5 چیز که باید به عنوان یک توسعه دهنده جدید بدانید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

5 چیز که باید به عنوان یک توسعه دهنده جدید بدانید

یادگیری کدنویسی سخت است. این که به خود یا سطح مهارت‌هایتان شک داشته باشید، یک موضوع بسیار رایج است. شاید حس می‌کنید به سادگی فقط به این دلیل از برخی چیزها می‌گذرید که نمی‌توانید خودتان و بدون مقداری راهنمایی، همه چیز را تکثیر کنید.

مراجعه کردن به کد، یادداشت‌ها یا اسناد قبلی، بسیار طبیعی است و کاری است که حتی توسعه دهندگان ارشد هم اغلب انجام می‌دهند.

یک قدم به سمت عقب بردارید. فهرستی از زمان‌هایی که یک عملیات خاص مرتبط به برنامه‌نویسی یا توسعه دهی را انجام داده‌اید، تهیه کنید.

برای مثال اگر ۵ پروژه کامل ساخته‌اید، این یعنی شما دستورات مختص ساخت یک پروژه جدید را فقط ۵ بار نوشته‌اید. اگر دقیقا قدم‌های مشابهی نسبت به حافظه خود را ندارید، دلسرد نشوید. شما فقط چند بار این کار را انجام داده‌اید.

زمان زیادی می‌برد که چیزها را به خاطر بسپارید، به خصوص وقتی که در حال یادگیری یک چیز کاملا جدید هستید. در انتهای روز، حافظه شما مقیاسی از مهارت یا قابلیت شما به عنوان یک توسعه دهنده نیست. حتی اگر چیزی را به یاد ندارید، شما یک توسعه دهنده بد نیستید.

DHH، خالق Rails‌ چنین توییتی را بر روی Twitter قرار داده است:

«سلام، اسم من دیوید است. من نمی‌توانم الگوریتم bubble sort را بر روی کاغذ بنویسم. من همیشه در اینترنت به دنبال کد می‌گردم. من معما حل نمی‌کنم.»

حتی خالق Rails هم باید به دنبال چیزهایی باشد. سعی کنید که زیاد به خود سخت نگیرید.

در اینجا ۵ چیز را مشاهده می‌کنید که باید بدانید و انجام دهید

‍‍۱. همیشه چیز بیشتری برای یادگیری وجود دارد: یک نفس عمیق بکشید. چند وقت پیش برنامه‌نویسی را شروع کردید؟ DHH به مدت سال‌ها و سال‌ها در حال برنامه‌نویسی بوده است. وقتی که ناراحت یا ناامید می‌شوید که چیزی را درک نمی‌کنید، فقط به این توییت DHH نگاه کنید و به خود یادآوری کنید که همیشه چیز بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

۲. یک اساس بسازید: تمرکز خود را بر روی ساخت یک اساس محکم قرار دهید. نگران زبان یا ابزار خاصی نباشید، و بر روی پردازش‌ها کار کنید. نحوه کار ساختارهای داده مختلف، طبیعت و ویژگی‌هایشان، و نحوه دستکاری‌شان را یاد بگیرید. وقتی که یک اساس محکم دارید، می‌توانید ابزار بالا را برخیزانید و بهتر در عملیات‌ها پیشرفت کنید.

۳. خودکفا باشید: یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید به عنوان یک توسعه دهنده انجام دهید، این است که تلاش کنید خودکفا باشید. این یعنی بتوانید مشکلات را حل کنید، خطایابی کنید و مهارت‌های جدیدی را به روشی موثر به خود آموزش دهید.

۴. خود را غوطه ور کنید: یادگیری کدنویسی، به مانند یادگیری یک زبان جدید است. بهترین روش برای جذب و یادگیری، این است که هر روز خود را در زبان مورد نظر غوطه ور کنید. هر چه بیشتری مشکلات مختلف، ابعاد، و نکات ظریف برنامه‌نویسی و توسعه دهی‌ای که دارید را تمرین کنید و خود را در معرض آن‌ها قرار دهید، چیزهای بیشتری با عقل جور در خواهند آمد.

۵. نقاط ضعف خود را یاد بگیرید: من از چندین مصاحبه فنی گذشتم و در چند مورد از آن‌ها از خود شاهکار به جا گذاشتم. با هر مصاحبه به عنوان یک تجربه یادگیری جدید رفتار کنید. در اولین مصاحبه خود به عنوان یک توسعه دهنده جدید، درک کردم که واقعا به اندازه کافی درباره درخواست‌های HTTP بلد نیستم؛ پس به خانه رفتم و بر روی آن‌ها تحقیق کردم. من یک نقطه ضعف را شناسایی کردم و تصمیم گرفتم که آن را به یک نقطه قوت تبدیل کنم.

مهم‌تر از همه، به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. اجازه ندهید که شک شما متوقفتان کند. با کار سخت به اندازه کافی، شما می‌توانید موفق شوید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی