چگونه یک نمونه کاری کامل را به عنوان توسعه دهنده طراحی کنیم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 11 دقیقه

چگونه یک نمونه کاری کامل را به عنوان توسعه دهنده طراحی کنیم؟

به عنوان یک توسعه دهنده وب فریلنس، چند مشتری از وبسایت خود می‌گیرید؟ اگر مثل خیلی‌ها در طول ۲ الی ۳ ماه فقط یک مشتری جذب کنید خوش شانس هستید، اما متاسفانه این موضوع بسیار رایج است.

اگر می‌خواهید واقعا درآمد خوبی کسب کنید، این روزها فقط کافی نیست که یک توسعه دهنده وب باشید. شما باید بتوانید در بازار متمایز شوید تا فرصت‌های بیشتری را کسب کنید. اگر بتوانید این کار را با موفقیت انجام دهید، من ۱۰۰ درصد مطمئن هستم که به شما کمک می‌کند تا پروژه‌های بیشتری را برنده شوید و دستمزدهای بیشتری را دریافت کنید.

بنابراین امروز می‌خواهم کمی از داستان خودم را با شما در میان بگذارم. در ۴ ماه گذشته، من توانستم خودم را به عنوان یک متخصص در سایت شخصی‌ام معرفی کنم که در نهایت به من کمک کرد تا پروژه‌های بیشتری کسب کرده و مشتری‌های بهتری را جذب کنم.

اهمیت تمرکز داشتن بر روی مشتریان ایده آل

اولین کاری که شما را به انجام آن دعوت می‌کنم این است که کمی فکر خود را تغییر دهید.

اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای درآمد زیادی کسب کنید (مخصوصا اگر فریلنسر هستید)، باید بیاموزید چگونه خودتان را بازاریابی کرده و به بازار عرضه کنید. اولین قانون بازاریابی شناسایی مخاطبان هدف است.

نمی‌توانم بیش از حد بر اهمیت این موضوع تاکید کنم. شما باید دقیقا بدانید که به چه کسی کمک می‌کنید و چه نتیجه‌ای را ارائه خواهید داد. این امر در نهایت همان چیزی است که برای آن پول می‌گیرید. بنابراین شما باید مشتری ایده آل خود را تعریف کنید.

پیشنهاد من این است که یک بخش از بازاری را انتخاب کرده که دوست دارید با آن کار کنید تا پولی برای تامین هزینه‌های شما و (در حالت ایده آل) کسانی که قبلا پروژه‌هایی را برای آن انجام داده‌اند، داشته باشد. هنگامی که بازار هدف خود را شناسایی کردید، باید بیانیه خاص خود را ایجاد کنید. در بیانیه خاصتان باید بلافاصله مشخص کنید که به چه کسی کمک کرده و چگونه به آن‌ها کمک می‌کنید تا به نتیجه برسند.

به عنوان مثال من به شرکت‌های تازه تاسیس SaaS کمک می‌کنم تا وب سایت‌هایی ایجاد کنند. این جمله نسبت به "من یک توسعه دهنده وب هستم" خیلی بهتر است.

اگر بیانیه شما "من به شرکت‌های نوپای SaaS کمک می‌کنم تا وبسایت‌هایی ایجاد کنند" است، هنوز می‌توان آن را محدودتر کرد و بهبود بخشید.

همانطور که تجربه بیشتری کسب کرده و با مشتری‌های بیشتری کار می‌کنید، می‌توانید آن را به چیزی مانند "من به شرکت‌های SaaS مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کنم تا وبسایت‌هایی ایجاد کنند" اصلاح کنید.

حال تصور کنید که اگر یک بنیان‌گذار راه‌اندازی SaaS از بخش مراقبت‌های بهداشتی به سایت شما مراجعه کرده باشد و این بیانیه را در مقابل یک جمله بسیار عمومی مانند "من یک توسعه دهنده وب هستم" مشاهده کند. تفاوت قائل شدن برای خودتان و کسب مزیت بزرگ بر رقبای خود در بازار برای شما چقدر ﺁسان‌تر خواهد بود؟

۴ عنصر یک لندینگ پیج کامل

"من علاقه زیادی به کدنویسی دارم، ۱۰ سال تجربه دارم، رضایت مشتری هدف اصلی من است"...

آیا تاکنون عباراتی از این دست را در سایت نمونه کارهای شخصی دیده‌اید؟ یا حتی ممکن است در سایت خودتان هم از این مدل جملات استفاده کرده باشید. بنا بر تجربه من، جملاتی از این دست در تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتری به شما کمکی نمی‌کنند.

اگر شخصا به وبسایت شرکتی بروید، دوست دارید خود را به عنوان یک بازدید کننده ببینید؟ شخصی می‌گوید که آن‌ها چقدر خوب هستند یا می‌گوید آیا آن‌ها می‌توانند برای حل مشکل من مناسب باشند؟ فکر می‌کنم مورد دوم مورد پسندتر باشد. این چیزی است که افراد دیگر معمولا برای آن به وبسایت شما مراجعه می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا مشکلات خود را حل کنند.

به عنوان مثال، به این بخش از وبسایت تام هرست نگاهی بیندازید:

همانطور که می‌بینید، تام بلافاصله به بازدید کنندگان کمک می‌کند تا بفهمند آیا او برای آن‌ها مناسب است یا خیر!؟. او فقط به خوب بودن خود نمی‌بالد، بلکه به مشتری کمک می‌کند تا درک کنند که چه مشکلاتی را می‌تواند برای آن‌ها حل کند. قسمت مهم دیگر در اینجا این است که تام از اصطلاحات فنی زیادی استفاده نمی‌کند. از آنجا که بسیاری از بازدید کنندگان وی ممکن است به اندازه او اهل فن نباشند، دیگر لازم نیست که ذهن آن‌ها را با اصطلاحات فنی درگیر کند. هرچه بیشتر بتوانید به زبان آن‌ها صحبت کنید، اعتماد و ارتباط شما راحت‌تر خواهد بود که بعدها در روند فروش به شما کمک خواهد کرد.

بگذارید کمی در مورد ۴ قسمت سایتم برای شما صحبت کنم که فکر می‌کنم کمک چشمگیری در برنده شدن پروژه‌ها به من کرده است. این ۴ عنصر، مشکل، راه حل، اثبات و دعوت به عمل است. بگذارید یک به یک آن‌ها را مرور کنیم و دلیل اهمیت آن‌ها را برای شما توضیح دهم.

۱. مشکل

شناسایی کردن مشکلات مشتری یک راه حل خوب برای بازدید گرفتن لندینگ پیج شماست. اگر بتوانید دردها و نقطه ضعف‌های آن‌ها را مشخص کنید، می‌توانید کاری کنید که مطالبات شما را مطالعه کنند.

۲. راه حل

وقتی مشکل آن‌ها را ذکر کردید، باید راه حلی پیشنهادی را به آن‌ها ارائه دهید. شما باید به آن‌ها نشان دهید که چگونه کار با شما می‌تواند مشکلات آن‌ها را حل کند. مشکلاتشان هرچه باشد، باید به آن‌ها نشان دهید که درکشان کرده و می توانید به حل آن‌ها کمک کنید.

این همان کاری است که مت اولپینسکی به عنوان یک طراح UX در وبسایت خود انجام می‌دهد. او به خوبی می‌داند که مشتریانش در ۳ نوع پروژه‌ی محصولات دیجیتالی، وبسایت‌های بازاریابی و اپلیکیشن‌های موبایل به کمک نیاز دارند. به عنوان مثال، مشتریانی که به دنبال طراحی مجدد وبسایت خود هستند ممکن است با نرخ تبدیل فعلی خود مشکل داشته باشند. و این دقیقا همان چیزی است که متیو در بخش میانی وبسایتش تحت عنوان "وبسایت بازاریابی سفارشی" مطلبی نوشته است. حتی می‌توانم استدلال کنم که شاید او در مورد راه حل‌هایی که می‌تواند ارائه دهد کمی دقیق‌تر بوده است.

نکته اصلی این است که بسیار خاص بودن مهم است و در نتیجه می‌توانید به مشتریان خود در رسیدن به آن کمک کنید. هرچه دقیق‌تر باشد، نتیجه بهتری را به ارمغان می‌آورد.

۳. تایید یا اثبات جمعی

اثبات جمعی نقش بسیار مهمی در تبدیل شک به اعتماد دارد. وقتی شخصی وارد سایت شما می‌شود، نمی‌داند که آیا می‌تواند به شما اطمینان کند یا خیر!؟ اگر آن‌ها بخواهند یک، دو، پنج، ده یا حتی بیشتر از هزار دلار هزینه کنند، باید با شما احساس راحتی کنند.

آن‌ها باید ذره‌ای به شما اعتماد داشته باشند. به همین دلیل است که آن‌ها می‌خواهند تا آنجا که ممکن است نشانه‌های قابل اعتماد بودن شما را ببینند.

بدیهی است که اثبات جمعی می‌تواند به شکل‌های مختلف باشد. به نظر من مشهورترین و مهم‌ترین آن‌ها مطالعات موردی با نتایجی است که شما تولید یا توصیف کرده‌اید. این نکات برای ترغیب مشتری‌های شما بسیار مهم خواهند بود و با انجام این کار می‌توانید خود را از دیگران متمایز کنید.

در اینجا یک مثال خوب از سایت بیل اریکسون آورده شده است.

در حالت ایده آل، توصیفات شما باید هدف خاصی از تجارت را نشان دهد که به مشتری در رسیدن به آن کمک کنید. اما حتی اگر این نکات را ندارید، می‌توانید از توصیفات معمولی که مشتریانتان به شما می‌دهند استفاده کنید. داشتن یک چیز معمولی بهتر از نداشتنتش است.

۴. دعوت به عمل

آخرین و یکی از با اهمیت‌ترین راهکارها این است که شما باید یک گزینه دعوت به عمل در سایت خود داشته باشید. به احتمال زیاد این گزینه به شکل دکمه‌ای برای تماس با شما یا رزرو تماس با شما خواهد بود.

به نظر من، داشتن این گزینه بسیار مهم است، زیرا اگر شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب به مردم ارائه دهید، ﺁن‌ها ﺁنقدر بر انجام کاری که شما واقعا می‌خواهید انجام دهید، تمرکز نخواهند کرد.

من همچنین به شما پیشنهاد می‌کنم که از این راهکار حداقل ۲ یا ۳ بار در صفحه‌هایی مثل: صفحه بیانیه یا پیشنهادات خود و یا در انتهای صفحه دکمه دعوت به عمل را قرار دهید تا آن‌ها پس از پایان کار یا خواندن نیازی به بازگشت به بالا نداشته باشند. داشتن یک فراخوان دیگر در وسط صفحه خود نیز ایده خوبی است. توصیه من این است که پس از توصیف مشکل، راه حل و ارائه پیشنهادات خود به عنوان شخصی که می‌تواند در زمینه مشکلات به آن‌ها کمک کند را اضافه کنید.

نتیجه‌گیری

من تمرکز کردن را شروع و چهار ماه پیش وبسایت خودم را ایجاد کردم. من عضو چندین پلتفرم فریلنسری بوده‌ام و بازار کار هدف خود را پیدا کرده و تاکنون که نتایج بسیار شگفت انگیزی را کسب کرده‌ام.

برنده شدن در پروژه‌ها، جلب مشتریانی که به دانش و روند من احترام می‌گذارند برای من بسیار آسان شده است. علاوه بر این، من توانسته‌ام نرخ کار خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهم. یک نکته عالی در مورد کار با پروژه‌های مشابه این است که شما بسیاری از موارد را به صورت خودکار و ساده انجام می‌دهید، روند کاری خود را بهبود می‌بخشید و بسیار کارآمدتر می‌شوید.

شما می‌توانید یک سرویس تولیدی ایجاد کنید که دستیابی به آن بسیار دشوار است. برای اینکه کاملا این مسئله را برای شما روشن کنم باید بگویم که، هنوز در مرحله ایجاد اقتدار خود در بازار هستم، پیشنهادات خود را جلا می‌دهم و تجربه کسب می‌کنم. من هنوز هم یک راه طولانی برای رفتن دارم. آنچه امروز قطعا می توانم بگویم این است که یکی از بهترین تصمیمات در شغل حرفه‌ای من بوده است.

برای کسب یک حرفه پردرآمد در صنعت خود باید کارهای مختلفی انجام دهید. امروز سعی کردم یکی از راه‌هایی که می‌توانید به سرعت در تجارت یا شغل فریلنسری خود از آن استفاده کنید را به شما نشان دهم. احتمالا یک شبه این اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر چند استراتژی را که امروز با شما به اشتراک گذاشته‌ام را انجام دهید، می‌توانید در این رقابت بسیار جلوتر باشید.

من واقعا امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا دیدگاهی مناسب کسب کرده باشید و شروع به انجام کار مشابهی کنید که من برای دستیابی به نتایج شگفت انگیز انجام دادم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی