۱۰ ژنراتور کد بسیار مفید برای طراحان وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۰ ژنراتور کد بسیار مفید برای طراحان وب

ژنراتورهای کد می توانند به چند دلیل مختلف بهترین دوست برنامه نویسان باشند. اولین دلیل این است که آن ها می توانند به شما تکنیک های جدیدی را یاد بدهند و دلیلی دیگر این است شما می توانید با استفاده از آن اشتباهاتی را که مرتکب شده اید رفع نمایید و قطعه هایی را که فراموش کرده‌اید، بنویسید. یکی دیگر از دلایل مهم آن است که این تولید کننده های کد کار شما را در زمانی که با کدهای تکراری مواجه هستید بسیار سریع می کنند. 

در این مقاله قصد داریم تا به شما ۱۰ ژنراتور کد را معرفی کنیم که با می توانند زبان های مختلفی را پوشش دهند:

۱. Flexy Boxes

کار با CSS FlexBox می تواند پیچیده و گیج کننده باشد. به همین دلیل برای این ویژگی چندین ابزار مختلف درست شده است. Flexy Boxes یکی از بهترین نمونه های این مجموعه است که با استفاده از آن ساختن لایه های پیچیده رابط کاربری ساده می شود. 

در این ابزار شما می توانید کنترل کاملی روی flexboxها، جهت گیری و ترازبندی آن ها داشته باشید. بعد از آن شما تنها می بایست کدهای تولید شده را کپی کنید و به داخل فایل سی‌اس‌اس خود برده و در آن جا قرار دهید. استفاده از این حالت بسیار ساده تر است.

۲. .htaccess Generator

فایل .htaccess روی سرور شما مقیم است و برای ‌تان کارهای مفید مختلفی را انجام می دهد. کارهایی مانند ریدایرکشن، بازنویسی URL و نکات امنیتی. مشکل بسیاری از ما این است که توانایی نوشتن چنین فایلی را نداریم و در حقیقت نیز باید بگویم که نوشتن چنین فایلی از ابتدا کار واقعا دشوار و سختی است. 

.htaccess Generator تمام کارهای سخت را با ساختن چندین کارایی و فانکشن مختلف انجام می دهد. مواظب باشید که قرار دادن یک فایل htaccess روی فایل قبلی ممکن است باعث شود وبسایت شما از کار بیافتد.

۳. PHP Date Format Generator

تا به حال شده که برای مسئله ای مانند Date هر بار به سراغ مستندات اصلی وبسایت php بروید؟

PHP Date Format Generator به شما کمک می کند تا تمامی موارد را به یاد بیاورید و به شما اجازه می دهد تا قالب های مختلفی را مشاهده و ایجاد نمایید.

۴. CSS3 Media Queries Generator

Media queries یکی از کلیدهای اصلی برای طراحی واکنشگرا است. CSS3 Media Queries Generator به شما اجازه می دهد تا به سرعت کوئری های پر جزئیات را با مشخصات دقیقی که می‌خواهید بسازید. جدای از آن در این ژنراتور یک ابزار تست نیز قرار گرفته که با استفاده از آن می توانید صفحه وبی که ساخته اید را آزمایش کنید و پنجره آن را کوچک و بزرگ کنید.

۵. Bounce.js

Bounce.js یک کتابخانه جاوا اسکریپتی است که با استفاده از آن می توانید انیمیشن های CSS را ایجاد کنید. تنها با کمی کار کردن با این ابزار می توانید همان انیمیشنی که دوست دارید را ایجاد کنید.

شما می توانید انیمیشن ایجاد شده را در همان صفحه آزمایش کنید و در نهایت کدهای سی‌اس‌اس مورد نظر را دریافت کنید. همچنین در این ابزار یکسری نمونه های از پیش آماده شده نیز قرار دارد که می توانید آن را انتخاب کنید و شخصی سازی نمایید. ساختن انیمیشن ها معمولا سخت و حوصله سر بر است اما این ابزار می تواند زمان و سلامت روان‌تان را تضمین کند ☺.

۶. Responsify.it

Responsify.it به شما اجازه می دهد تا در یک مدت زمان کم و با دستورات اندک لایه های واکنشگرا خود را ایجاد کنید. تنها کافی است تعداد ستون های مورد نظر همراه با اندازه های آن ها را وارد کنید. در این ابزار می توانید آیتم های سفارشی سازی شده ای را نیز اضافه کنید و در پایان کار به صورت یک قالب آن را ذخیره نمایید. بعدها نیز می توانید این قالب را ویرایش کنید.

۷. CSS3 Generator

CSS3 Generator شما را در انجام برخی از کارهای سخت و خسته کننده کمک می کند. با استفاده از این ابزار می توانید دکمه ها، گرادینت ها، سایه ها و موارد دیگری را به سادگی و با سرعت بالایی درست کنید. ساختن CSS Transition، انیمیشن و مورادی از این قبیل نیز کار چندان سختی نیست و با استفاده از این ابزار امکان پذیر است. 

۸. WordPress Code Generators

WordPress Code Generators مجموعه ای از امکانات بسیار عالی است که با آن می توانید موارد فوق العاده ای را درست کنید. با استفاده از این ابزار می توانید ویدجت های داشبورد، کوئری پست‌ها، شورت‌کدها و منوهای سفارشی شده را ایجاد کنید. 

هرکدام از مواردی که ایجاد کرده اید اطلاعاتی راجع به آن ها درج شده است که می توانید جزئیات آن ها را مشاهده کنید. در کنار هرکدام از ابزارها لینکی نیز به صفحه کداک وردپرس متصل شده است. این ابزار منبع بسیار عالی برای توسعه دهندگان پوسته های وردپرس است.

۹. jQuery Form Builder

jQuery Form Builder به شما اجازه می دهد که فرم هایی با کارایی بالا که توانایی انجام کارهای مختلفی دارند و از رابط درگ‌درپ بهره می برند بسازید. شما با استفاده از این ابزار می توانید شکل های مختلفی از فرم را ایجاد کنید. مواردی مانند Date picker، آپلود فایل، فیلد پرداخت که می تواند با سرویسی مانند پی‌پال کار کند و مواردی از این قبیل.

جدای از یک رابط ساده در این ابزار می توانید شروط منطقی را ایجاد کنید و با آن ها کار کنید. سرویس پیام تلفنی را فعال کنید و ایمیل های «جواب خودکار» را ایجاد کنید. در نهایت شما یک فایل jQuery/Bootstrap دریافت می کنید که می توانید در وبسایت خود آپلود نمایید.

۱۰. CSS Sprites Generator

CSS sprites به گروهی از تصاویر گفته می شود که در یک فایل تصویری قرار دارد. بیشتر شما آن ها را در آیکون ها و تصاویر گرافیکی کوچک مشاهده می کنید. با استفاده از خاصیت position سی‌اس‌اس شما می توانید قسمت خاصی از sprite را انتخاب نمایید. پس در نهایت شما چیزی که شما مشاهده می کنید یک تصویر کلی است که قسمت های مختلفی از آن نمایش داده می شود.

استفاده از این حالت راهکار بسیار مناسبی برای بالابردن سرعت بارگذاری وبسایت و ذخیره میزان استفاده از پهنای باند است. 

CSS Sprites Generator به شما اجازه می دهد تا چندین تصویر را آپلود کرده و آن ها را داخل یک تصویر کلی قرار دهید. نتیجه یک فایل تصویری دانلود پذیر با یک فایل سی‌اس‌اس است که قابلیت شخصی سازی دارد و آن را می توانید در پروژه خود قرار دهید.

آرامش شیرینِ ژنراتورهای کد

با بودن نوآوری های زیادی که در حوضه وب دیده می شود ژنراتورهای کد نیز به طراحان وب کمک بسیاری برای تولید کدهای تکراری را می دهد. تمام این ژنراتورها در جهت اعمال کردن شعار Don’t Repeat Yourself کارشان را انجام می دهند.

استفاده از این ابزارها برای کارهای مختلف مطمئنا زمان بسیاری را برای شما ذخیره می کنند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا