قرار دادن DAM برای دارایی های دیجیتالی شما
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

قرار دادن DAM برای دارایی های دیجیتالی شما

امروزه همه افراد به نوعی تولید کننده محتوا هستند – از یک انتشاراتی بزرگ و استدیو سرگرمی گرفته تا یک فروشگاه کوچک، وبسایتی شرکتی و وبلاگ های شخصی.

اگر که محتوا برای وبسایت و یا اپلیکیشن شما مسئله‌ای بسیار حیاتی است، تصاویر و ویدیوها نیز به همین شکل برای محتوای شما لازم هستند. آنها باعث می شوند که ارتباط هیجان انگیزی میان سایت و بازدید کننده شکل بگیرد. 

البته، باید گفت که اگر به گذاشتن تصاویر و ویدیوها به عنوان مهیج کردن محتوا و تسریع در رسیدن به هدف ها نگاه می‌کنید، شما با چالش تازه‌ای روبرو خواهید شد: مدیریت دارایی های دیجیتالی. از دلایل مهم این اتفاق این است که تصاویر و ویدیوها اغلب توسط تیم های مختلف و برای کانال مختلفی ساخته می شوند – کانال هایی مانند شبکه های اجتماعی، وبسایت های فروشگاهی، وبلاگ ها، آژانس های دیجیتالی و…  .

از سختی های تولید محتوای تاثیر گذار، برخورد با این چالش است که شما باید براساس کارایی های لازم، تجربه ای سازگار و منسجم ارائه دهید. با وجود محدودیت منابع، این کارها ممکن است به کندی جلو برود و باعث شود که ارزش کاهش پیدا کنند. با قرار دادن یک مدیریت دارایی های دیجیتالی یا DAM در کاری که انجام می دهید مطمئنا می توانید از این روزها نجات پیدا کنید.

چرا باید از DAM استفاده کنید؟

DAM به این مشکلات دیجیتالی، نظم و روش می دهد، مدیریت اثربخشی را تحویل می دهد، جریانات عملیاتی را ساده می کند و در نهایت به هر کدام از کاربران براساس کارایی دستگاه‌، موقعیت مکانی و پهنای باند‌شان محتوای مناسب و بهینه را تحویل می دهد. 

DAM فقط به عنوان یک ابزار برای ذخیره و تثبیت دارایی استفاده نمی شود. بلکه به عنوان یک تجربه منحصر به فرد برای کاربر در کانالهای مختلف نیز کار می کند. 

در DAM باید دنبال چه چیزی گشت؟

مدیریت و رشد بدون توقف در یک رسانه نیازمند یک مدیریت متمرکز و مرکز فعالیت از طرف تیمی است که فایلها را دسته بندی و سازمان دهی می‌کنند، در میان آنها همکاری وجود دارد، دسترسی ها را کنترل و در نهایت میزان و کارایی را مانیتور می کنند.

به عنوان تیمی که از DAM استفاده می کنید باید مطمئن شوید که تمام این آیتم ها را برای ادامه روند موفقیت و ارائه محصول با کیفیت را فراهم کرده باشید. از کلیدی ترین راه ها برای رسیدن به این هدف استفاده از حالت خودکار است. شما به یک DAM احتیاج دارید که بتواند به صورت خودکار آپلود کند، ذخیره سازی را انجام دهد، متاداده ها را مدیریت کند و تصاویر و ویدیوها را طبق روند پردازشی که به آن داده می شود دستکاری نماید.

یکی دیگر از ویژگی های مهم DAM دارا بودن یک رابط کاربری تعاملی است. همراه با این یک داشبورد تعبیه شده که با آن می‌توانید میزان کارایی و مصرف را بررسی کنید و در نهایت ببینید که چگونه DAM باعث پیشرفت در کار شما شده است.

با استفاده کردن از DAM شما قادر خواهید بود کارهای زیر را انجام دهید:

در زمینه مدیریت و دسته بندی داده ها:

  • آپلود آسان داده ها از طریق هر مرورگر یا اپلیکیشنی
  • دسته بندی و سازمان دهی به ویدیو ها و تصاویر در پوشه ها و زیر پوشه ها
  • ساختن طبقه بندی های منعطف و پیچیده برای هر پروژه
  • اضافه کردن تگ ها به صورت خودکار براساس محتوا به آیتم های کتابخانه، با این کار دسترسی به بخش های مختلف ساده تر خواهد شد.
  • اضافه، ویرایش و ذخیره کردن متا داده ها
  • همگام سازی با پوشه های محلی
  • ساختن کالکشن های متفاوت، برای ساده تر کردن عمل به اشتراک گذاری
  • ویرایش ویدیو ها و تصاویر به صورت جمعی
  • پاک کردن داده های تکراری
  • وضع کردن قواعدی برای محتوای تولید شده توسط کاربر. این کار معمولا برای همخوانی و هماهنگی استفاده می شود.

در زمینه همکاری و ساده کردن جریان کار:

  • ویرایش، بررسی و تایید داده  از تنها یک منبع واقعی
  • فعال کردن هشدارها و نوتیفیکشن ها
  • وضع کردن جریان کاری برای تمام تصاویر و ویدیوهای آپلود شده
  • فراهم کردن نسخه های مختلف از داده ها و بررسی نسخه آنها. این کار زمانی انجام خواهد شد که بخواهیم آخرین نسخه از یک داده را دانلود کنیم و یا اینکه توانایی برای بازیابی داده های قدیمی تر را داشته باشیم.

در زمینه جستجو و کاوش در کتابخانه رسانه:

  • جستجو و کاوش میان رسانه های مختلف از طریق ویژگی های مختلفی شامل نوع، اندازه، رنگ، کلمات کلیدی، متا داده و … .
  • مرتب سازی نتایج در حالت های لیست و گرید براساس موضوعی که در خواست آن را داشتید.

در زمینه اشتراک گذاری و توزیع داده ها :

  • به اشتراک گذاری داده ها به صورت خصوصی بین تیمی که در سازمان شما وجود دارد و یا یک آژانس کاری که خارج از سازمان شما فعالیت دارد.
  • انتشار و به اشتراک گذاری داده ها میان کاربران اینترنت از طریق شبکه جهانی. 
  • زمان بندی اشتراک گذاری در موقع تعیین شده. این کار باعث می شود که مطابق خط زمانی خودتان پیش بروید.
  • جایگذاری مطالب به صورت مستقیم درون وبسایت خودتان. این کار از طریق کدهایی که در یک سیستم مدیریت محتوا وجود دارد انجام می شود.
  • استفاده کردن از آدرس مشخص برای داده ها. این کار برای بهینه سازی داده برای موتورهای جستجو گر و یا پشتیبانی از چند زبان مختلف صورت می گیرد.
  • کنترل خواندن و نوشتن برای افراد مختلفی که در سازمان شما وجود دارند. از جمله افرادی مانند توسعه دهندگان، مارکتینگ و… .

در زمینه دستکاری، بهینه سازی و درست کردن داده ها برای سازگاری با مشخصات کاربران :

  • وفق دادن داده ها به صورت خودکار بر اساس هر طراحی گرافیکی، viewport، اندازه صفحه نمایش و مرورگری.
  • دستکاری پویا و هوشمندانه برخی از جوانت تصاویر و ویدیوها. جوانبی مانند ارتفاع، اندازه کلی، فرمت، کیفیت، القای افکت های هنرمندانه و … .
  • بهینه سازی کارایی براساس دستگاه و شبکه ارتباطی از طریق انجام کارهای زیر:
    • انتخاب بهینه‌ترین فرمت موجود
    • فشرده سازی کیفیت
    • تغییر اندازه و برش های تصویری 

دریافت آنالیز روی کارایی و مصرف داده

تصور کنید که شما یکبار تصویری را به صورت عمومی منتشر می سازید حال می خواهید ببینید کاربران با داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود چگونه آن را مشاهده می‌کنند. برای این کار شما قادر خواهید بود تا:

  • دیدی کلی از کارایی، مصرف پهنای باند و خطاها را مانیتور و آنالیز کنید.
  • گزارش هایی را براساس اطلاعات مهم و کارا ساخته و یا به اشتراک بگذارید.

اگر تمام این کارها انجام شود مطمئنا DAM توانسته که قسمت های مختلف ناهماهنگ سازمان شما را با هم دیگر متحد سازد،  پردازش ها را به صورت خودکار انجام دهد و در نهایت تمام کارها را به درستی به جلو ببرد. 

سازمان های امروزی می دانند که داشتن محتوای بهینه و مهیج می تواند آنها را به اهداف زیادی مانند سرعت بخشیدن به مارکتینگ، بهتر کردن تجربه کاربری، تقویت شناسایی برند و … برساند. 

پس از همین الان یک سیستم DAM را درون سازمان خود راه اندازی کنید، برای اینکار به دنبال ابزارهای مناسب بروید. با انجام این کار مطمئن خواهید شد که در مسیر درست سازمان خودتان را به جلو می برید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا