راهنمای خرید بهترین هاست برای اپلیکیشن سازی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

راهنمای خرید بهترین هاست برای اپلیکیشن سازی

یکی از مهم‌ترین مراحل داشتن اپلیکیشن برای یک کارآفرین یا استارتاپ جدید، انتخاب یک هاست مناسب است که بتواند سرعت خوبی داشته باشد و نیاز های شما را برطرف کند. در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با انواع هاست آشنا کنیم و بعد به شما کمک می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

با ما همراه باشید.

هاست چیست؟

هاست یا میزبان فضایی برای نگهداری اطلاعات وب سایت و اپلیکیشن است. هر میزبان از سیستم عامل ویندوز و یا لینوکس پشتیبانی می‌کند.

مرحله اول برای انتخاب هاست مناسب، آنالیز اپلیکیشن است! بر روی چه سیستم عامل هایی نصب می‌شود؟ چه کاری انجام می‌دهد؟ حجم آن چقدر است و سوالاتی از این قبیل.

بهترین هاست برای انواع اپلیکیشن‌هایی که ارسال و دریافت اطلاعات در آنها محدود است :

 اپلیکیشن‌های آموزشی، اپ‌های سلامت و ورزش و همینطور برنامه‌های خدماتی و ابزاری مانند : نقشه خوان‌ها، برنامه‌های ویرایش تصاویر، برنامه‌های درخواست تاکسی آنلاین ، سفارش غذا ، پرداخت آنلاین و غیره ، که ارتباط در آنها محدود است و حجم ارتباط‌ها پایین است، می‌توانند در ابتدای کار از هاست‌های اشتراکی استفاده کنند.

 هاست اشتراکی نوعی از هاست است که شرکت ارائه دهنده،  منابع را به صورت اشتراکی بین چندین سایت و یا اپ تقسیم می‌کند. هاست‌های اشتراکی به دلیل کم هزینه بودن و کاربرپسند بودن ازجمله هاست‌های پراستفاده بین کاربران می‌باشد.

برای خرید هاست اشتراکی اینجا کلیک کنید.

ترجیحا بهتر است هاست اشتراکی به علت داشتن منابع محدود و امنیت پایین‌تر نسبت به سایر هاست ها تا زمانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که حجم کاربران اپلیکیشن از حد خاصی مثلا در حد 5 الی 6 هزار نفر تجاوز نکند.

اپلیکیشن های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی :

برای این قبیل برنامه‌ها داشتن داشتن ارتباط خوب با سرور و سرعت برقراری ارتباط بسیار حیاتی می‌باشد، به طوری که باید کمترین  Downtime یا قطعی ارتباط با سرور را داشته باشند. این دسته از اپ ها ارتباط مستقیم با کاربران دارند و حجم بالایی از تصاویر، فایل های صوتی و ویدئویی در آنها ارسال و دریافت می‌شود. بنابراین داشتن یه هاست که امنیت و سرعت بالایی داشته باشد و بتواند تعداد بالایی یوزر را پشتیبانی کند ضروری می‌باشد.

هاست های نیمه اختصاصی یا vps برای این برنامه ها مناسب‌تر هستند.

سرور مجازی یا vps نوعی هاست نیمه اختصاصی هستند که در بر روی یک سرور فیزیکی ایجاد می شود و با استفاده از برنامه‌های مجازی سازی به هر سایت یا اپ فضای مناسب همراه با منابع رم، پردازنده و غیره تخصیص داده می‌شود.

برای خرید سرور مجازی می‌توانید به  azaronline.comمراجعه کنید.

اپلیکیشن‌های فروشگاهی و مجلات آنلاین :

دربرنامه‌های فروشگاهی تعامل وجود ندارد و فایلی به سرور ارسال نمیشود و تنها، دریافت فایل صورت می‌پذیرد مانند، تصاویر محصولات و محتوای متنی دیگر. در مجلات آنلاین نیز تقریبا به همین شکل است و کاربر تنها عمدتا دریافت اطلاعات دارد .

با توجه به حساسیت این اپلیکیشن‌ها در رعایت موارد امنیتی و همین طور تعامل با کاربران، و نیاز به داشتن کانکشن امن با سرعت بالا، استفاده از هاست‌های اشتراکی برای این برنامه‌ها پیشنهاد داده نمی‌شود و ترجیحا بهتر است از سرورهای اختصاصی یا vps برای نگهداری اطلاعات استفاده شود. گرچه در ابتدای کار می‌توان از هاست های اشتراکی نیز استفاده کرد.

اپلیکیشن‌های بازی:

بازی‌های آنلاین حجم اطلاعات بسیار زیادی به سرور ارسال می‌کنند و سرور باید توانایی پاسخ گویی و پردازش کلیه اطلاعات دریافتی را داشته باشد تا بتواند به موقع و سریع پاسخ را ارسال کند . در بازی‌های که کاربران با هم تعامل دارند، پاسخ گویی سرور و سرعت پاسخ بسیار اهمیت دارد . پیشنهاد ما برای این برنامه‌ها استفاده از سرور های مجازی پیشرفته می‌باشد، اما اگر تعداد کاربران برنامه زیاد باشد بهتر است از سرور های اختصاصی استفاده کنید .

سرور های اختصاصی، سرورهایی هستند که تمام منابع سخت افزاری و نرم افزاری یک سرور در اختیار تنها یک وب سایت یا اپلیکیشن قرار می‌گیرد و هیچ محدودیتی در استفاده از منابع وجود ندارد.

در نهایت این شما هستید که با توجه به نوع خواسته‌ها و نیازهای خود، برای خرید بهترین هاست برای اپلیکیشن سازی تصمیم می‌گیرید. امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم به شما در تصمیم گیری برای یک انتخاب خوب کمک کنیم.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پشتیبانی راکت