چگونه با استراتژی محتوا وبسایت به مشتریان خود کمک کنیم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه با استراتژی محتوا وبسایت به مشتریان خود کمک کنیم

برای سازمان‌های کوچک و متوسط، محتوا معمولا پیچیده‌ترین قسمت ایجاد یک وبسایت است. این موضوع در اغلب اوقات باعث همان چیزی می‌شود که طراحان وب در هنگام تلاش برای اتمام پروژه منتظر آن می‌مانند. حتی اگر طراحی و عملکرد کلی خوب باشد، کمبود محتوا پیشرفت را متوقف می‌کند.

در طول این سال‌ها، من متوجه این سوالی که در ذهنم بود شدم: این دیگر چه چالشی است. اما پس از اینکه بارها و بارها این مورد را دیدم، برخی از مسائل برایم روشن شد.

اول اینکه، مشتری‌ها معمولا سازنده محتوا نیستند. اغلب ﺁن‌ها یک جا نمی‌نشینند و چیزی نمی‌نویسند. از این رو، ﺁن‌ها لزوما نمی‌دانند که چه بگویند. یا حتی اگر نکته‌ای برای صحبت کردن داشته باشند، ممکن است در بیان ﺁن‌ها با مشکل مواجه شوند.

همچنین مانع زمان هم هست. افرادی که مشغول اداره کردن کسب و کار یا زندگی شخصی خود هستند ممکن است در پیدا کردن چند ساعت برای تمرکز بر روی نوشتن مشکل داشته باشند. استراتژی محتوا همیشه در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

این فرصتی است تا طراحان وب وارد کار شده و شما را نجات دهند. با کمی کمک، می‌توانیم فرایندهای ایجاد و سازماندهی محتوا را در مسیر درست طی کنیم.

در ادامه چند روش را ذکر می‌کنیم تا بتوانید به مشتریان خود در استراتژی محتوای وبسایت کمک کنید.

بر روی مهم‌ترین جزییات تمرکز کنید

اگر در حال طراحی مجدد یا بازسازی کامل یک وبسایت هستید، ممکن است برخی از مشکلات برای شما نمایان شود. شما می‌توانید برای یافتن سرنخی در مورد آنچه مهم است به آن محتوا نگاه کنید.

هر سازمان پیام منحصر به فرد خود را برای به اشتراک گذاشتن خواهد داشت. به عنوان مثال یک فروشگاه تجارت الکترونیکی ممکن است بخواهد در مورد توجه خود به جزئیات در مورد خدمات مشتری صحبت کند. در همین حال، تشکیلات پزشکی می‌خواهد بر کادر متخصص و تخصص آن‌ها متمرکز شود. این نوع اطلاعات می‌تواند در ایجاد محتوا حیاتی باشد.

هدف از این کار این است که به مشتری خود کمک کنید تا به راحتی درک کند و نیازی به تمرکز زیاد نداشته باشد. درک بهتر از وظیفه پیش رو می‌تواند اعتماد به نفس آن‌ها را فراهم کند. آن‌ها برای تولید محتوای جذاب موقعیت بهتری خواهند داشت.

ارائه راهنمایی‌های بصری

روشی دیگر برای کمک به مشتریان در تهیه یک استراتژی محتوای موفق، تجسم است. ما این کار را با ارائه الگوها یا نمونه‌های اولیه‌ای که بخش‌های مختلف یک صفحه را مشخص می‌کنند، انجام می‌دهیم.

این استراتژی یک نوع راهنمایی فوری است که مشتری‌های شما می‌توانند در هنگام نوشتن به ﺁن اشاره کنند. ﺁن‌ها ایده بهتری در مورد طول محتوا و نحوه هضم ﺁن خواهند داشت. خیلی از حدس و گمان‌ها با استفاده از این روند از بین می‌روند.

البته، ممکن است دقیقا مطابق معیارهای شما نباشند. اما نکته این نیست، نکته بیشتر در مورد این است که ﺁن‌ها را وادار کنیم تا در مورد نحوه مشاهده این محتوا توسط کاربران فکر کنند. حتی اگر در ابتدای کار با موکاپ هیجان‌زده نشوند، شما می‌توانید در یافتن تعادل درست با یکدیگر همکاری کنید.

یکی دیگر از مزایای جانبی‌اش این است که مشتریان را با رویکرد سازگارتر تعلیم می‌دهد. در عمل، این بدان معناست که اگرچه ممکن است محتوا از صفحه‌ای به صفحه دیگر تغییر کند، اما قالب آن تغییر نخواهد کرد.

با ارائه راهنمایی بصری، مشتریان می‌توانند به راحتی جاهای خالی را پر کنند. این راهکار کارآمدتر و کم استرس‌تر است.

عقل سلیم و سهولت استفاده را تبلیغ کنید

وقتی نوبت به ساماندهی محتوا می‌رسد، همه چیز می‌تواند با عجله از کنترل خارج شود و در اغلب اوقات به افراط تبدیل می‌شود.

برخی از مشتریان ممکن است اصرار داشته باشند که اطلاعات زیادی را در یک صفحه قرار دهند. برخی دیگر می‌توانند درست برعکس باشند و از صفحات ثانویه که حاوی یک یا دو جمله بیشتر نیست استفاده کنند. هیچ یک از این راهکار‌ها مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرد.

خوشبختانه، کمی آموزش دیدن می‌تواند به همه کمک زیادی کند. هنگام بحث درباره سازماندهی محتوا، بر روی این سوالات اساسی تمرکز کنید:

- پیمایش برای کاربران چقدر آسان است؟

- آیا تمام مطالب موجود در یک صفحه خاص واقعا با هم مرتبط هستند؟

- نکته کلی مطالب چیست و آیا برای کاربر واضح به نظر می‌رسد؟

- آیا یک صفحه طولانی باید به چندین صفحه فرعی تقسیم شود؟

- آیا ما اطلاعات کلیدی را از دست داده‌ایم؟

- چه چیزی برای سئو بهتر است؟

با مطرح کردن این سوالات، می‌توانید نکات مهم‌تری را که در ابتدا به کار می‌برید را برای مشتریان توضیح دهید. پاسخ‌ها باید همه را در مسیر درست هدایت کند.

خودتان بنویسید

برخی از مشتریان ممکن است هیچ‌گاه با نوشتن و سازماندهی محتوا راحت نباشند. این موضوع نه تنها خوب است، بلکه فرصتی را برای طراحان وب ایجاد می‌کند.

با پیشنهاد نوشتن محتوا، فشار وارده بر روی مشتری‌ها را کم کرده و صرف نظر از اینکه درآمد بیشتری کسب می‌کنید، این کار می‌تواند یک موقعیت برد برد را برای شما به ارمغان بیاورد.

ممکن است مشتریانی را پیدا کنید که از سپردن این مسئولیت و پرداخت هزینه‌هایش به شما بسیار خوشحال باشند. علاوه بر این به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بیشتر در نقش ویراستاری عمل کنند. آن‌ها می‌توانند کارهایی را که شما انجام داده‌اید را بررسی کنند و سپس با همکاری شما محتوا را به بهترین شکل ممکن بسازند.

با این وجود، اگر تحقیقات اولیه را انجام دهید، می‌توانید با شکل بهتری به کارتان رسیدگی کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، در مورد مهم‌ترین نکات پیام رسانی بحث کنید. انجام این راهکارها روند آرامتر و نتیجه بهتری را تضمین می‌کند.

یک رویکرد فعال در استراتژی محتوایی

همانند سایر زمینه‌های طراحی وب، بیش فعال بودن در اغلب اوقات کلید موفقیت یک پروژه موفق است. بخاطر داشته باشید که مشتری‌های شما به دنبال راهنمایی شما هستند. بنابراین، تخصص و رهبری شما ممکن است فقط همان چیزی باشد که آن‌ها برای پیشبرد مورد اطمینان به آن نیاز دارند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی