DRAGGABLE - کتابخانه‌ای سبک و واکنشگرا برای درگ‌/درپ
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

DRAGGABLE - کتابخانه‌ای سبک و واکنشگرا برای درگ‌/درپ

درگ/درپ یکی از ویژگی‌هایی است که در رابط‌های کاربری بسیار استفاده می‌شود. براساس نوع پروژه‌ای که در حال ساختن آن هستید، درگ/درپ می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای کم کردن اشتباهات انسانی در جایی که نیاز به ورودی کیبورد است، باشد.

برای مثال در مرتب کردن یک لیست، بجای اینکه کاربران را مجبور به استفاده از کیبورد کنید، می‌توانید از حالت درگ/درپ استفاده کنید. مطمئنم که این نوع از تعامل در بازی‌ها نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

در اینجا ما یک کتابخانه عالی برای پیاده‌سازی حالت درگ‌/درپ در اختیار داریم که draggable نام دارد و توسط Shopify پیاده‌سازی شده است. از ویژگی‌های قابل توجه این ابزار سبک و واکنشگرا بدن آن است. همچنین در وبسایت اصلی آن پیش‌نمایش‌های جالبی قرار گرفته شده که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

ویژگی‌ها

  • قابلیت کار کردن با رویدادهای درگ محلی، ماوس و تاچ
  • قابلیت توسعه رفتار درگ کردن
  • قابلیت توسعه امکان تشخیص درگ
  • پیاده‌سازی شده براساس اکمااسکریپت۶

 API، گزینه‌ها و رویدادها

هر پلاگین خوبی به منعطف بودن در پیکربندی و همچنین توسعه‌پذیری نیاز دارد. بر همین اساس Draggable یکی از پلاگین‌های خوب است. در آن APIها، گزینه‌ها و رویدادهای بسیاری قرار گرفته که می‌توان از آن‌ها در پروژه‌تان استفاده کنید. می‌توانید تمام آن‌ها را در لینک مستندات مشاهده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا