بهترین پکیج های Node.js – سری دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

بهترین پکیج های Node.js – سری دوم

در ادامه ی سری قبل, در این مقاله هم چند پکیج محبوب و کارآمد برای Node.js رو معرفی می کنیم. 

قسمت قبلی رو میتونید در این لینک مطالعه کنید بهترین پکیج های Node.js – سری اول

1 - Browserify

کار کردن با کتابخانه‌های جاوا اسکریپت میتونه تبدیل به یک فرآیند دشوار بشه. با پیشرفت جاوا اسکریپت این مساله که میشه فقط باهاش وبسایت ساخت دیگه وجود نداره و خیلی از وبسایت هایی که با JS ساخته شدند شبیه اپلیکیشن ها رفتار می کنند. کاربردهای زیادی برای browserify وجود داره ولی مهم ترینش اینه که به ما اجازه میده تا یک ساختار client-side سازماندهی شده, دارای چهارچوب و با قابلیت پیمایش ساده رو داشته باشیم. Node.js متشکل از پکیج ها و کتابخانه هاست و Browserify کمک میکنه تا همه چیز سازماندهی بشه.

دانلود

2 - Grunt

شما میتونید از مجری وظیفه (task runners) مدت ها استفاده نکنید, اما یادگیری اون بطور کامل تجربه برنامه نویسی شما رو عوض می کنه. مجری وظیفه به شما کمک میکنه تا فرآیند انجام کارها, تفسیر وظایف, تست و قابلیت های دیگری رو خودکار کنید. بدون اون شما باید همه ی این کارها رو خودتون انجام بدید و زمان کمتری برای کدنویسی واقعی دارید. 

Grunt دارای تعداد زیادی پلاگین هست که به شما اجازه میده وظایف مختلف رو بصورت خودکار انجام بدید. 

دانلود

3 - PM2

Node.js به عنوان فریمورکی که میتونه اپلیکیشن های بزرگ رو پشتیبانی کنه شناخته میشه. مدیریت فرآیند میتونه یک مساله مهم برای هرکاربر node باشه. PM2 دو سیستم مدیریت فرآیند برای ساخت اپلیکیشن معرفی می کنه و یک load-balancer برای کمک به هر عملکرد ممکنی. با PM2 اپلیکیشن شما به صورت نامحدود آنلاین میمونه, به شما ابزارهایی برای بارگذاری مجدد اپلیکیشن ها بدون مشکلی رو میده. حالا میتونید درک کنید که چرا این سورپرایزی برای هزاران کاربر Node.js هست.

دانلود

4 - Commander.js

آیا میخواهید یک اپلیکیشن یا پروژه بسازید که نیاز به رابط command-line داره ؟ دیگه نگران این مساله نباشید چون Commander.js (برپایه Ruby) یک راه حل فوق العاده برای ساخت رابط command-line هست.

دانلود

5 - UglifyJS2

در وب, کارایی (performance) همه چیز است. کارایی بیشتر باعث سرعت بالاتر وب سایت و اپلیکیشن ها میشه. ذخیره ی حتی کمی از فضا و زمان بارگذاری میتونه تاثیر بالایی روی عملکرد کسب و کار شما داشته باشه. UglifyJS2 اعمال اصلاح و حذف رو برای فایل های جاوا اسکریپت شما بصورت خودکار انجام میده. بسیار منعطف هست, استفاده ی راحتی داره و به اپلیکیشن شما کمک می کنه تا به اون کارایی و سرعت مد نظرتون برسه.

دانلود

6 - Cheerio

اگر میخواهید از Jquery داخل کدهای server-side استفاده کنید, شما میتونید Cheerio رو انتخاب کنید. Cheerio سریع, منعطفه و بر اساس هسته jquery برای کارهای server-side طراحی شده. 

نمونه کد :

const cheerio = require('cheerio')

const $ = cheerio.load('<h2 class="title">Hello world</h2>')



$('h2.title').text('Hello there!')

$('h2').addClass('welcome')



$.html()

//=> <h2 class="title welcome">Hello there!</h2>

دانلود

7 - Passport

passport یک ماژول احراز هویت (authentication) برای توسعه دهندگان Node هست. هدف اصلیش اینه که در زمینه درخواست های احراز هویت کمک کنه و از طریق استفاده از پلاگین های third-party که شبیه متدهای احراز هویت عمل می کنند دسترسی داره, در غیر این صورت از استراتژی هایی که تعریف کنید پیروی می کنه. API در پاسپورت سادست, شما به پاسپورت یک درخواست میدید که شما میخواهید احراز هویت بشید, پاسپورت درعوض به شما امکاناتی رو میده که مثلا بعد از اینکه احراز هویت شکست خورد یا موفق بود چه اتفاق هایی بیافته. متدهای بسیار زیادی وجود داره که میتونه تا حد خوبی نیازهای شما رو رفع کنه.

دانلود

8 - Nodemailer 

ارسال ایمیل ها یکی از حساس ترین بخش هاییست که در اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می گیره. ایمیل یک چالش بزرگه و داشتن یک مسیر امن برای انتقال ایمیل ها یک امر ضروری برای اپلیکیشن شماست. به همین دلیل Nodemailer ساخته شد, اون یک فریمورک امن برای مدیریت ایمیل ها در اپلیکیشن Node.js شماست. مثالهای زیادی برای نحوه کار کردن Nodemailer با SMTP وجود داره که میتونید در مستنداتش مشاهده کنید.

دانلود

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید