آیا وب سایت های نمونه کار در حال مرگن ؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

آیا وب سایت های نمونه کار در حال مرگن ؟

همه ما میدونیم که وبلاگ نویسی و سایت های نمونه کار شخصی برای طراحانی که بدنبال دیده شدن خود توسط مشتریان یا تحسین شدن توسط اونها هستن خیلی مهمه . اما برخی از پیشرفت های بوجود اومده در طول دهه های گذشته تا به امروز ، به نظر من ، در حال تهدید به از بین بردن نیاز به دامنه های شخصی شده . امروزه اطلاعات از طریقه شبکه های اجتماعی یا آپ های ارتباطی رو گوشی ها به سرعت در حال گسترشه و متوقف کردن اون عملا غیر ممکنه و حقیقت اینکه مشتریان بالقوه و مردم عادی بندرت وقت میکنن تو یه روز پرمشغله به اینطور وبسایت ها سر بزنن . 

ما امروز قصد داریم بهترین راهی که طراحاها باید تو جهان امروز ازش برای بازاریابی کار خودشون استفاده کنن رو بهتون بگیم .

  • راه سریع تر برای بازاریابی 

این روزها ، شما برای بازاریابی کار خودتون به عنوان یه طراح واقعا به یه وبسایت شخصی نیاز ندارید . شما میتونید وارد جامعه طراحا تو رسانه های اجتماعی بشین و کارتونو معرفی کنید اما راهایی دیگه ای هم برای توزیع محتوایی که شما میخواین تا مشتری ببینه وجود داره . شما میتونید به عنوان مهمان در وبسایت های دیگه پست بزارید یا از طریق ایمیل بازاریابی کنید یا حتی میتونید با استفاده از کارهای غیر متعارف مثل ساخت پاکدست های مختلف ، در کنار محتوایی کاربردی که با این روش به دیگران ارائه میدید خودتونو به بقیه معرفی کنید .

اگه شما بدنبال ورود خودتون به بازار ، به عنوان یه طراح هستید ، بله شما هنوز هم  میتونید نام برند شخصیتونو با تکیه به ترافیک جستجو طبیعی در طول یه دوره مثلا یه سال به مقدار کمی افزایش بدین . اما شما زمانی هم برای این افزایش آروم کوچیک دارید ؟ یا صبرشو ؟ شما مشتریانتونو بدست میارین و شهرتونو اما بصورت عاجلانه و کند . 

بزارید در اینجا براتون روشن کنم : من قطعا فکر میکنم که داشتن یه وبسایت شخصی میتونه یه طرح خوب بازاریابی برای شما باشه . این بر هیچکی پوشیده نیست که داشتن وب سایت شخصی یه مشروعیت خاص به طراح میده که سایت های اجتماعی این مشروعیتو به اونا نمیده . در آینده شما میتونید از وبلاگ های شخصی تون به صورت استادانه تر استفاده کنید و یه مکان عالی برای مشتری کنید . نه اینکه یه چهارتا نمونه کار بریزین توشو تمام .اما اگه شما نیاز به این دارید که هر چی زودتر کارتونو شروع کنید و زودتر دیده بشید شروع به گردش محتوا خودتون با استفاده از طیف وسعی از امکاناتی که دمه دستون هست کنید . 

  • ایده شما برای شروع چیه ؟ 

شما ممکنه فکر کنید که وبلاگ نویسی یه چیز ساده و آسونیه : یه وبلاگ میسازینو ، چندتا پست میزارین توش و عجی مجی - شما یه وبلاگ نویس هستین . این کارو اگه حدود 7-8 سال پیش انجام میدادید آره کسی چیزی نمیگفت . اما الان ، بازار از انجام این کارها اشباع شده . در طرف دیگه انفجار اطلاعاتی رسانه های اجتماعی هم باعث کمتر دیده شدن این نوع وبلاگ ها شده . از همین جهت طراحای جدید هم به این سمت رفتن که کار خوشونو با استفاده از رسانه های اجتماعی تبلیغ کنن ! خب این روش برای هر کی یا نیتجه مثب داره یا نتیجه منفی ا.

شما باید در وبسایت خودتون وبلاگ نویسی کنید یا با استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد کارتون بازاریابی کنید . خوب کدوم یکی از این دو کار برای شما ایده آل تره ؟ بهترین راه برای پیدا کردن این جواب اینکه شما باید سعی کنید از چند کانال محبوب برای کار خودتون استفاده کنید . فیسبوک ، توئیتر ، لینکدین وغیره ! خودتون باید کشف کنید که برای کارتون کدوم یک از اینا براتون بهتره . کدوم یکی مخاطبای بیشتری داره یا کدوم میتونه تعاملتون با متشری رو بیشتر کنه . 

  • گرفتن دانش از جاهای مختلف 

باز هم ، من نمیگم که داشتن یه وبسایت شخصی برای خودتون یا یه وبلاگ مهم نیست . ولی قطعا یک راه درست و یک راه غلط در داشتن یک وبلاگ برای شما به عنوان یه حرفه ای وجود داره و من معذرت میخوام که اینو میگم : اکثر مردم در حال طی کردن یه مسیر اشتباهن . نکته این نیست که شما یه وبلاگ داشته باشین تا آخر عمرتون روش مطلب بزارید . اگه شما هدفتون ، ایده هاتون ، کارتون تغییر ذهنیت و اثر گذاری روی دیگرانه شروع به پیدا کردن دنیا های جدیدی بکنید که دور از جایی که الان هستین باشن تا با این کار بتونید افراد جدیدی پیدا کنید که بتونن برای رسیدن به هدفتون کمکتون کنن .

با اشتراک گذاری دانش و ایده خودت با دیگران در صنعت های اونها میتونید به ایده های جدید از اونها برسید که تو کارتون بهتون کمک کنه و همچنین اونها میتونن پیام شما رو به قسمت های مختلفی از دنیا برسونن که شاید شما قادر به دستیابی به اون نقاط نباشین . به علم پشت این کار بازاریابی "ویروسی" میگن .گروهی از خوانندگاه مطالب مورد مطاله رو با ارزش میبینن هر یک از اونها ، اون محتوا رو به دوستاشون معرفی میکنن . پیدا کردن دوستایی جدید به همون اندازه مهمه که به اشتراک گذاشتن محتوا مهمه . 

بیشتر تو دید بودن شما ، باعث این میشه مردم به شما بیشتر اعتماد کنن . نظرات و تحقیقات شما میتونه بیشتر گسترش پیدا کنه - حتی بیشتر از کار اصلیتون در طراحی . همون طور که خیلی از افراد محقیق تو این حوزه با نظر دادن بسیار معروفترن حتی بیشتر از معروفیت در طراحی . 

  • شما چی فکر میکنید ؟ 

آیا وبسایت های شخصی نمونه کار در حال مرگن ؟ چقدر از مشتریان شما از طریق وبسایت های شخصی بوده ؟ با توجه به تغییر رسانه ها شما فکر میکنید بهترین راه برای بازایابی کار طراحاها چی باشه ؟ 

ممنون میشم به این سوالات تو بخش نظرات جواب بدید تا دوستان دیگه از جواب های خوبتون استفاده کنن . با تشکر از این که تا اینجای این مقاله با ما همراه بودید امیدوارم مورد استفادتون قرار گرفته باشه . 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات