سئو محلی چیست و چگونه آن را بهتر کنیم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

سئو محلی چیست و چگونه آن را بهتر کنیم؟

منظور از سئو محلی به صورت کلی، بهینه سازی یک وبسایت یا اپلیکیشن برای یک موقعیت مکانی خاص است. اگر توجه کرده باشید شما وقتی در لوکیشن‌های مختلف یک عنوان خاص را در گوگل سرچ می‌کنید، معمولا نتایج متفاوتی به شما خواهد داد. این یکی از الگوریتم‌های اصلی گوگل است که کمک می‌کند تا کاربران بتوانند بهترین نتیجه مورد نظرشان را پیدا کنند. البته این موضوع شاخصه‌های متفاوتی داشته که سعی می‌کنیم در این مطلب اختصاصی از وبسایت راکت آن‌ها را بررسی کنیم.

بیایید واقعیت را بگوییم، پیاده‌سازی و کار با سئو محلی سخت است. اگر شرکت شما در یک شهر بزرگ نیز قرار داشته باشد و شما قصد آن را داشته باشید که در بین سه شرکت برتر برای جستجوها قرار بگیرید (Snack Pack)، کار باز هم سخت‌تر می‌شود.

ممکن است ساعت‌های طولانی را در پشت میزتان بنشینید و تمام جنبه‌های وبسایت‌تان را بهینه کنید و آن را ارتقا دهید. اما باید بگویم که این روش همیشه انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد.

به عنوان یک موضوع مهم که باید با آن مواجه شوید این است که سعی کنید واقع گرا باشید و چند واقعیت مهم را قبول کنید.

هیچکسی نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که چه کسی در لیست سه شرکت برتر برای یک عبارت جستجو قرار می‌گیرد.

یکی از آن واقعیت‌هایی که باید با آن مواجه شوید این است که هیچکسی نمی‌تواند با قاطعیت کامل بگوید که چگونه و چه کسی می‌توان به لیست سه شرکت برتر که ما آن را Snack Pack می‌نامیم برسد. متخصصان سئو و حتی افرادی که برای گوگل کار می‌کنند نیز نمی‌دانند که چگونه به این نتایج باید دست پیدا کرد. اما واقعا چرا این موضوع بدین شکل است؟

درحالیکه فاکتورهایی ممکن است وجود داشته باشد که شانس شما برای تاثیر گذاشتن روی رتبه‌های Snack Pack را مهیا سازد اما واقعیت آن است که بسیاری از چیزها فراتر از کنترل شما هستند و شما نمی‌توانید روی آن‌ها تاثیر مستقیم داشته باشید.

یکی از فاکتورهایی که در اختیار شما نیست، مکان جستجوی انجام شده است. یعنی گوگل براساس محل قرارگیری کاربران به آن‌ها پیشنهادهای متفاوتی می‌دهد.

برای مثال تصور کنید که من در کوچه شمار ۱ قرار دارم و در جستجو گوگل می‌نویسم «نزدیک‌ترین کافه به من» حال کافه نزدیک به من در کوچه a قرار دارد. چنین نتیجه ممکن است برای فردی که در کوچه شماره ۳ قرار گرفته و این جستجو را انجام داده است کاملا نتیجه متفاوتی در بر داشته باشد. پس این موضوع کاملا از اختیار صاحب‌های کافه خارج است.

پس شما نیز باید دست از تلاش کردن برای رسیدن به چیزی که کاملا از کنترل شما خارج است بردارید. در غیر اینصورت تنها زمان و هزینه‌های خود را صرف خواهید کرد.

با در نظر داشتن این موضوعات ما لیستی از ۵ موردی که با آن می‌توانید رتبه سئو محلی‌تان را بهتر کنید در اینجا بیان می‌کنیم. این موارد روی چیزهایی که غیر قابل کنترل هستند تاثیری ندارد.

۱. شهرت یافتن از طریق امتیازات

مصرف کنندگان امروزی باهوش‌تر از قبل شده‌اند، آن‌ها حل به فیدبک‌های کاربران دیگر بسیار توجه می‌کنند و براساس آن تصمیم‌گیری‌های‌شان را انجام می‌دهند. 

با در نظر گرفتن این موضوع نتیجه می‌گیریم که کسب کردن شهرت و پیدا کردن اعتبار برای یک وبسایت و پلتفرم آن می‌تواند بسیار مهم و ضروری باشد.

معمولا اولین قسمتی که کاربران برای پیدا کردن نظرات به آن مراجعه می‌کنند Google My Business Listing است پس باید روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید.

خروجی این کار تنها به آن معنا نیست که شرکت به خوبی کار کرده است، بلکه بدان معنا نیز است که شرکت تجربه کاربری مثبتی را به مشتریان خود می‌دهد. این نشانه بسیار کوچک با تاثیر بسیار بزرگی است که می‌تواند روی مشتریان مستقیما تاثیر بگذارد.

۲. روی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر یکی از بهترین مواردی است که می‌توانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری بکنید. در حقیقت یکی از استانداردهای بسیار مهم است که کاربران به دنبال آن نیز هستند و انتظار دارند که یک وبسایت شبکه‌هی اجتماعی قدرتمندی داشته باشند.

نه تنها این مورد راهی بسیار عالی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان محلی‌تان است بلکه راهی مناسب نیز برای پیدا کردن ارتباطات جدید و کاربران تازه است. 

۳. مسیرهای آنلاین را فراموش نکنید

یکی دیگر از راه‌هایی که مردم می‌توانند شرکت مورد علاقه‌شان را پیدا بکنند از طریق مسیرهای آنلاین است. 

تقریبا اکثریت مردم از گوگل استفاده می‌کنند. پس استفاده از مقوله Online Directoris بسیار می‌تواند روی کسب شهرت وبسایت شما تاثیر داشته باشد. 

استفاده کردن از این تکنیک ساده در پیدا کردن سریع‌تر شرکت و محل شما برای کاربران بسیار تاثیرگذار است. همچنین بهتر است که مشخصات خودتان را در صفحات نمایش جستجو (شماره تلفن، ایمیل و...) قرار بدهید.

۴. با جامعه ارتباط برقرار کنید

درست است که دنیای آنلاین یک تونل بسیار عظیم و عالی برای تبلیغ کردن شرکت و تجارت‌تان است اما به یاد داشته باشید که همه دنیا در اینترنت زندگی نمی‌کند. 

هیچ چیزی بهتر از آن نیست که بتوانید یک ارتباط واقعی را در دنیایی واقعی پیدا کنید و طرف مقابل‌تان را به صورت رو در رو برای استفاده از سرویس شما متقاعد نمایید. 

برای تبلیغ کردن نیز می‌توانید از مارکت‌های محلی کمک بگیرید، کاغذهای تبلیغاتی چاپ کنید و کارهای بسیار دیگری را انجام دهید.

یکی دیگر از راه‌ها سرمایه‌گذاری کردن روی رویدادهای محلی و یا حتی خیریه‌هاست. اگر مردم متوجه شوند که این شرکت به خیریه‌ها اهمیت می‌دهد و با آن‌ها بیشتر تعامل دارد، بنابراین اعتماد‌پذیری بیشتری به وبسایت شما پیدا خواهند کرد.

۵. ایجاد محتوای محلی برای وبسایت

بخش وبلاگی وبسایت‌تان را راه بیندازید و همین امروز داستان‌های خودتان را به اشتراک بگذارید. از شروع تجارت‌تان بگویید و مراحل پیشرفت را توضیح دهید. 

همین کارها را نیز روی شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های خودتان انجام دهید. اینگونه به کاربران کمک بسیار زیادی در جهت اعتماد کردن به تجارت‌تان می‌کنید.

در پایان

درست است که دست یافتن به صورت کنترل شده روی Snack Pack تقریبا می‌تواند غیر ممکن باشد اما هنوز می‌توان از راه‌هایی کارهای مثبتی را انجام دهید. نکات گفته شده در این مقاله را به یاد داشته باشید و اگر خودتان به صورت مستقیم روی سئو کار می‌کنید و مدیریت آن با شماست، حتما در فضای اینترنت در ارتباط با Local SEO سرچ کنید و مطالب مختلف را مشاهده کرده و با موضوعاتی که یاد می‌گیرید به صورت عملی کار کنید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا