۲۵ مورد از بهترین افزونه‌ها و برنامه‌های گوگل کروم در سال ۲۰۲۰ - بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 13 دقیقه

۲۵ مورد از بهترین افزونه‌ها و برنامه‌های گوگل کروم در سال ۲۰۲۰ - بخش اول

افزونه‌های گوگل کروم برای بهبود تجربه‌ی وبگردی شما، سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند. بدون شک، گوگل کروم پرکاربردترین مرورگر وب در جهان است. شهرت و اعتبارش به دلیل پایداری، رابط کاربری دوستانه و ویژگی‌های تولیدی بسیار سودآور آن است. کروم در وبگردی روزمره‌ی ما تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

افزونه گوگل کروم چیست؟

افزونه‌های مرورگر همان پلاگین‌ها نامیده می‌شوند و می‌توانند از همان رابط‌های برنامه‌ی کاربردی (API) استفاده کنند که جاوااسکریپت می‌تواند در یک صفحه‌ی وب از آن استفاده کند. با این حال، این افزونه می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد، زیرا به مجموعه APIهای خود نیز دسترسی دارد. برای تجهیز مرورگر کروم خود به قابلیت‌های اضافی، می‌توانید برنامه‌های کوچک‌تر، ابزارک‌ها و برنامه‌ها را در مرورگر خود نصب کنید. به این قابلیت‌ها افزونه‌های گوگل کروم می‌گویند.

با این حال، این سوال پیش می‌آید که افزونه‌ی گوگل کروم برای یک کاربر چه کاری را می‌تواند انجام دهد؟ این به کاربر اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های جدیدی را به کروم اضافه کند، که در عوض به ﺁن‌ها این امکان را می‌دهد تا مکانیک برنامه را برای راحتی کاربر تغییر دهند.

چرا افزونه‌های گوگل کروم مهم هستند؟

هدف افزونه‌ها این است که کاربران بتوانند وظایف خود را به ﺁسانی انجام داده و از وبسایتی که بازدید می‌کنند بیشترین بهره را ببرند. بهترین برنامه‌ها و افزونه‌های گوگل کروم سهولت زیادی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

افزونه‌ها می‌توانند خود را به شکل موارد منو، نوار ابزارها، دیالوگ‌های اعلان و دکمه‌های موجود در نوار آدرس قابل مشاهده کنند، که در هنگام کلیک محتوای اضافی را نشان می‌دهد.

بهترین روش برای اصلاح و گسترش عملکرد مرورگر و صفحات وب استفاده از افزونه یا برنامه‌ی بسته بندی شده است. با این وجود، کاربران باید یک افزونه با هدفی خاص را انتخاب کنند. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک افزونه برای خدمات نشانه‌گذاری اجتماعی داشته باشید، اما احتمالا این یک عملکرد خاص است که باید در یک برنامه‌ی متفاوت قالب‌بندی شود.

مراقب افزونه‌های مخرب کروم باشید

با این حال، حتی اگر برخی از این افزونه‌ها برای عملکرد کروم مطلوب باشند، برخی از آن‌ها طوری راه‌اندازی شده‌اند که عملکرد کروم را به گونه‌ای نامطلوب تغییر دهند.

به عنوان مثال، توسعه دهندگان نرم‌افزارهای تبلیغاتی روشی را در این برنامه ایجاد کرده‌اند که کنترل افزونه را بدون اجازه‌ی کاربر تغییر می‌دهد.

این کار ممکن است با افزودن اطلاعیه‌های آزار دهنده برای تبلیغات، تغییر انتخاب ارائه دهنده جستجو توسط کاربر یا حتی به دست گرفتن صفحه اصلی آن‌ها شروع شود و در نهایت باعث ایجاد تغییرات ناخواسته در تنظیمات کروم گردد.

این همان چیزی است که در جامعه‌ی توسعه‌ی فناوری به عنوان یک بدافزار مخرب نامیده می‌شود. نکته‌ی مثبت این است که این افزونه‌های ناخواسته همیشه قابل حذف هستند.

همچنین کاربران باید مراقب باشند که این محرک‌های مخرب تاثیر منفی طولانی مدتی بر مرورگر و عملکرد دستگاهشان نداشته باشد.

اما جنبه‌ی مهم و مثبت کروم این است که کتابخانه‌ی عظیمی از افزونه‌ها و افزودنی‌های مورد نیاز خود را ارائه می‌دهد. این افزونه‌های کروم می‌توانند با افزودن عملکرد به مرورگر مورد علاقه‌تان، تجربه‌ی وبگردی شما را متحول کنند.

در صورتی که هنوز هم متوجه نشده‌اید که افزونه‌ی گوگل کروم چیست: آن‌ها برنامه‌های نرم‌افزاری کوچکی هستند که قابلیت‌های اضافی را به مرورگر وب اضافه می‌کنند.

اما ممکن است که شما به هر شکلی بهترین افزونه‌های گوکل کروم را نادیده بگیرید، چون آن‌ها را نمی‌شناسید و به جستجوی آن‌ها نمی‌روید. بنابراین ما ۲۵ مورد از بهترین افزونه‌های گوگل کروم در سال ۲۰۲۰ را جمع‌آوری کردیم و همچنین این افزونه‌ها را دسته‌بندی کردیم تا شما بتوانید افزونه‌ی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

بهترین افزونه‌های کروم برای حفظ حریم خصوصی و امنیت:

در این عصر مدرن، تقریبا هر اطلاعاتی به صورت آنلاین در دسترس است و می‌توان آن‌ها را به آسانی دستکاری کرد. امنیت اطلاعاتتان باعث حفظ شخصیت و استقلال شما می‌شود. به همین دلیل حفاظت از داده‌ها باید نگرانی اصلی شما در هنگام حضور در اینترنت باشد.

به همین دلیل، گوگل کروم این افزونه‌ها را در اختیار ما قرار داده است تا به ما در حفاظت از داده‌هایمان به صورت موثر کمک کند. در ادامه دو مورد از بهترین افزونه‌ها برای حفظ اهداف امنیتی وجود دارد:

۱. AdBlock

 

AdBlock دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که از اسمش مشخص است. تبلیغات تحریک کننده، پاپ آپ‌ها، پخش خوکار ویدیوها را مسدود می‌کند. این یک مسدودکننده‌ی تبلیغات آنلاین است که با مسدود کردن ردیاب‌ها از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند. AdBlock یکی از بهترین افزونه‌های مسدودکننده‌ی کروم به شمار می‌آید.

علاوه بر این، با ذخیره‌ی حافظه سرعت بارگذاری صفحه را بهبود می‌بخشد. AdBlock یک افزونه‌ی مناسب برای یک تجربه‌ی وبگردی رایگان در اینترنت است.

۲. Ghostery

Ghostery یک افزونه‌ی باورنکردنی برای حفظ حریم خصوصی است که تبلیغات را از طریق صفحه‌ی وب مسدود می‌کند. به کاربران این امکان را می‌دهد که ردیاب‌ها را شناسایی و کنترل کنند. با استفاده از مسدودسازی هوشمندانه، عملکردهای صفحه را برای وبگردی سریع بهینه می‌کند.

همچنین یک ظرفیت ضدردیابی پیشرفته نیز وجود دارد که شامل لایه‌ی دیگری از امنیت برای محافظت از کاربر است.

بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای رسانه‌های اجتماعی:

رسانه‌های اجتماعی یک قلمرو بی‌پایان است و مدیریت صحیح ﺁن توسط همه صورت نمی‌گیرد. هر بار که در اینترنت به گشت و گذار می‌پردازید، شاهد جهانی از محتوای بالقوه هستید که ﺁماده‌ی اشتراک‌گذاری در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شماست.

گوگل کروم یک مجموعه از افزونه‌هایی را ارائه می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد زمان خود را بصورت آنلاین تنظیم کنید. در نتیجه، در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی می‌کنید.

افزونه‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. ما در ادامه به دو مورد از این افزونه‌ها اشاره کردیم تا تجربه‌ی رسانه‌های اجتماعی شما را در کروم بالاتر ببریم.

۳. BuzzSumo

 

BuzzSumo یکی از موثرترین ابزارهای تحلیل محتوا است که نمی‌توان بدون آن زندگی کرد. این امکان را به شما می‌دهد تا محتوای محبوب و به اشتراک گذاشته شده را بصورت آنلاین جستجو کنید. این افزونه این امکان را به شما می‌دهد تا معیارها و بک لینک‌هایی که به صورت آنلاین ایجاد شده است را مشاهده کنید.

از ویژگی‌های اصلی این افزونه می‌توان به یافتن مطالبی که بیشتر در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، بررسی محتوای صفحات رقیب و انجام آنالیز بر اساس محتوای آن‌ها را اشاره کرد.

اگر به دنبال راهی سریع برای دستیابی به مراتب بالاتر هستید، این افزونه‌ی کروم مناسب شماست.

۴. Bit.ly

 

همه‌ی ما می‌دانیم که حفظ و به اشتراک‌گذاری URLهای طولانی چقدر دشوار است. Bit.ly با کوتاه کردن و بهینه‌سازی URLها به چیزی منطقی‌تر، ما را از این کشمکش نجات می‌دهد.

این افزونه URLها را برای به اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی ساده‌تر می‌کند. این افزونه به شما اجازه می‌دهد که این کار را بدون این‌که حتی به وبسایت آن‌ها بروید از مرورگر خود انجام دهید. بهترین افزونه‌ی کروم برای کوتاه‌سازی URLهاست.

این افزونه‌ی گوگل کروم با حساب Bitly شما همگام سازی می‌شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید محتوا را از مرورگرتان در حساب Bitly خود ذخیره کنید.

بهترین افزونه‌های کروم برای New Tab:

همه ما با ویژگی Chrome New Tab ﺁشنا هستیم که به عنوان ابزاری برای راه‌اندازی یک وبسایت جدید استفاده می‌شود.

پنجره‌ی New Tab کروم می‌تواند در هر زمانی با وبسایت‌های بازدید شده، نشانک‌ها، کلیدهای میانبر در برنامه‌ها، نامه‌ها و غیره نامطلوب باشد.

۵. Momentum Dash

یکی از بهترین افزونه‌های جانبی در سال ۲۰۲۰، افزونه‌ی Momentum است. این افزونه‌ای است که Tab پیش‌فرض کروم را با یک نوع داشبورد شخصی جایگزین می‌کند. طراحی داشبورد به صورت مینیمالیستی می‌باشد، که شامل وضعیت ﺁب و هوا و تصاویر پس‌زمینه‌ی زیبایی است که به شما ﺁرامش می‌بخشد و با جملات مثبت به شما انرژی می‌دهد.

این افزونه دارای بخشی به نام لیست To Do است که می‌تواند فهرستی از کارهای روزمره را در اختیارتان قرار دهد و به انجام بهتر کارها و نظم بخشیدن به آن‌ها کمک کند. این افزونه با یادآوری مداوم کارها، کاربر را از استراحت زیاد باز می‌دارد و کاری می‌کند که به تکمیل وظایفش تمایل پیدا کند.

Momentum با حذف حواس پرتی‌ها، بهره‌وری را بهبود می‌بخشد. این افزونه به کاربران در سراسر جهان کمک می‌کند تا با یادﺁوری تمرکز بصورت روزانه بر روی هر New Tab، بر تعلل کردن غلبه کنند.

۶. Infinity New Tab

 

در صورتی که شما به دنبال راهی هستید تا مرورگر کروم را موثرتر و کارآمدتر سازید، Infinity New Tab افزونه‌ی مناسبی به نظر می‌آید.

این افزونه با اضافه کردن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید، کروم را به سطح دیگری می‌برد. New Tab کسل‌کننده‌ی خود را با پس‌زمینه‌ها و ابزارک‌های سفارشی به یک بوم نقاشی تبدیل کنید.

این افزونه ماهیت خود را تولید می‌کند، که کاملا قابل تنظیم است. کاربران می‌توانند وضعیت آب و هوای شخصی‌سازی شده را داشته باشند، اعلان‌ها را دریافت کنند، در وب به جستجو بپردازند و موارد دیگر که جز ویژگی‌های این افزونه است. علاوه بر این ویژگی‌ها، ما Speed ​​dial هم داریم.

Speed Dial کنترل کامل بر روی New Tab کروم را برای اضافه کردن، حذف، جایگزینی و مدیریت فراهم می‌کند.

Tabهای خود را بر اساس نیازهایتان با این افزونه‌ی عالی شخصی‌سازی کنید.

بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای SEO:

اکثر مردم از مرورگرها برای گشت و گذار در وب استفاده می‌کنند اما با وجود این افزونه‌ها، کار کارشناسان سئو آسان می‌شود. وبسایت‌ها را فقط با یک کلیک بهینه‌سازی کرده و ارتقا دهید.

افزونه‌های ذکر شده دیدگاه‌های شگفت انگیزی را برای کمک به تکمیل کارها با سرعت بسیار بیشتری ارائه می‌دهند و در همین حال، به شما کمک می‌کند تا زمان خود را به عنوان یک متخصص سئو بهینه سازید.

کروم دارای چندین افزونه است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به رتبه‌ی سئو خود اضافه کنید. وقتی تحت مسئولیت تبلیغ و ارتقای وبسایت‌های خود هستید، زمان کافی برای نظارت بر همه چیز وجود ندارد.

اما با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید زمان و تلاش زیادی را صرفه‌جویی کنید و بر همه‌ی کارها نظارت داشته باشید. افزونه‌ها در فروشگاه وب کروم موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را طی چند دقیقه و بدون تلاش زیاد نصب کنید.

افزونه‌های ذکر شده در ادامه‌ی مقاله جز بهترین افزونه‌های سئو می‌باشند و می‌توانید بلافاصله آن‌ها را در مرورگر خود نصب کنید.

۷. SEOQuake

 

SEOQuake یک ابزار سئو رایگان است که توسط SEMrush منتشر شده و داده‌های مهم تحقیق ارگانیک را ارائه می‌دهد. با استفاده از این افزونه کاربرها ابزارهایی مانند: SEO Audit، گزارش Keyword Density، تحلیل Internal/External Link و معیارهای اجتماعی را دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، SEO audit، تحلیل بک لینک‌ها و سایر عملکردهای مفید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مفیدترین ویژگی این افزونه آن است که می‌تواند یک تجزیه و تحلیل جامع از یک SERP را بدست آورد. همچنین، به شما اجازه می‌دهد که نتایج را صادر کنید. نتایج نشان‌دهنده‌ی اطلاعات مختلف در مورد صفحات SERPها می‌باشند.

در کنار اطلاعات مربوط به بک لینک‌ها، اطلاعات مربوط به ترافیک، تعداد صفحات فهرست شده، سن دامنه و رتبه الکسا هم قرار دارد.

۸. MozBar

 

MozBar در دنیای سئو یک گیم چنجر محسوب می‌شود. همه‌ی متخصصین سئو به این افزونه نیاز دارند. این یک ابزار رایگان است که به ما این امکان را می‌دهد تا بدون این‌که مرورگر وب خود را ترک کنیم، دیدگاه فوری سئو را در مورد وبسایت‌های مختلف یا SERP دریافت کنیم.

این افزونه برای سنجش معیارهای سئوی یک وبسایت با پوشش فنی، محتوای سایت، تعامل رسانه‌های اجتماعی و بک لینک‌ها را ارزیابی می‌کند. به همین ترتیب، شما را قادر می‌سازد تا authority دامنه و صفحه‌ی وبسایت خود را مشاهده کنید.

با استفاده از Mozbar می‌توانید عنوان، توضیحات، استانداردها، حافظه پنهان، وضعیت HTTP، داده‌های ساختاری را استخراج کرده و انواع لینک‌های موجود در یک صفحه را هایلایت کنید.

۹. Google`s Page Analytics

 

رفتن به Google Analytics و یافتن گزارش مناسب برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز سرگرم‌کننده است و هنوز هم، شما گاهی‌اوقات به آن نیاز دارید. Google`s Page Analytics ابزاری عالی برای تجزیه و تحلیل تعامل مشتری در وبسایت ما برای این منظور است.

این ابزار داده‌های مفیدی درباره‌ی کلیک کردن کاربر و تعداد بازدید کنندگان فعال وبسایت شما در زمان واقعی به شما ارائه می‌دهد.

همچنین معیارهای معمول Google Analytics مانند: Pageviews، Unique Pageviews، Average time on page و Bounce Rate را نشان می‌دهد. با استفاده از این دیدگاه‌ها، می‌توانید طرح وبسایت خود را بهینه سازید، تجربه‌ی کاربری را بهبود بخشید و تبدیل‌ها را افزایش دهید.

اگر برای ﺁمار ترافیکی به Google Analytics وابسته هستید، ما این افزونه را به شما توصیه می‌کنیم. این افزونه برای کسانی که وقت کافی برای تهیه گزارش‌های سفارشی در Google Analytics را ندارند، لازم و ضروری است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید