تکنولوژی مدرن که در فرایند توسعه اپلیکیشن به ما کمک می‌کند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 12 دقیقه

تکنولوژی مدرن که در فرایند توسعه اپلیکیشن به ما کمک می‌کند

آیا تا به حال به دنبال راه‌های بالقوه گسترش کسب و کار بوده‌اید که به شما در کسب درآمد بهتر کمک کند؟ بدون شک سرمایه‌گذاری در توسعه اپلیکیشن موبایل یک رویکرد عالی برای دستیابی به موفقیت است.

با این حال با پیش‌بینی درآمد 532 میلیون دلاری در سال 2023 دور از ذهن نیست که صنعت توسعه برنامه‌های تلفن همراه به سرعت در حال توسعه است. بنابراین کسب و کارها در بخش‌های مختلف در حال حرکت برای حضور در حوزه دیجیتال هستند.

از طرفی به دلیل پاندمی کرونا، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی تلفن همراه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال اگر فکر می‌کنید ساختن هر اپلیکیشنی موفقیت شما را تضمین می‌کند، ممکن است در اشتباه باشید.

چرا که با افزایش رقابت در بازار، توسعه یک برنامه موفق واقعا به یک کار چالش‌برانگیز تبدیل شده است. ممکن است یک ایده درخشان داشته باشید، اما در انتخاب فناوری‌ها باید تصمیمی آگاهانه بگیرید که کدام فناوری به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت دارد.

بنابراین اگر به دنبال کلید موفقیت هستید، باید نبض بازار را در دست بگیرید. برای رسیدن به رقابت در بازار، باید در مورد آخرین فناوری‌ها و روندهای این صنعت به روز باشید.

هیچ فناوری مستقلی وجود ندارد که متناسب با نیازهای مختلف توسعه برنامه باشد. کسب و کارهای مختلف اهداف متفاوتی دارند، بنابراین ارزشش را دارد به دنبال راه‌حل‌هایی باشید که متناسب با نیاز آن‌هاست. اما سوال اصلی این است که کدام فناوری را برای ساخت یک اپلیکیشن انتخاب کنید.

چه یک استارتاپ داشته باشید و چه یک کارآفرین پیشرو باشید، انتخاب فناوری واقعا می‌تواند تفاوت زیادی در عملکرد درون برنامه‌ای ایجاد کند. با توجه به گستردگی زیاد فناوری‌ها، قضاوت در مورد اینکه کدام یک در سال 2022 بر بازار حاکم خواهد شد، واقعا دشوار است.

بنابراین به عنوان یک متخصص در حوزه تکنولوژی، لیستی از فناوری‌های توسعه اپلیکیشن را ذکر کرده‌ایم که امسال در بازار سهم خواهند داشت و در آیندهای نزدیک صنعت را قبضه خواهند کرد.

بیایید مستقیما به لیست فناوری‌های پیشرو بپردازیم که صنعت توسعه موبایل را در سال 2022 متحول می‌کنند:

- اهمیت روبه‌رشد بلاک‌چین در بخش مالی و بانکداری

وقتی صحبت از فناوری‌های پیشرو و روند توسعه برنامه‌های تلفن همراه می‌شود، بلاک‌چین به سرعت و در عین حال جسورانه راه خود را در بخش بانکداری و تامین مالی هموار می‌کند. اگر مدیریت هر شرکت بانکی، مؤسسه مالی یا معاملات سهام را دارید مطمئنا بلاک‌چین آچار فرانسه شماست. تنها چیزی که نیاز دارید استخدام یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل است که می‌تواند به شما در ساخت برنامه‌ای با کیفیت و بی‌نظیر کمک کند. بلاک‌چین با سیستم پایگاه داده غیرمتمرکز خود به یک فناوری نوظهور تبدیل شده است. همچنین معماری دفتر کل توزیع شده آن، تراکنش‌ها را بین فعالان بازار شفاف می‌کند و نیاز به یک مدیر قابل اعتماد در اکوسیستم را از بین می‌برد. به این صورت که ساختار داده‌های توزیع شده غیرقابل دستکاری آن محیطی را فراهم می‌کند که مشکلات مربوط به اعتماد را از بین می‌برد.

به علاوه برنامه‌های مالی مبتنی بر بلاک‌چین، رکورد تراکنش‌هایی را حفظ می‌کنند که قابل تغییر نیستند و خطر سرقت، کلاهبرداری و از دست رفتن دارایی‌های با ارزش بالا را کاهش می‌دهند.

- اجرای فناوری AR/VR در اپلیکیشن‌های موبایل

در سال‌های اخیر، فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) جهان را تحت تأثیر قرار داده، در واقع به تحول بزرگی در صنعت توسعه برنامه‌های تلفن همراه تبدیل شده است.

آیا می‌دانید این فناوری‌ها چگونه بر اپلیکیشن‌های موبایل تاثیر می‌گذارند؟ باید بدانید که تعداد کاربران AR در ایالات متحده تا سال 2022 به 1/95 میلیون نفر خواهد رسید. در واقع تعداد کاربران VR در ایالات متحده 4/57 میلیون نفر در سال 2022 است.

طبق آمار Statista، حجم بازار واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) تا سال 2024 به 9/296 میلیارد دلار خواهد رسید.

چه در حال توسعه یک بازی و چه توسعه یک برنامه تجارت الکترونیک باشید، فناوری AR/VR در مرکز توجه قرار دارد. با افزایش تقاضا برای فناوری‌های مدرن در راه‌حل‌های توسعه برنامه، استخدام یک توسعه دهنده متخصص قطعا ارزشش را دارد. از یک طرف اجرای فناوری AR به کاربران اجازه می‌دهد تا لباس‌های مختلف را بدون پوشیدن واقعی امتحان کنند، فریم‌های عینک را به صورت مجازی تست کنند و جواهرات و محصولات دیگر را ببینند. از طرف دیگر فناوری VR با استفاده از هدست شما را به محیط مجازی می‌برد.

- روند روبه‌رشد دستگاه‌های تاشو

بدون شک دستگاه‌های تاشو روند جدید صنعت توسعه اپلیکیشن موبایل هستند و به سرعت سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهند. اما ممکن است برای خیلی از شما سوال باشد که آیا تفاوتی در توسعه یک برنامه تلفن همراه در دستگاه‌های تاشو وجود دارد؟ و چرا برای آن‌ها اینقدر تبلیغات صورت می‌گیرد؟

این گزارش نظرسنجی است که مزایای بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را توضیح می‌دهد:

با روند رو به افزایش دستگاه‌های تاشو در بازار، اکنون زمان ایجاد برنامه‌های آماده برای صفحه نمایش‌های تاشو با چند نمایشگر است. چرا که اندازه صفحه نمایش‌ها برای کاربران تغییر می‌کند و می‌توان آن‌ها را حین یا بعد از استفاده کوچک یا بزرگ کرد.

طبق تحقیقات گارتنر، تا سال 2023 گوشی‌های تاشو 5 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند رده بالا را به خود اختصاص خواهند داد. بازار تلفن‌های تاشو به سرعت در حال رشد است، بنابراین استخدام یک توسعه دهنده برای ایجاد اپلیکیشن موبایل واقعا تصمیم شایسته‌ای است. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا برنامه‌ای را توسعه دهید که به طور یکپارچه برای نمایشگرهای کوچک و بزرگ تنظیم می‌شود و می‌توانید برنامه را با تنظیمات چند صفحه‌ای سفارشی‌سازی کنید. همچنین برنامه‌های پخش ویدیو و بازی می‌توانند بیشترین سود را از دستگاه‌های تاشو ببرند.

با استفاده از فضای اضافی برای ارائه اطلاعات و کنترل‌های دیگر می‌توانید به راحتی توجه کاربران را جلب کنید. توسعه یک برنامه با در نظر گرفتن تغییر اندازه صفحه نمایش مهم‌ترین روند در سال 2022 خواهد بود.

- چتبات‌های مجهز به هوش مصنوعی

آیا درباره الکسا یا دستیار گوگل چیزی شنیده‌اید؟ احتمالا در مورد دستیارهای صوتی موجود در برنامه‌های تلفن همراه که به شما کمک می‌کنند مانند انسان‌ها ارتباط برقرار کنید، اطلاع دارید. به این صورت که فقط با یک فرمان صوتی می‌توانید کار خود را انجام دهید. حال سوال این است که این تکنولوژی چگونه کار می‌کند؟

وجود هوش مصنوعی این امکان را ایجاد کرده و با موفقیت روش دسترسی ما به دستگاه‌های تلفن همراه را متحول کرده است. از آنجایی که این فناوری سطح بالایی از راحتی را به همراه دارد، بنابراین هوش مصنوعی در سال‌های آینده به حکومت خود ادامه خواهد داد.

طبق آمار Statista، تا سال 2025 بازار جهانی هوش مصنوعی از 89 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

چت‌بات‌ها یا همان ربات‌های چت نیز به روشی مشابه کار می‌کنند و به کسب ‌و کارها اجازه می‌دهند پشتیبانی مشتری را خودکارسازی کنند. می‌توانید یک توسعه دهنده برنامه تلفن همراه را استخدام کنید تا برنامه را به گونه‌ای سفارشی‌سازی کند که پشتیبانی عالی از مشتری را تضمین نماید. پیاده‌سازی یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی به معنای داشتن یک رابط کاربری مبتنی بر صدا یا متن است که در پس‌زمینه با برنامه در تعامل بوده تا نتایج را ارائه دهد.

چتبات‌های مجهز به هوش مصنوعی به یکی از برترین فناوری‌ها در صنعت توسعه اپلیکیشن موبایل تبدیل شده‌اند. چرا که تعامل بدون دردسر با برنامه را تضمین می‌کنند و پاسخ‌های سریع را ارائه می‌دهند. صرف نظر از نوع برنامه، پیاده‌سازی ربات چت به شما کمک می‌کند تا پشتیبانی مشتری را به صورت 24 ساعته ارائه دهید.

- یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای دقت داده‌ها

در سال‌های اخیر، یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) هر دو عمیقا در توسعه برنامه‌های تجاری به کار گرفته شده‌اند. آیا می‌دانید که آن‌ها چگونه صنعت IT را متحول کرده و برنامه‌های تلفن همراه را ارتقا می‌دهند؟

استفاده از فناوری هوش مصنوعی بسیار فراتر از دستیار مجازی، چت‌بات‌ها یا برنامه‌های فیلتر عکس مبتنی بر هوش مصنوعی است. با تقویت فناوری ML، هوش مصنوعی بیشتر به پیش‌بینی‌های کاربران، تراکنش‌های صوتی، دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و موارد دیگر توجه می‌کند. چه در حال توسعه یک برنامه iOS و چه یک برنامه Android باشید، فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین جایگاه ویژه‌ای دارند. زیرا با کمک سرویس‌های AI و ML می‌توانید تمام داده‌های مفیدی که به شما امکان می‌دهد دامنه کسب و کارتان را گسترش دهید، جمع‌آوری کنید. در واقع با اعمال الگوریتم‌های مختلف، این فناوری‌ها به شما کمک می‌کنند تا رفتارها و اقدامات کاربر را ردیابی کرده و سپس آن‌ها را پیاده‌سازی نمایید.

ترکیبی از فناوری AI و ML در توسعه اپلیکیشن موبایل تجارت الکترونیک بسیار موثر خواهد بود. در اینجا چند ویژگی AI و ML وجود دارد که ممکن است شما را شگفت‌زده کند:

  • دوربین‌های هوشمند با قابلیت تشخیص
  • قفل‌گشایی با چهره
  • احراز هویت برنامه برای امنیت سایبری و اینترنت اشیا
  • تراکنش زبان

جدا از این قابلیت‌ها، AI و ML برنامه‌های تلفن همراه مراقبت‌های بهداشتی را تا حد زیادی توسعه می‌دهند. در واقع گفته شده که 54 درصد از بیماران هنگام مشاوره با پزشکان خود توسط ایمیل یا تماس‌های ویدیویی راحت‌تر هستند.

- برنامه‌های موبایلی مجهز به اینترنت اشیا

فناوری اینترنت اشیا (IoT) زندگی ما را به شدت متحول کرده است. از تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت گرفته تا خانه هوشمند با کنترل صوتی. در واقع همه ما توسط دستگاه‌های متصل به اینترنت احاطه شده‌ایم.

با این‌که حضور اینترنت اشیا چندان هم جدید نیست، اما روشی که فناوری لوازم خانگی مختلف را با دستگاه‌های الکترونیکی متصل می‌کند، قطعا به یک چیز جدید در توسعه برنامه‌های موبایل تبدیل می‌شود. بنابراین چه صاحب یک استارتاپ و چه یک کارآفرین باشید، می‌توانید یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل استخدام کنید تا برنامه‌ای ایجاد کند که به کاربران اجازه می‌دهد وسایل هوشمند را مستقیما توسط دستگاه‌های تلفن همراه خود کنترل کنند.

از آنجایی که اینترنت اشیا راحتی زیادی به زندگی ما می‌دهد، بنابراین تقاضا برای آن به سرعت در حال افزایش است. با ارزش تخمینی 594 میلیارد دلار در سال 2022 برندهایی مانند سامسونگ، شیائومی و بوش به سرعت به سمت این فناوری‌ها حرکت می‌کنند و بازار را در خرده‌فروشی‌ها، خانه‌های هوشمند و طرح‌های بیمه سلامت در دست می‌گیرند.

- همگام‌سازی برنامه‌های موبایل با گجت‌های پوشیدنی

دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند، عینک، مانیتورهای مراقبت‌های بهداشتی و مچ‌بندهای تناسب اندام در حال حاضر سر و صدای زیادی در جهان ایجاد کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های بررسی بازار، تولید این نوع گجت‌ها در سال 2017 به 453 میلیون رسیده و انتظار می‌رود تا سال 2022 به 929 میلیون برسد. بنابراین کسب و کارها باید با استخدام توسعه دهنده خود را با برنامه‌هایی که تجربه دیجیتالی را با استفاده از ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی به کاربران ارائه می‌دهند، آماده کنند. پیاده‌سازی این ویژگی در اپلیکیشن شما را به مخاطب هدف خود نزدیکتر می‌کند. ضمن این‌که به شما کمک می‌کند تا یک تجربه پیشرفته را به آن‌ها ارائه دهید. کسب و کارهای صنعت مراقبت‌های بهداشتی و تناسب اندام بهترین استفاده را از این فناوری می‌برند و به تبع درآمدهای بهتری هم به دست می‌آورند.

اگر یک استارتاپ دارید و به دنبال راه‌هایی برای ورود به دنیای دیجیتال هستید، اینها فناوری‌هایی‌اند که باید در مورد آن‌ها بدانید. این کار به شما کمک می‌کند تا یک برنامه تلفن همراه ایجاد کنید که به کسب و کار شما برتری می‌بخشد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که به دنبال کارشناسان فنی باشید تا شما را راهنمایی کنند که کدام فناوری برای نیازهای تجاری شما مناسب‌تر است.

جمع‌بندی

با توجه به در دسترس بودن فناوری‌های مختلف، توسعه اپلیکیشن موبایل دیگر کار چالش‌برانگیزی به حساب نمی‌آید. اما برای پیشرفت و رقابت در بازار، ارزش این را دارد که در صدر آخرین روندها قرار بگیرید. به طوری که با استخدام یک شرکت توسعه اپلیکیشن موبایل می‌توانید به راحتی نبض بازار را در دست داشته و اپلیکیشنی ایجاد کنید که به کسب و کار شما برتری بدهد. مهم نیست که چقدر ایده هوشمندانه‌ای دارید، اگر همچنان با استفاده از تکنیک‌ها و روندهای قدیمی در بازار تلاش می‌کنید موفق شوید، بدانید که دیگر متمایز نخواهید شد. بنابراین برای تبدیل شدن به بخشی از این صنعت پر رونق، یادگیری مداوم و آگاهی از آخرین فناوری‌ها امری ضروری است.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا