7 مزیت بزرگ بازاریابی موتورهای جستجو در سال 2022
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

7 مزیت بزرگ بازاریابی موتورهای جستجو در سال 2022

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند شما را در صفحه اصلی گوگل پیدا کنند. این روش خیلی سریع‌تر از بازاریابی محتواست چون می‌تواند ترافیک ارگانیک را در مدت زمان کمتری ایجاد کند. بازاریابی موتورهای جستجو به طور متوسط می‌تواند در ازای هر یک دلاری که شرکت‌ها در AdWords خرج می‌کنند، 2 دلار به آن‌ها برگرداند.

اگر از نحوه اثرگذاری بازاریابی موتورهای جستجو بر تجارت خود مطلع نیستید یا می‌خواهید فرق آن را با SEO و سایر استراتژی‌های بازاریابی بفهمید، باید به مزایا و نحوه عملکرد آن دقت داشته باشید. اینگونه بازاریابی‌ها می‌توانند برای کسب و کار شما مفید باشند.

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو، در مورد استفاده از نتایج موتورهای جستجو برای تبلیغ کردن وبسایت شماست. این کار به طور عمده از طریق استراتژی‌های تبلیغاتی در موتورهای جستجو صورت می‌گیرد. آیا هنگام جستجو کردن، به تبلیغات بالای گوگل توجه کرده‌اید؟ این تبلیغات همان بازاریابی موتورهای جستجو است.

بازاریابی موتورهای جستجو با سایر استراتژی‌های بازاریابی آنلاین مانند SEO تفاوت دارد. بازاریابی SEO سعی دارد ترافیک را به طور طبیعی افزایش دهد. بهینه‌سازی موتورهای جستجو هنوز هم بخش مهمی از استراتژی بازاریابی است. در واقع ما از SEO و SEM به طور همزمان برای افزایش ترافیک خود استفاده می‌کنیم.

7 مزیت بازایابی موتورهای جستجو

حالا که با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شدیم، می‌توانیم به مزایای آن بپردازیم. در نظر داشته باشید که بسیاری از این مزایا به استفاده موثر از ابزارها و تکنیک‌های SEM بستگی دارد. اگر می‌خواهید کارهای مربوط به SEM را تنها و بدون داشتن تجربه انجام دهید، رسیدن به برخی از این مزایا کمی طول خواهد کشید.

1. افزایش آگاهی از برند شما

تبلیغات پولی در زمینه بازاریابی موتورهای جستجو کاربرد دارد. شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید ترافیک رقبای خود را کاهش داده و محصول خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید. این نوع تبلیغات می‌تواند تاثیر ماندگاری بر بازخورد مشتریان نسبت به محصول شما داشته باشد.

2. سریع‌تر دیده شدن

دیده شدن با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو مستلزم زمان و تلاش است. بازاریابی موتورهای جستجو می‌تواند نتایج تقریباً سریعی را به شما ارائه دهد. اگر مشتریان به دنبال شما یا محصول‌تان باشند، تبلیغات شما برای آن‌ها نمایش داده خواهد شد. این مسئله یک استراتژی کوتاه مدت اما ایده‌آل برای دیده شدن محصولات، خدمات یا سازمان شماست.

3. هدف‌گذاری تبلیغات براساس مکان

شما می‌توانید تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که فقط افراد نزدیک به شرکت را هدف قرار دهد. این موضوع یکی دیگر از مزایای بزرگ بازاریابی موتورهای جستجو است. با این کار می‌توانید جستجوهای نامرتبط با موقعیت مکانی خود را فیلتر کنید. این تبلیغات هدفمند می‌تواند به شما کمک کند تا با مردم منطقه خود بهتر ارتباط برقرار کنید. مخاطبان محلی به پیدا کردن مشاغل محلی علاقه دارند. به همین خاطر است که طی دو سال گذشته، نتایج جستجوی «نزدیک» و «از کجا می‌توان» در گوگل 200 درصد افزایش داشته است.

4. مدیریت آسان

سادگی یکی دیگر از مزیت‌های جذاب بازاریابی موتورهای جستجو است. با استفاده کردن از پلتفرم‌هایی مثل Google Ads می‌توانید تبلیغات مخصوص خود را در این سرویس ساخته و یا مدیریت کنید. به عنوان مثال می‌توانید برنامه‌های تبلیغاتی مختلفی را ساخته و آن‌ها را متناسب با بودجه مالی خود تنظیم کنید.

5. هدف‌گذاری آسان مخاطب

بازاریابی موتورهای جستجو به شما اجازه می‌دهد تا کاربران محلی را مورد هدف قرار دهید؛ اگرچه این تنها راه برای هدف‌گذاری مخاطبان نیست. گروه‌های سنی، اجتماعی و اقتصادی مختلف از کلمات کلیدی متفاوتی برای جستجو استفاده می‌کنند. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در تبلیغات به شما کمک می‌کند تا با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. فرضاً می‌خواهید مخاطبان دهه هشتاد را هدف تبلیغات خود قرار دهید؛ برای این کار باید ابتدا کلمات کلیدی در جستجوی آن‌ها را بفهمید و سپس از محتوایی مرتبط برای هدف‌گذاری آن‌ها استفاده کنید.

6. افزایش ترافیک به وبسایت

وقتی کاربران به دنبال علایق خود می‌گردند، تبلیغات مرتبط با آن جستجو را در صفحه خواهند دید. اگر این تبلیغات به درستی روی کاربران تاثیر بگذارند، می‌توانند باعث افزایش ترافیک وبسایت شما شوند. اگر در زمینه SEO و ترافیک ارگانیک با مشکل مواجه شده‌اید، این کار قطعاً برای شما مفید واقع خواهد شد. تبلیغات مناسب می‌توانند در جذب مخاطب به شما کمک کنند.

7. اندازه‌گیری عملکرد

معمولاً اندازه‌گیری میزان اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی دشوار و پرهزینه است. آن‌ها به مواردی مثل نظرسنجی، گروه‌های متمرکز و مراجع مشابه نیاز دارند. خوشبختانه پلتفرم‌های SEM مانند Google Ads می‌توانند به شما کمک کنند تا به موثرترین کلمات کلیدی، نرخ کلیک و غیره دسترسی فوری داشته باشید. این مسئله یکی دیگر از مزیت‌های SEM است. با کمک این ابزارها می‌توانید اثربخشی تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید. اگر با تبلیغات موثرتری آشنا شدید، می‌توانید فوراً استراتژی خود را تغییر داده و از تبلیغات بهتری در موتورهای جستجو استفاده کنید.

در آخر

امیدوارم این مقاله توانسته باشد شما را با برخی از مزایای بازاریابی موتورهای جستجو آشنا کند. در کنار هم فهمیدیم که یک کمپین SEM موفق می‌تواند مزایای زیادی را برای تجارت شما به همراه داشته باشد.

 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی