۳۰ ابزار مفید و ضروری برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب - بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۳۰ ابزار مفید و ضروری برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب - بخش اول

طراحان و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای دنیای وب به یکسری ابزار و سرویس‌های ضروری و مفید بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارند. با استفاده از چنین ابزارهایی جدای از صرفه جویی کردن در زمان و بهتر کردن پروژه‌ها، می‌توانید پول‌های‌تان را نیز صرفه‌جویی بکنید. در این مطلب قصد داریم شما را با ۳۰ ابزار مفید آشنا کنیم که مطمئنا استفاده از آن برای طراحان و توسعه‌دهندگان لذت‌بخش خواهد بود.

در این لیست ابزارهای مختلفی برای مدیریت پروژه، طراحی لوگو، صفحات فرود و چیزهای بسیار دیگری را پیدا خواهید کرد.

۱. Tailor Social – ابزاری هوشمند برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

Tailor Social رویکردی ساده و بهینه را برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی از طریق کانال‌های مختلف را فراهم می‌کند. تمام این کارها بدون سپری کردن ساعات بسیار زیاد در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. در این برنامه، شما ابزارهای بسیار زیادی را برای مدیریت برندتان، طراحی لوگو، آنالیز و… در اختیار دارید. تمام این گزینه‌ها به شما این قابلیت را می‌دهند که بدون تلاش بسیار زیاد، خروجی زیادی از کارتان را دریافت بکنید.

در این ابزار یک سیستم هوش مصنوعی پیاده‌سازی شده است که می‌تواند براساس یکسری پیشنهاد از شما، کارهای مختلفی را خودکار سازی بکند. برای مثال مطالب مختلف را براساس علایق شما جمع‌آوری کرده و در یک تقویم برای خواندن قرار دهد و یا اینکه یک سری از کارهای دیگر را خودکارسازی نماید. 

همچنین وجود ابزارهای آنالیز به شما قابلیت درک میزان رشد برندتان را می‌دهد که این خود یک نکته بسیار مهم است.

برای استفاده از این ابزار پلن‌های مالی مختلفی وجود دارد که با مراجعه به وبسایت اصلی این ابزار می‌توانید براساس نیازتان یکی از آن ها را انتخاب کنید.\

۲. Hotjar – راهی برای درک شیوه استفاده کاربران از وبسایت‌تان

Hotjar به شما امکان این را می‌دهد که شیوه استفاده کاربران از وبسایت‌تان را تحلیل کنید. از ابزار توسط بیش از ۲۱۰ هزار شرکت استفاده می‌شود و باید بگویم که در روند توسعه بسیاری از برندهای معتبر نقش داشته است.

وجود یک سریHeatmap به شما این قابلیت را می‌دهد تا قسمت‌هایی که کاربران در آن بیشترین کلیک،تپ و اسکرول را انجام داده‌اند، مشاهده کنید. با مشاهده چنین موردی می‌توانید چیزهایی که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است را بهتر درک کنید. با دانستن چنین موضوعی می‌توانید در بهتر کردن آن مشارکت بکنید.

با داشتن قابلیت ضبط ویدیو، شما می‌توانید این فعالیت‌ها را ضبط کرده و برای بقیه افراد تیم ارسال بکنید. اینگونه می‌توانید به صورت دسته‌ جمعی بهتر تصمیم گیری بکنید. 

همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید فعالیت‌های کاربران در یک فرایند خرید و… را نیز مشاهده بکنید. برای مثال ببینید که کاربر در چه صفحه‌ای وبسایت شما را ترک کرده است و یا اینکه از چه قسمتی به بعد دیگر با وبسایت کار نکرده است.

پلن‌های مالی این برنامه بسیار منعطف است. همچنین یک اکانت رایگان برای استارت‌آپ‌ها وجود دارد که به نظر کار در ابتدا با آن معقول‌تر و منطقی‌تر باشد.

۳. Landingi – ابزاری عالی برای ساخت صفحات فرود

بیشتر از ۴ هزار شرکت از این ابزار استفاده می‌کنند. حتی Paypal و سونی نیز برای ساخت صفحات فرود خود از این ابزار استفاده می‌کند. در واقع باید گفت که این ابزار واقعا پروسه طراحی صفحات فرود را ساده کرده و به همین دلیل است که این میزان از محبوبیت را کسب نموده است. افراد حتی با نداشتن دانش بسیار تخصصی می‌توانند به خوبی از این ابزار استفاده بکنند.

می‌توانید به صورت رایگان برای مدت دو هفته از این ابزار استفاده کنید.

۴. Orion – آیکون‌های رایگان وکتور

Orion یک کتابخانه بسیار بزرگ و کامل از آیکون‌های وکتور برای کارهایی مانند طراحی وبسایت، بازاریابی و… است. در این مجموعه ۶۰۱۴ آیکون وجود دارد که همه آن‌ها رایگان هستند و همچنین قابلیت شخصی‌سازی را دارند. در حساب‌های حرفه‌ای تر تعداد این آیکون‌ها بیشتر می‌شود. 

استفاده از این مورد به عنوان کتابخانه آیکونی برای پروژه‌های وب بسیار مناسب است.

۵. WP Page Builder

WP Page Builder یکی از بهترین ابزارهای وردپرس برای ساخت صفحات مختلف است. بهتر از هر چیزی باید بگویم که این ابزار به صورت کامل و صد در صد رایگان است. وجود قابلیت‌ درگ/درپ به هر کسی این امکان را می‌دهد تا بتواند صفحات وب‌ش را بسازد. همچنین در کنار این موارد شما قابلیت‌های بسیار دیگری را در اختیار دارید. به نظر می‌رسد که امتحان کردن آن با ارزش باشد.

این ابزار به خوبی با تمام پوسته‌های وردپرسی می‌تواند کار بکند.

۶. Format – قالب نمونه کار بوت استرپ

Format یکی از پوسته‌های بسیار زیبا، عالی و رایگان است که برای ساخت وبسایت‌های نمونه کار طراحی شده و به شرکت‌های مختلف این قابلیت را می‌دهد تا بتواند به خوبی وبسایت مورد نظرش را طراحی بکند. این پوسته توسط بوت استرپ طراحی شده و به صورت کامل واکنشگرا است.

۷. AppBeat Monitoring

App Beat یک ابزار مانیتورینگ وبسایت است. بزارید بهتر بگویم. یک نگهبان است که وبسایت شما را زیر نظر دارد و مشکلات را اعلام می‌کند. برای مثال اگر وبسایت شما با مشکلی مواجه شود، هاستینگ از کار بیافتد، تاریخ مصرف ssl بگذرد، این اپلیکیشن از طریق ایمیل و یا SMS به شما خبر می‌دهد. اینگونه می‌توانید اولین نفری باشید که از مشکلات وبسایت خودتان آگاهی پیدا خواهید کرد.

۸. BrowseEmAll

BrowseEmAll یک سرویس برای تست مرورگر است که هم از تست به صورت خودکار و هم به صورت دستی پشتیبانی می‌کند. می‌توانید با استفاده از مرورگرهای واقعی و مختلف یک وبسایت را تست کنید و خروجی آن را مشاهده نمایید. اینگونه می‌توانید از قابل استفاده بودن وبسایت‌تان در مرورگرهای مختلف مطمئن شوید.

۹. MultiBrowser

MultiBrowser یک سرویس تستینگ واکنشگرا، چند سکوی و خودکار است که به شما اجازه می‌دهد در یک بازه زمانی بسیار کوتاه وبسایت‌تان را در مرورگرهای مختلف و حتی در موبایل تست کنید. این ابزار از تستینگ به صورت دستی و به صورت خودکار پشتیبانی می‌کند و کارایی بسیار قابل توجهی دارد. 

۱۰. Codester

Codester یک مارکت بسیار بزرگ از اسکریپت‌های پی‌اچ‌پی، کدها، اپلیکیشن‌ها و پوسته‌های مختلف است که به توسعه دهندگان در جهت ایجاد کارایی‌های مختلف کمک می‌کند تا فرایند را به صورتی سریع پشت سر بگذارد. همچنین می‌توانید کدها و اسکریپت‌های خودتان را در این مارکت بفروشید.

۱۱. Visme

Visme به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید thumbnail maker منحصر به فرد خودتان را ایجاد کنید. thumbnail maker یک آیکون کوچک است که معمولا در ویدیوها استفاده می‌شود و به عنوان یک ابزار ارتباطی بصری نیز از آن بهره گرفته می‌شود. همچنین در این ابزار می‌توانید کارهای مختلف دیگری مانند ساخت اینفوگرافیک، گزارش‌های بصری و… را انجام دهید.

۱۲. 48HoursLogo

48HoursLogo یک راه سریع، مطمئن و عالی برای ساخت لوگو وبسایت است. با استفاده از این ابزار می‌توانید از تکنیک‌های مختلف طراحی لوگو استفاده بکنید و براساس یکسری از مفاهیم در دنیای طراحی لوگو، لوگوی‌تان را ایجاد کنید. استفاده از این ابزار بسیار ساده و واضح است.

۱۳. Designhooks

Designhooks را می‌توان یکی از بهترین منابع رایگان برای طراحان و توسعه‌دهندگانی دانست که نیاز به فایل‌های psd با کیفیت دارند. همچنین در این ابزار قالب‌های رایگان HTML، وردپرس و… را می‌توانید مشاهده بکنید. 

۱۴. MailMunch

MailMunch یک سازنده عالی برای فرم‌ها و صفحات فرود است. این ابزار با داشتن رابط کاربری درگ/درپ ساده، به شما قابلیت ایجاد پوست‌های حرفه‌ای همراه با کارایی بالا را می‌دهد.

با استفاده از این ابزار می‌توانید یک بانک اطلاعاتی عظیم از مشترکین خبرنامه را هم ایجاد بکنید. MailMunch به شما این قابلیت را می‌دهد تا بتوانید بازدیدکنندگان عادی وبسایت‌تان را به کاربران خودتان تبدیل کنید.

۱۵. Userfeel

Userfeel به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید وبسایت‌تان را با استفاده از افرادی واقعی تست کنید. اینگونه می‌توانید دقیقا چیزی که یک مخاطب واقعی فکر می‌کند و نتیجه می‌گیرد را درک کنید. شما می‌توانید حرکت ماوس آن‌ها را مشاهده بکنید و محدوده‌ای که بیشتر آن‌ها با آن ارتباط برقرار می‌کنند را متوجه شوید.

برای بهتر کردن تجربه کاربری وبسایت و بهبود رابط کاربری آن این ابزار می‌تواند به عنوان یک گزینه عالی استفاده شود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا