ده روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های ناب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 11 دقیقه

ده روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های ناب

اگر شما هم این مشکل را دارید که مقاله‌های خیلی عالی تولید می‌کنید، اما مورد توجه گوگل قرار نمی‌گیرد، این مقاله مخصوص شماست.

در این مقاله ابتدا مفهوم بک لینک را مورد بررسی قرار می‌دهیم، سپس به سراغ ده روش شگفت‌انگیز برای گرفتن بک لینک های ویژه می‌رویم، پس با ما همراه باشید.

ابتدا بگذارید بحث خودمان را با این پرسش شروع کنیم.

بک لینک چیست؟ 

بک‌ لینک به معنای ساده، یعنی لینکی که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده شده است. که در اکثر موتورهای جستجو فاکتوری برای رتبه‌بندی به شمار می‌آید و در بیشتر مواقع ترافیک ارگانیکی وارد سایت شما می‌کند.

از آنجایی که ترافیک وارد شده به وبسایت شما با کیفیت بک لینک مرتبط است، بهتر است که بک لینک را از وبسایت‌های معتبر بگیرید، تا در رتبه‌ی شما در موتورهای جستجو تاثیرگذار باشد.

البته گوگل 200 فاکتور برای رتبه‌بندی در صفحات جستجو ( SERP ) دارد، اما بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتور های گوگل است. crawlerهای گوگل هنگام پیمایش در وبسایت شما به بک لینک‌های شما توجه خاصی می‌کنند تا متوجه موضوع هر صفحه و کلیت وبسایت شما و ارتباط بین صفحات سایت بشوند. 

البته فکر نکنید که ساخت بک لینک با کیفیت، آسان است! بلکه این طور نیست؛ و باید ممارست و صبر زیادی در این راه به خرج داد.

در این جا ده روش برای به دست‌آوردن بک لینک از وبسایت های معتبر به شما معرفی می‌کنیم :

1- روش پیدا کردن لینک‌های شکسته

این روش خیلی روش مفیدی برای گرفتن لینک‌های یک طرفه (منظور از یک سایت به سایت شما) است. در این روش باید دنبال صفحاتی باشید که به صفحات 404 لینک داده‌اند (لینک های شکسته). با استفاده از این تکنیک می‌توانید لینک‌های ارزشمندی به دست‌آورید.

تنها کاری که باید انجام‌ دهید پیدا کردن صفحات منبع درحوزه تخصصی شماست. مثلا اگر در حوزه فیلم و سریال فعالیت دارید، با کلمات کلیدی زیر در گوگل جستجو کنید:

فیلم و سریال  + “صفحه منبع”

فیلم و سریال + “منابع”

فیلم و سریال + “سایت‌های پیشنهادی”

فیلم و سریال + “لینک‌ها”

برای راحتی کار می‌توانید از افزونه Google Chrome با نام Check My Link استفاده کنید. این افزونه تمام لینک‌های 404 داخل صفحه را با رنگ قرمز نشان می‌دهد .

ده روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های ناب

حالا در ادامه کار شما ایمیلی به این شکل به مدیر وبسایت مورد نظر ارسال می‌کنید.

"من در حال گشت و گذار در وبسایت شما بودم و مشاهده کردم چند لینک خراب در بین لینک‌های مفید سایت شما وجود دارد، چند مورد از این لینک‌ها را برای شما می‌فرستم :

آدرس لینک خراب 1 

آدرس لینک خراب 2 

آدرس لینک خراب 3

...

من هم وبسایت خوبی در زمینه فیلم و سریال دارم و هر روز مقالات جدید در آن منتشر می‌کنم، اگر مایل بودید به سایت من هم لینک بدهید.

لینک سایت شما

باتشکر

نام شما "

در اکثر مواقع این روش خیلی کارساز است اما ممکن است به هر دلیل مدیر آن وبسایت به شما لینک ندهد یا فکر کند که ایمیل شما بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تا دوستانه .

2- گرفتن لینک از طریق اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای انتقال ترافیک به وبسایت شما و به دست آوردن بک لینک‌های باارزش است. داده‌های تصویری خیلی اطلاعات خوبی را به کاربر منتقل می‌کنند زیرا درک و اشتراک‌گذاری آن‌ها برای کاربران بسیار ساده و راحت است.

همه افراد داده‌های تصویری را دوست دارند، به همین دلیل تقاضا برای اینفوگرافیک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اما، در نظر داشته باشید که اینفوگرافیک خود را با دقت طراحی کنید.

ده روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های ناب

هر اینفوگرافیک باید داستانی بی نظیر و جالب را برای مخاطبان بازگو کند و با اطلاعات آماری مختلف محتوای غنی و مفیدی را به کاربر منتقل کند. 

ابتدا، باید اطلاعات مورد نیاز برای محتوا خود را جمع‌آوری و در مورد آن‌ها تحقیق کنید، سپس این اطلاعات را به یک گرافیست بدهید تا آن‌ها را به یک اینفوگرافیک منحصر به فرد تبدیل کند.

بعضی از افراد فکر می‌کنند که برای ساخت اینفوگرافیک باید هزینه زیادی خرج کرد، در حالی‌که اینطور نیست خوشبختانه شما می‌توانید با هزینه‌های کم اینفوگرافیک‌های زیبایی ایجاد کنید.

البته یک نکته را فراموش‌ نکنید که باید بعد از ساخت اینفوگرافیک آن را در فضای وب پخش کنید تا از این طریق بک‌لینک‌های با ارزشی کسب کنید.

در وحله‌ی اول باید اینفوگرافیک خود را با سایت‌های مرتبط با این حوزه مثل سایت‌های زیر به اشتراک بگذارید.

  • Visual.ly
  • DailyInfoGraphic.com
  • AmazingInfoGraphics.com

در مرحله‌ی بعدی با سایت‌های مرتبط با حوزه‌کاری خود ارتباط برقرار کنید و اینفوگرافیک خود را به آن‌ها معرفی‌کنید و بخواهید تا اینفوگرافیک را در سایتشان قرار دهند. (در این روش هم اینفوگرافیک شما پخش خواهد شد و هم به محتوای سایت مرتبط‌تان کمک خواهید کرد).

ده روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های ناب

در آخر با کسانی‌ که اینفوگرافیک شما را دوست داشتند از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید، و نظرات آن‌ها را بپرسید تا در اینفوگرافیک‌های بعدی بیشتر مطابق میل کاربران جلو بروید. 

3- مقالات مهمان

وبلاگ‌نویسی مهمان مؤثرترین روش برای دستیابی به مخاطبان جدید است. با انتشار مقالات در وبسایت‌های محبوب دیگر، مطالب خود را در مقابل خوانندگان جدید و در معرض دید بیشتری قرار می‌دهید.

البته بعضی‌اوقات، ممکن است به قصد بک‌لینک پست مهمان نگذارید بلکه برای افزایش برندینگ و جذب خوانندگان بیشتر این کار را انجام دهید.

برای یافتن وبلاگ‌هایی که پست مهمان می‌پذیرند از جستجوی Google استفاده کنید:

کلمه کلیدی شما + پست مهمان

کلمه کلیدی شما + نویسنده مهمان

کلمه کلیدی شما + برای ما بنویسید

کلمه کلیدی شما + مقالات مهمان

کلمه کلیدی شما + ارسال مقاله

ده روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های ناب

همیشه بعد از انتشار مقاله مهمان، لینک مقاله خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، تا اگر کسی از مقالات شما لذت برد بتواند در آینده آن‌ها را دنبال کند.

5- رقبا را زیر نظر بگیرید

یک راه خیلی ساده برای گرفتن لینک‌های مفید این است که لینک‌سازی رقبا را تحلیل کنید و از آن‌ها ایده یا الگو بگیرید.

می‌توانید با استفاده از ابزار MOZ لینک وبسایت رقبای خود را در آن درج کنید و سپس با یک کلیک تمام اطلاعات لینک‌سازی وبسایت رقیبتان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این به شما کمک می‌کند بهترین بک لینک‌های آنان را تکرار کنید و بهتر بفهمید از چه روش‌هایی برای تبلیغ وبسایت استفاده می‌کنند. اگر آنها از طریق وبلاگ‌نویسی مهمان لینک می‌گیرند، سعی‌کنید در همان وبسایت‌ها نویسنده مهمان شوید.

اگر بیشتر لینک‌های آن‌ها از درون متن وبلاگ‌ها است، با آن وبلاگ نویسان در تماس باشید و در مرور زمان بک لینک با ارزش برای خود ثبت کنید.

5- پیوندهای داخلی بسازید

پیوندهای داخلی عامل اصلی برای اجرای یک وبلاگ موفق هستند. با داشتن یک ساختار لینک‌سازی داخلی خوب، می‌توانید به کاربران کمک کنید تا به‌راحتی در وبسایت شما گشت‌وگذار کنند و تجربه‌کاربری بهتری برایشان رقم بزنید.

ابزار‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند بطور خودکار پیوندهای داخلی در وبلاگ شما ایجاد کنند، به‌خصوص اگر CMS وردپرس داشته باشید، اما باید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

Matt Cutts توصیه کرده است که وب مسترها تعداد لینک‌های داخلی خود را در هر صفحه زیر 100 عدد هم برای تجربه کاربری بهتر و هم برای SEO بگذارند.

6. تنها نوشتن مقاله کافی نیست!

تولید محتوای عالی یک قدم رو به جلو است اما کافی نیست شما باید محتوای خود را به دست دیگران برسانید در این صورت فقط در وبسایت خودتان می‌ماند و خاک می‌خورد!

محتوای عالی شما را به بک لینک نمی‌رساند مگر اینکه بدانید چگونه می‌توانید به درستی محتوای خود را تبلیغ کنید.

یكی از بهترین راهكارها برای این كار، ارتباط با وبلاگ‌نویسان یا وبسایت‌هایی است كه به صورت هفتگی یا ماهانه مقالات مختلف از سراسر وب جمع‌آوری می‌کنند. باز هم، می‌توانید از Google برای یافتن ‌چنین وبسایت‌هایی استفاده کنید.

سپس با مدیر آن سایت از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید و وبسایت خود را معرفی کنید. همرا با پیام خود نیز، لینکی از بهترین مقالات خود ارسال کنید.

اگر منابع شما را مفید بدانند، ممکن است دفعه بعدی خودشان به وبلاگ شما سر بزنند. این وبلاگ نویسان دائما به دنبال مطالب عالی هستند، بنابراین اگر مطالب مفید در اختیارشان قرار دهید استقبال می‌کنند.

7- گوگل پلاس را فراموش نکنید

آیا می‌دانستید که پروفایل شما در گوگل‎پلاس اجازه می‌دهد لینک‌های dofollow و متنی داشته باشید؟ در گوگل‌پلاس وارد شوید تا بتوانید لینک‌های خود را مشاهده کنید. مانند زیر :

ده روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های ناب

با وجود تعامل کافی با گوگل‌پلاس و دریافت لینک مستقیم از پروفایل می‌توانید لینک‌های قدرتمندی به دست‌آورید.

8- با نویسنده‌ها و وبلاگ‌نویسان مهم تماس بگیرید.

سعی کنید با وب مستر‌ها و مدیران سایت‌های مختلف ارتباط بگیرید. برای مثال می‌توانید از لینکدین شروع کنید، لینکدین اولین قدم برای توسعه ارتباطات شغلی و داشتن رزومه‌ای مشخص است.

البته چه بهتر که با کسانی ارتباط برقرار کنید که موضوع کاری‌شان با موضوع کاری شما مرتبط باشد و به این شکل خیلی راحت‌تر می‌شود، ارتباط برقرار کرد.

9- تکنیک آسمان‌خراش

تکنیک آسمان‌خراش به این شکل است که: قبل از این که مطلبی در سایت خود منتشر کنید ابتدا باید کلمه‌کلیدی که قصد دارید راجب به آن مطلب بنویسید را در گوگل جستجو کنید و مطالب رقبا و سایت‌های رتبه یک گوگل را بررسی کنید.

سپس مطلبی را می‌نویسید که نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر کیفیت و محتوایی نیز متفاوت از دیگر مطالب باشد.

در وحله‌ی بعدی، وبسایت‌هایی که به حوزه‌کاری شما مرتبط هستند را پیدا می‌کنید و به آن‌ها درباره مطلب خود توضیح می‌دهید. حتی اگر 10% از این وبسایت‌ها به شما لینک دهند، باز هم تعداد لینک‌هایتان خیلی بیشتر از آن چیزی خواهد بود که انتظار داشته‌اید به این روش آسمان‌خراش گفته می‌شود.

10. در مورد رقبا بنویسید!

بله درست شنیده‌اید! در مورد رقبایتان بنویسید، شاید با خود فکر کنید که چرا باید چنین کاری بکنم؟ به 2 دلیل :

1- دلیل اول این است که چه بخواهید چه نخواهید بالاخره یک نفر در مورد رقبای شما صحبت خواهد کرد پس چرا شما نفر اول نباشید؟! و اینکه اگر یک مطلب خوب و جامع درباره‌ی تمام رقبایتان بنویسید، هر موقع کاربران اسم رقبایتان را در گوگل جستجو کنند مطلب شما را می‌بینند و باعث اعتماد‌سازی می‌شود.  

2- دومین دلیل هم که واضح است! دلیلی که این مقاله را نوشته‌ایم! یعنی بک لینک، شما می‌توانید با نوشتن مقاله درباره رقابیتان از آن‌ها بخواهید به این مقاله در وبسایتشان لینک بدهند. آن هم قطعا از خدایشان است که به مقاله‌ی کسی که از آن‌ها تعریف کرده است لینک بدهند.

حرف آخر 

 همانطور که خواندید با هم ده روش برای کسب بک لینک‌های باارزش و مفید را بررسی کردیم. اما کسب بک لینک‌های با کیفیت گاهی اوقات سخت‌تر از این چیزی است که ما بررسی کردیم، و کم‌کم به سبب تجربه‌ای که کسب می‌کنید می‌توانید با استفاده از منابع و روش های مناسب، به راحتی فرصت‌های ایجاد بک لینک را پیدا کنید.

البته حواستان باشد که خیلی از لینک‌های مخرب را در ابزار Search console گوگل Disavow کنید تا بعدا به ضرر سایت شما تمام نشود.

در آخر هم، به یاد داشته باشید که نگه داشتن بک لینک‎ به اندازه ساختن آن اهمیت دارد. بنابراین، با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Majestic ،Moz بک لینک‌هایی که وبسایت شما در مرور زمان دریافت می‌کند را، آنالیز کنید.

امیدوارم این مقاله مورد استفاده‌ی شما قرار گرفته باشد، منتظر نظر‌ات شما هستیم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Amirokhravi
امیر اخروی
برنامه نویس فرانت اند و سئو و دیجیتال مارکتینگ

من برنامه نویسی را از سال ۹۴ یعنی در سن ۱۲ سالگی با زبان Html شروع کردم و رفته رفته علاقم بیشتر و شروع به یادگیری سی اس اس و جاوا اسکریپت و ... کردم . تا الان که متخصص سئو هم هستم و سعی ام بر اینه که بهترین در حوزه خود شوم :)

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

امیر اخروی

برنامه نویس فرانت اند و سئو و دیجیتال مارکتینگ