5 زبان کد نویسی برتر در توسعه اپلیکیشن
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

5 زبان کد نویسی برتر در توسعه اپلیکیشن

زبان‌های برنامه نویسی مختلفی در زمینه تکنولوژی وجود دارد. مسلط شدن به تمام زبان‌های کد نویسی، تا حدودی دشوار است. توسعه دهندگان ماهر از بین صدها زبان برنامه نویسی موجود در بازار، بهترین و پرتقاضاترین زبان را انتخاب خواهند کرد. آن‌ها پروژه‌های مقرون بصرفه‌ای را توسعه می‌دهند. کیفیت کارهای آن‌ها تضمین شده و همیشه به موقع تحویل داده می‌شود. مشتریان همیشه از همکاری کردن با چنین توسعه دهندگانی راضی هستند.

در ادامه 5 زبان کد نویسی برتر را به شما معرفی خواهم کرد که به کمک آن‌ها می‌توانید پروژه‌های موثری را در اختیار مشتریان قرار دهید. نیازهای خود را مد نظر قرار داده و زبانی را انتخاب کنید که بیشترین مطابقت را با شما خواهد داشت.

  • C#
  • Java
  • JavaScript
  • PHP
  • Python

1. C# یا C Sharp

شاید C# یک زبان برنامه نویسی ساده و رایج باشد، اما محبوبیت آن هر سال در حال افزایش است. C# توانایی ساخت کامپوننت‌های نرم افزاری را داراست. بسیاری از سازمان‌ها از C# به منظور ساخت اپلیکیشن‌های چند‌پلتفرمی استفاده می‌کنند. این روش در بخش فناوری اطلاعات روند رو به رشدی دارد.

2. Java

جاوا چندین دهه است که وارد بازار شده اما همچنان یکی از برجسته‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی به شمار می‌آید. بعضی از افراد حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از کدهای جاوا، اپلیکیشن‌های موبایل بسازند. سازمان‌های بسیاری از این زبان برای اهداف آزمایشی یا توسعه دادن برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کنند. نمودار رشد زبان جاوا به صورت صعودی است و تا به حال سیر نزولی در آن دیده نشده است.

3. JavaScript

جاوا اسکریپت یکی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در توسعه نرم افزار است. جاوا اسکریپت بهترین زبان اسکریپت‌نویسی در سمت مشتری (Client Side) بوده و از قابلیت‌های تعاملی متعددی برخوردار است.

 شرکت‌های نرم افزاری از جاوا اسکریپت و فریمورک Angular در توسعه Frontend استفاده می‌کنند. در حالی که Node JS در توسعه Backend بکار گرفته می‌شود. جاوا اسکریپت مقرون بصرفه بوده و با هر مرورگری سازگار است. نگهداشت و ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی به کمک این زبان آسان‌تر خواهد بود.

4. PHP

PHP جزو محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان اسکریپت‌نویسی سمت سرور (Server Side) است. PHP مانند سایر زبان‌ها، قابلیت‌های مشابهی را به افراد ارائه می‌دهد اما خیلی از تجارت‌ها بر این باورند که توسعه خدمات با کمک این زبان آسان‌تر انجام می‌شود.

5. Python

پایتون را می‌توان زبانی با سریع‌ترین نرخ رشد در جهان دانست. همانطور که خودتان هم می‌دانید، پایتون بسیار سازگار و قابل اعتماد است. افراد مبتدی به راحتی می‌توانند این زبان را یاد بگیرند.

ما با کمک زبان پایتون می‌توانیم با استفاده از کدهای کمتر، روند توسعه‌ی سریع‌تری را داشته باشیم. همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره شد، پایتون به خوبی با سایر زبان‌ها ترکیب می‌شود. وقتی از ساخت اپلیکیشن‌های تجاری صحبت می‌کنیم، پایتون یکی از فوق‌العاده‌ترین زبان‌ها در این زمینه به حساب می‌آید. برنامه‌های کاربردی زیادی به وسیله‌ی پایتون توسعه یافته که Odoo و Tryton تنها دو مورد از آن‌ها هستند.

نتیجه‌گیری

ما همیشه باید به دنبال محبوب‌ترین و مفیدترین زبان‌های توسعه نرم افزار باشیم. زبان‌هایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب هستند. زبان انتخابی شما باید نیازهای‌تان را به بهترین وجه پوشش دهد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 4 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی