با ۵۰ افزونه کاربردی وردپرس آشنا شوید – قسمت سوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

با ۵۰ افزونه کاربردی وردپرس آشنا شوید – قسمت سوم

۱. اضافه کردن المنت های مختلف به ویجت با Black Studio TinyMCE Widget

این افزونه به شما کمک می کند تا در حالت دیداری بتوانید در قسمت ابزارک های خود، اجزایی چون تصویر و رسانه های دیگری قرار دهید. همانطور که می دانید یکی از ابزارهای وردپرس «متن» می باشد، برای کار با این آیتم باید کدنویسی لازم را انجام دهید اما با این افزونه دیگر کارتان راحت است و احتیاجی به نوشتن کد ندارید. این افزونه به صورت WYSIWYG کار می کند، منظور اینست که آن چیزی را که می بینید همان را دریافت می کنید. این افزونه شبیه برادر خود TinyMCE می باشد. با این تفاوت که این افزونه برای قسمت ابزارک ساخته شده اما افزونه قبلی برای صرفا استفاده در قسمت برگه ها و نوشته ها استفاده می شد.

۲. برقراری امنیت در وبسایت با iThemes Security

وردپرس از ابزارهای مختلفی برای برقراری امنیت برخوردار است. این افزونه ها به کاربران ابتدایی و حتی پیشرفته هم کمک می کند تا یک لایه از امنیت را درون وبسایت خوشان ایجاد کنند. این افزونه به شما بیش از ۳۰ راه مختلف برای بهتر کردن امنیت وبسایت را ارائه می کند. این افزونه از ویژگی های مختلفی برخوردار است که می توانیم به چند تا از مهمترین آنها اشاره کنیم:

  • دو فاکتور برای اجازه به ورود، این آیتم کمک می کند که امنیت وبسایت شما بیش از اندازه زیاد شود در این حالت شما علاوه بر رمز ورود به یک همگام ساز رمز هم مجهز خواهید شد. در این حالت پس از وارد کردن رمز ورود برای شما یک ایمیل می آید و پس از ورود به آن لینک می توانید وارد وبسایت شوید.
  • جستجوی بدافزار به صورت زمان بندی. شاید جستجوی دستی بدافزار ها هر روز خیلی سخت باشد، این افزونه به صورت زمان بندی و خودکار به دنبال بد افزارها می گردد و پس از انجام جستجو یک ایمیل حاوی جزئیاتی از جستجو برای شما ارسال می شود.
  • از دیگر امکانات خوب این افزونه می توان به بررسی و شاخص گذاری روی رمز وردپرسی شما باشد. این آیتم به شما می گوید که آیا رمز وردپرسی شما خوب است یا نه.
  • و…

۳. ساخت فرم های مختلف با Ninja Forms

Ninja Forms افزونه بسیار عالی برای ساخت فرم های وردپرسی است. با استفاده از این افزونه می توانید فرم های مختلف را در وردپرس بسازید. تنها زحمتی که شما باید بکشید آیتم های مورد نظرتان را به صورت درگ و درپ به داخل فرم بکشید.

ویژگی های مهم این افزونه:

  • رابط کاربری زیبا
  • نامحدود بودن تعداد فرمها، ورودی ها و…
  • اعتبار سنجی روی فرم ها

۴. ساختن حالت مشترک شدن با MailChimp for WordPress

MailChimp سرویسی است که توسط آن می توانید یک لیست از افرادی را که در وبسایت شما مشترک شده اند را جمع آوری کنید. از این سرویس می توان برای دسترسی و مدیریت به کاربران خبرنامه استفاده کنید. افزونه ای که در این قسمت معرفی کرده ایم، می تواند وبسایت وردپرسی شما را به اکانتMailChimp متصل کند و از طریق وبسایت شما، به صورت مستقیم کاربری را وارد لیست خبرنامه بکند.

۵. ساخت اسلایدر توسط Meta Slider

افزونه Meta Slider می تواند برای شما اسلایدر های زیبایی را در وبسایت قرار دهد. اسلایدر ها می توانند بخش مهمی از وبسایت را به خود اختصاص دهند، اسلایدر ها برای نمایش محتوای مهم وبسایت می تواند نقش کلیدی داشته باشد. ساختن یک اسلایدر به صورت کدنویسی می تواند کار مشکلی باشد اما با استفاده از این افزونه می توانید هر نوع اسلایدری که می خواهید را بسازید. حالت های مختلفی برای این اسلایدر ساخته شده که می توانید در زیر این حالت ها را ببینید:

  • Flex Slider 2 – Responsive, 2 transition effects, carousel mode 
  • Nivo Slider – Responsive, 16 transition effects, 4 themes 
  • Responsive Slides – Responsive & incredibly light weight 
  • Coin Slider – 4 transition effects 

از قابلیت های این افزونه می توان اشاره کرد به :

  • رابط کاربری ساده و استفاده ساده
  • واکنشگرا و بهینه برای موتورهای جستجو
  • قابلیت پیش نمایش 

و…

۶. بهینه سازی و کم حجم کردن تصاویر توسط Smush Image Compression and Optimization

این افزونه می تواند یک نعمت برای وبسایت وردپرسی شما باشد. تصاویر وردپرسیتان را از نظر حجم کاهش دهید و آنها را برای وبسایت بهینه کنید. این یک آرزو برای تولید کننده های محتوا و مدیران وردپرس است. این افزونه کمک می کند که تصاویر وردپرسی شما با کاهش حجم زیادی همراه باشند و افت تصویر تقریبا وجود نداشته باشد. این افزونه به عنوان افزونه ای برای کاهش حجم تصویر جایزه بهترین افزونه را گرفته است. استفاده از این افزونه به شدت به افرادی که می خواهند سرعت وبسایتشان افزایش یابد و یا بیشتر از فضای هاست خود استفاده کنند توصیه می شود.

۷. ریدایرکت به منطقه ای سالم با Redirection

شاید تا به حال با صفحات ۴۰۴ برخورد کرده اید، صفحاتی که پیدا نمی شوند. این صفحات بلای جان وبسایت های مختلف است. چه از نظر بهینه سازی موتورهای جستجو چه از نظر رضایت کاربران. بسیاری از اوقات پیش می آید که لینک مربوط به موضوع شما به صورت اشتباهی وارد شده است یا اینکه نه لینک درست است اما مطلب حذف شده. در این صورت کاربر در صفحه ۴۰۴ می ماند. توسط این افزونه می توانید کاربر را قبل از دیدن حتی صفحه ۴۰۴ به یک مکان دیگر منتقل کنید.

۸. ساخت جداول در وردپرس با TablePress

این افزونه به شما کمک می کند تا بدون داشتن هیچ دانش طراحی وب، جداول زیبایی را در برگه ها و نوشته های خود وارد کنید. ابتدا شما باید یک جدول طراحی کنید و سپس افزونه برای شما یک شورت کد را تولید می کند بعد از آن راحت می توانید در هر جایی که دوست دارید آن را قرار دهید و مشاهده نمایید.

۹. مدیریت ورودی های گوگل توسط Google Analytics

در قسمت های قبل راجب به یکی از ابزارهای برای بررسی وبسایت شما توسط گوگل را معرفی کردیم. در این بخش نیز با یک افزونه مشابه همراه تان هستیم. Google Analytics سرویسی است که توسط آن می توانید اطلاعاتی را راجب به ورودی های وبسایت و آیتم های دیگر به دست آورید. این افزونه به شما کمک می کند که وبسایت وردپرسی خود را به این سرویس متصل کند و از آن به بعد روی ورودی ها خود مشاهده کنید. برای پیکر بندی این افزونه شما تنها به یک حساب جیمیل احتیاج دارید تا بتوانید به این حساب وارد شوید. از ویژگی های خوب این افزونه قابلیت اتصال به وردپرس به آسانی است.

۱۰. پشتیبان از وبسایت توسط BackWPup – WordPress Backup Plugin

پشتیبان گیری از وبسایت نکته ای بسیار مهم است، چه از نظر مدیریتی و چه از نظر امنیتی. با ساختن یک فایل بکاپ می توانید از، حذف شدن مطالبتان به صورت کامل جلوگیری کنید. برای ساختن فایل پشتیبان این یکی از بهترین افزونه ها یست که می شود نام برد. برخی از ویژگی های کلیدی این افزونه در زیر آمده است:

  • ساخت فایل پشتیبان از بانک اطلاعاتی
  • ساختن فایل خروجی با فرمت XML
  • بهینه سازی بانک اطلاعاتی
  • ارسال فایل های پشتیبانی به درایو های ابری مانند دراپ باکس و …

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا