بروزرسانی 3.6 اندروید استودیو
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

بروزرسانی 3.6 اندروید استودیو

در این مقاله از راکت، بروزرسانی 3.6 اندرویداستودیو رو معرفی می‌کنم.

در تایخ 24 فوریه سال 2020، گوگل بروزرسانی جدید اندرویداستودیو یعنی نسخه 3.6 را معرفی کرد. اگر شماهم به این بروزرسانی ها توجه نمی‌کنید، باید بگم اگر می‌خواهید فرایند توسعه اندروید برای شما راحت‌تر از قبل شود حتما باید این بروزرسانی را انجام دهید پس با ما همراه باشید تا ویژگی های جدید اندرویداستودیو را توضیح دهم.

.1 ویرایشگر layout در اندروید استدیو

اولین چیزی که بعد از بروزرسانی با آن مواجه شدم تغییرات ویرایشگر layout بود.

برای اولین‌بار در اندرویداستودیو، می‌توانید بخش code view و xml را با هم داشته باشید و این دو بخش را با هم تعویض کنید که فقط یکی قابل مشاهده باشد، همچنین می‌توانید تغییرات اعمال شده را مسقیما ببینید. همچنین در سمت چپ، پایین صحفه چند دکمه شناور قابل مشاهده است که می‌توانید بخش codeview را با آن کنترل کنید.

.2 Resource Manager

ابزار گرافیکی دیگر که در اندرویداستودیو دست‌کم گرفته می‌شود resource manage است، این ابزار را می‌توانید در قسمت View > Tool Window > Resource Manager مشاهده کنید. این ابزار برای اضافه کردن، ساختن، و مدیریت منابع استفاده می‌شود. این ابزار در نسخه 3.4 اندرویداستودیو اضافه شد اما فقط از drawable, clolor و layout پشتیبانی می‌کرد. بعد از این بروزرسانی سایر منابع را نیز پشتیبانی می‌کند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید اگر سه نقطه را در سمت کلیک کنید همه منابع قابل استفاده را می‌بینید.

 

.3 View Binding

قبل از این بروزرسانی برای binding عموما ترجیح می‌دانند از databinding استفاده کنند. برای استفاده از viewbinding پلاگین گریدل شما باید نسخه 3.6.0 و یا نسخه های بالاتر باشد، این نسخه از پلاگین گریدل نیازمند گریدل 5.6.1 است. همچنین باید از اندرویداستودیو 3.6 استفاده کنید چرا که با نسخه های پایین‌تر اندرویداستودیو این نسخه از گریدل را پشتیبانی نمی‌کند.

.4 بروزرسانی Emulator

اندرویداستودیو 3.6 ازandroid emulator  نسخه 29.2.7  پشتیبانی می‌کند. در این نسخه از emulator می‌توانید به دو روش موقعیت مکانی قرار دهید روش اول نقطه تکی و روش دوم مسیر است. این مزیت بزرگی برای اپلیکیشن هایی است که نیازمند Gps هستند است، برای استفاده از این ویژگی در گذشته باید از کتابخانه استفاده می‌کردیم.

.5 قالب های جدید برای emulator

در این بروزرسانی اندرویداستودیو شامل قالب‌های جدید برای پروژه‌ها و emulator ها است، که به شما اجازه می‌دهد آنها را شخصی‌سازی کنید.

.6 Resumable Updates

یکی از بهترین بهبود های اندرویداستودیو حقیقتا قابلیت متوقف سازی و از سرگیری بروزرسانی ها است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این ویژگی مفید است مانند زمانی که شما در جایی هستید که اینترنت کندی دارد و یا زمانی که یادتان می‌رود و کامپیوترتان را خاموش می‌کنید. قبل از اینکه این ویژگی اضافه شود باید دوباره کامپیوترتان را روشن و از اول آن را دانلود می‌کردید اما با این ویژگی دیگر نیاز نیست از اول دانلود را انجام دهید.

.7 Leak Detector

در اپلیکیشن‌های موبایلی تشخیص نشت حافظه مهم است، حتی با وجود تلفن های هوشمند امروزی که حافظه بیشتری دارند، نشت حافظه به سادگی می‌تواند باعث ایجاد پرش در اپلیکیشن شود و یک تجربه ناخوشایند را برای کاربر به وجود آورد.

شما می‌توانید این ویژگی را در android profile memory فعال کنید.

نتیجه

این ویژگی‌ها مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه از اندرویداستودیو است، که با ما کمک می‌کند توسعه‌دهنده‌های بهتر و سریع‌تری باشیم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@pouryasharifi78
پوریا شریفی
توسعه‌دهنده‌ی اندروید

ابتدا که با برنامه‌نویسی آشنا شدم به سمت php و طراحی وب رفتم، بعد از اون به توسعه‌ی اندروید علاقه‌مند شدم و تقریبا ۲ سال است که مشغول به برنامه‌نویسی اندروید هستم، همچنین عاشق یادگیری چیزهای جدید هستم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا شریفی

توسعه‌دهنده‌ی اندروید