راهنمای رایگان و سریع نحوه یادگیری کد در سال ۲۰۲۱ - بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

راهنمای رایگان و سریع نحوه یادگیری کد در سال ۲۰۲۱ - بخش اول

پس شما می‌خواهید کد نوشتن را یاد بگیرید اما نمی‌دانید که از کجا شروع کنید و احتمالا با وجود گزینه‌های موجود احساس سردرگمی می‌کنید. احتمالا در مورد صدها وب سایت، دوره آموزشی، کتاب و منابع دیگر خوانده و شنیده‌اید. شاید شما ساعت‌ها به بررسی نظرات مردم پرداخته باشید، اما هنوز نمی‌دانید که کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید یا کدام منبع یادگیری را انتخاب کنید.

من می‌دانم این موضوع چه حسی دارد، زیرا من هم این مشکل را تجربه کرده‌ام. من نیز در تلاش برای یادگیری نحوه کد نویسی خودم بودم و اشتباهات زیادی را در طول این مسیر مرتکب شدم که باعث کم شدن سرعت یادگیری من شد. این مقاله اساسا یک راهنمای مفید است که آرزو می‌کردم در هنگام شروع کار خودم از آن مطلع می‌بودم. این راهنما به شما نشان می‌دهد که چگونه از یک منبع به راحتی و بدون استرس در اسرع وقت برای یادگیری نحوه کد نویسی استفاده کنید.

بسیاری از راهنماهایی که بصورت آنلاین مشاهده می‌کنید یا افرادی هستند که نمی‌دانند یادگیری چگونه است یا فقط وب سایت‌هایی هستند که با فروش دوره‌های آموزشی به شما سعی در کسب درآمد دارند.

در این مقاله به شما این موضوعات را نشان خواهم داد:

- چگونه می‌توان با یادگیری کد شروع به کار کرد

- بهترین منبع برای یادگیری اصول کد نویسی

- چه مدت طول می‌کشد تا کد نویسی را یاد بگیریم

- برخی از باورهای غلط رایج در مورد برنامه نویسی را از بین ببرید

- چگونه می توان انگیزه خود را در حین یادگیری حفظ کرد

- بعد از یادگیری اصول اولیه، مسیرهای مختلف یادگیری را به شما نشان خواهم داد

چرا می‌خواهید کد نویسی کنید؟

قبل از شروع یادگیری، من فکر می‌کنم داشتن هدف یا دلیلی محکم برای یادگیری تقریبا ضروری است.

یادگیری کد نویسی سرگرم کننده خواهد بود و همچنین مهارت بسیار مفیدی است، اما اگر مقصدی را در ذهن خود ندارید، انجام کارهای لازم دشوار است.

اهداف مشترکی که زیر نظر دارم عبارتند از:

- شغل خود را تغییر دهید / شغل جدیدی پیدا کنید

- در شغل فعلی بهتر شوید

- کارﺁفرینی که ایده‌ای برای یک اپلیکیشن دارد و می‌خواهد ﺁن را بسازد

دانستن اینکه برای چه چیزی هدف‌گذاری کرده‌اید مهم است،‌ زیرا مسیر یادگیری شما را شکل خواهد داد. چیزهایی که باید یاد بگیرید به هدف شما بستگی دارد.

آیا می خواهید یک کار جدید پیدا کنید

بسیاری از افراد می‌خواهند شغل خود را تغییر دهند، زیرا شغل فعلی خود را دوست ندارند یا فقط می‌خواهند پول بیشتری کسب کنند.

خبر خوب این است که شما می‌توانید بدون نیاز به دانستن ساختار داده‌ها و الگوریتم‌ها، یک کار سطح پایین یا در حد مبتدی دریافت کنید. بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر فقط به مهارت‌های به درد بخور کد نویسی احتیاج دارند که می‌توانید در عرض چند ماه یاد بگیرید.

 اگر می‌خواهید پیشرفت بیشتری داشته باشید یا در یک شرکت بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون، فیس بوک یا مایکروسافت کار کنید، لازم است به یادگیری اصول علوم کامپیوتر بپردازید. توصیه من این است که نگران آن نباشید، وقتی روی آن پل قرار گرفتید از آن عبور کنید. در کوتاه مدت فقط یادگیری مهارت‌های کاربردی یا منطقی را در اولویت قرار دهید.

در شغل فعلی خودت پیشرفت کنید

این مورد هدف شخصی من بود، با این که برنامه نویسی را خیلی دوست داشتم، اما در نهایت به یک مهندس نرم افزار تبدیل شدم.

من بازاریابی دیجیتال انجام می‌دادم و می‌خواستم بتوانم داده‌ها را جابجا کنم، وظایف را اتوماتیک سازی کنم و فقط بازاریاب بهتری باشم. من شروع به یادگیری HTML، CSS و Javascript کردم و از آنجا ادامه دادم.

اگر این هدف شماست، شما فقط باید بر روی کاربردی‌ترین مهارت‌ها با یک زبان همه کاره مانند Javascript یا Python تمرکز کنید. شما احتمالا با مواردی که نیاز به مقیاس‌بندی دارند کار نخواهید کرد، بنابراین اصول CS در اولویت نیستند. بعدها می‌توانید در صورت تمایل آن را یاد بگیرید.

فقط با داشتن مهارت کمی از JavasScript، می‌توانید با اتصال API ها و سایر سرویس‌ها به یکدیگر که بیشتر قسمت‌های سنگین را کنترل می‌کنند، کارهای بسیار جالبی انجام دهید.

آیا می‌خواهید اپلیکیشنی بسازید که ایده‌اش را دارید

اگر هدف شما ساخت یک اپلیکیشن است، در موقعیت مشابه بالا قرار دارید. در واقع نیازی به یادگیری جزئیات سطح پایین نیست، در واقع این یک حواس پرتی و اتلاف وقت برای ایجاد ایده شما است.

در این حالت، شما باید یادگیری را به اندازه کافی در اولویت قرار دهید تا بتوانید بر روی یک نمونه اولیه کار کنید تا زمانی که بتوانید یک مهندس نرم افزار واقعی را استخدام کنید. بسیاری از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی که هر روز استفاده می‌کنید، به عنوان یک نمونه اولیه با کدهای نرم افزاری درهم و برهم شروع به کار کرده‌اند، بنابراین احساس نکنید که برای ساختن چیزی باید یک برنامه نویس فوق العاده باشید.

چگونه شروع کنید

اکنون که هدفتان را در ذهن خود دارید، باید بدانید که از کجا شروع کنید. به طور خلاصه، بهترین منبع برای کسی که می‌خواهد کد نویسی را یاد بگیرد، وب سایت راکت است. دلایل اصلی این انتخاب عبارتند از:

- مطالب رایگان بسیار زیادی دارد و هیچ خطر یا مانعی برای شروع کار نخواهید داشت

- به شما جاوا اسکریپت که محبوب‌ترین و متنوع‌ترین زبان برنامه نویسی است را آموزش می‌دهد

- سبک تدریس بسیار کاربردی مدرس این وب سایت باعث می‌شود که هر چه زودتر دست به کار شوید و شروع به کار کنید

- دارای یک انجمن عالیست که می‌توانید در صورت بروز یک مشکل یا چالش از آن‌ها کمک بگیرید

مزایای یادگیری جاوا اسکریپت با وب سایت راکت

در راهنماهای مربوط به یادگیری کد نویسی، آموختن دو زبان جاوا اسکریپت و پایتون برای مبتدیان توصیه شده است. یادگیری هر دو زبان برای مبتدیان نسبتا آسان است. پایتون عالیست، اما فکر می‌کنم که جاوا اسکریپت گزینه بهتری باشد، زیرا کاربردی‌تر است، برای اپلیکیشن‌های وب فرانت اند لازم است و همچنین می‌تواند برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل، اپلیکیشن‌های دسکتاپ و همچنین برنامه نویسی بک اند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که جاوا اسکریپت بسیار متنوع بوده، این بدان معناست که فرصت‌های شغلی‌اش در مقایسه با سایر زبان‌ها بیشتر است.

اما اگر هنوز می‌خواهید پایتون را یاد بگیرید نگران نباشید، زیرا وب سایت راکت دارای دوره آموزشی پایتون نیز می‌باشد. هنگامی که اصول برنامه نویسی را با جاوا اسکریپت یاد گرفتید، می‌توانید به سرعت یاد بگیرید که چگونه از پایتون نیز استفاده کنید.

سبک تدریس کاربردی

راکت با یک سری نظریه‌ها وقت شما را تلف نمی‌کند، آن‌ها پروژه محور آموزش می‌دهند و بلافاصله شما را با دنیای واقعی آشنا می‌کنند. ساختن پروژه‌های واقعی یادگیری را بسیار سرگرم کننده‌تر می‌کند.

مزیت اضافی این سبک تدریس این است که شما را زودتر از رویکرد تدریس سنتی که با تئوری شروع می‌شود آماده می‌کند. این که بتوانید سریع شغل پیدا کنید و در هنگام یادگیری کسب درآمد کنید بسیار ایده آل به نظر می‌رسد.

انجمن راکت

یکی از بهترین مزایای وب سایت راکت است. بسیاری از افراد به دلیل ناامیدی از یادگیری کد نویسی منصرف می‌شوند. آن‌ها با روبرو شدن با یک مشکل خودشان را از برنامه نویسی دور می‌کنند. این بدان معناست که شما همیشه می‌توانید از طریق کسی که همان چالش‌ها را پشت سر گذاشته است، در انجمن کمک بگیرید و به راحتی بتوانید نکات مورد نیاز خود را پیدا و مشکلاتتان را حل کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.25 از 4 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی