیت و احتیاط می توانید شانس خود را برای یک طراحی مجدد وب سایت با قابلیت تبدیل بالا و موثر که جلب توجه می کند و رهنمودها را تبدیل می کند ، افزایش  دهید.

رهنمودها و ترفندهایی برای یک طراحی مجدد با بازگشت بالا و موثر 

اگر بعد از خواندن این نکات به این باور رسیدید که طراحی مجدد یک راه حل مناسب برای وب سایت تان است با یک استراتژی دقیق اقدام کنید .اینجا برخی از راهنمایی های خاص که به شما کمک می کند تلاشتان را به حداکثر برسانید آمده است.

جمع آوری بازخوردهای زیاد: سپس باید روی این فیدبک ها (بازخوردها) کار کنید.این کار شامل بینشی از داخل و خارج شرکت شماست.کسانی که در شرکت شما کار می کنند  ایده خوبی درباره کاری که در  روال انجام می شود یا انجام نمی شود ،می دهند.در حالی که مشتریان و گروه های متمرکز می توانند بازخوردهایی در مورد عملکرد بصری و ظاهر به شما بدهند.

 توسعه یک بودجه از آغاز : شما نمی خواهید بدون اینکه بودجه را توسعه دهید همراهان زیادی بگیرید.این کار به شما اجازه می دهد واقع بینانه مسائلی که قادرید با آنها مواجه شوید و آن مسائلی را که قادر به مقابله با آنها نیستید را ببینید .

تمرکز بر UX و قابلیت 

اگر بارگزاری یک صفحه وب سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد ، حدود 40 درصد کل بازدیدکنندگان سایت شما را ترک می کنند.به همین دلیل قراردادن تجربه کاربری (UX) و قابلیت به عنوان اولویت بالای شما ، اهمیت دارد. اگر این مورد برای افزایش تعامل کاربر با شرکت شما کار نکند،پس نبایدوجود داشته باشد.با استفاده از ابزار PageSpeed گوگل،می توانید سرعت سایت تان را تجزیه و تحلیل کنید و آن را برای بهترین نتایج بهینه کنید.این ابزار ، جلوی ترک زودهنگام صفحه را نمی گیرد.

منبع : speckyboy

دیدگاه های مخاطبین

ثبت دیدگاه شما
  • اسد

    سلام

    خیلی مفید و سازند بود.

    ازسایت شما برای تهیه این مقاله سپاسگزارم.

  • میلاد

    خیلی مفید و کاربردی بود.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید :