۹ درس مهم درباره‌ی موفقیت - بخش دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۹ درس مهم درباره‌ی موفقیت - بخش دوم

۵. مراقبت از خودتان به این معناست که برای مدت طولانی چه از درون و چه از بیرون در سلامتی فوق‌العاده‌ای قرار داشته باشید

"با لطف، پیر شدن" به این معنی نیست که شما باید تسلیم شوید و فروپاشی را قبول کنید. آیا می‌خواهید در خانه‌ای مخروبه زندگی کنید؟ آیا باید در خانه یا بیرون لباس‌های کثیف و چروک تن کنید؟

البته که نه. با مراقبت از خودتان، حس غرور و عزت نفس به شما دست می‌دهد. داریم درباره‌ی بدن شما صحبت می‌کنیم، تنها خانه حقیقی شما. داریم درباره‌ی همان پوسته‌ی فیزیکی صحبت می‌کنیم که به معنای واقعی کلمه شما را در طول زندگیتان در بر گرفته است و شما تنها می‌توانید یک بار صاحب آن باشید، پس باید در سلامت نگه داشتن آن دقت کنید. اینکه چطور به نظر می‌رسد، چطور احساس می‌کند، چطور اجرا می‌کند و مهمتر از همه اینکه چقدر عمر می‌کند، تمامش به شما بستگی دارد.

اینکه چه احساسی نسبت به خود دارید، چگونه خود را تحمل می‌کنید و به نمایش می‌گذارید، تاثیر چشمگیری در ارتباط شما با محیط و سایر افراد موجود در آن خواهد داشت، که به نوبه خود، به طرز چشمگیری بر کیفیت زندگی و چگونگی پیر شدن شما تاثیر خواهد داشت. منظورم این است که طول عمر زیاد عالی است، اما عمر زیادی که در آن نشاط و امنیتی وجود ندارد آن چنان هم عالی به نظر نمی‌رسد.

هیچ عاملی واقعا مستقل و مهمتر از دیگر عوامل نیست. در واقع این به هم پیوستن مشکلات، دلایل و تاثیرات است که ما را به سمت پیر شدن می‌کشاند. در حقیقت تنها یک عامل وجود دارد که می‌تواند روند پیر شدن شما را آهسته کند و آن تعهد شما در توجه و اهمیت دادن به سلامت ذهنی و فیزیکی‌تان است. از امروز با آینده خود خوب رفتار کنید.

۶. داستان‌ها شکاف‌هایی را که سبب جدایی ما از یکدیگر شده‌اند می‌بندند

شما مطمئنا اهدافی دارید و می‌خواهید موانعی که سد راه شما و اهدافتان قرار گرفته‌اند را نابود کنید. شما می‌خواهید مشتریان یا همکاران خود را وادارکنید تا هر چیزی که موجب حواس پرتی آن‌ها می‌شود را کنار گذاشته و به شما توجه کنند. شما می‌خواهید از راه‌های پر معنا و واقعی مردم را درگیر کنید، همان روشی که بعد از اتمام کار تا مدت‌ها در یاد و شما و آن‌ها باقی خواهد ماند.

داستان‌ها افراد گروه را متحد کرده و سبب به وجود آمدن ارتباطی بین مشتریان و بِرندها می‌شود. بنابراین شما چگونه از قدرت داستان در شغل خود استفاده می‌کنید؟

# یک داستان باید شخصیت‌های قابل شناسایی داشته باشد.

# یک داستان باید شامل عواطف و احساسات باشد.

# یک داستان باید شامل یک لحظه حماسی باشد.

به یاد داشته باشید، مردم می‌خواهند با یکدیگر تجارت داشته باشند. لحظاتی را که شما انتخاب می‌کنید تبدیل به داستان‌هایی می‌شوند که بعدها سبب ارتباط قوی بین دیگر افراد می‌شود. پس دفعه بعدی که سختی‌ها زیاد هستند، حاضرید مرزهایتان را بشکنید و روی شکاف‌هایتان پلی برای برای رسیدن به موفقیت بسازید؟

۷. شما می‌توانید در یک روز، کسب و کاری راه اندازی کنید

برای این کار، تنها به لیستی از منابع، ابزار و مقدار زیادی تمرکز احتیاج دارید. 

مواردی وجود دارند که می‌توانند راه اندازی کسب و کار را آسانتر و سریع‌تر کنند. در مرحله اول، این موارد به شما کمک می‌کند تا از قبل از نوع شغلی که می‌خواهید ایجاد کنید آگاهی داشته و درک اساسی از بازار کار مورد نظر داشته باشید. همچنین می‌تواند به شما کمک می‌کند تا شغلی را انتخاب کنید که مبتنی بر خدمات باشد، مثل یک شرکت بازاریابی یا مشاوره به جای تخصص پیدا کردن در محصولات.

مشاغل مبتنی بر محصول نیاز به نمونه‌های اولیه و برنامه‌هایی برای توزیع و تولید دارند و راه اندازی اینگونه مشاغل اغلب نیاز به زمان دارد. با این حال، اگر از قبل می‌دانید که قصد فروش چه نوع محصولاتی را دارید یا تصمیم دارید تا یک فروشگاه خرده فروشی یا سایت تجارت الکترونیکی راه بیاندازید، شروع این کارها می‌تواند تا زمانی که محصولات مد نظر خود را پیدا نکرده‌اید به طول بیانجامد.

بنابراین، آیا آماده ساختن یک شغل هستید؟ لیست مفید ما می‌تواند کمکتان کند. از ابتدا تا پایان، مراحل لازم برای رسیدن به ایده و تحقق بخشیدن به آن را خواهید دید، این مراحل بنیادی را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید در روزهای آینده یک تجارت پر رونق را توسعه دهید.

۸. برای داشتن یک سال عالی، باید یک نگرش درست داشته باشید

برای سال‌های زیادی، بهبود سلامت فردی در صدر لیست تصمیمات سال جدید قرار داشت. اما رسیدن به این تصمیمات موضوع دیگری است. تونی رابینز اغلب سوالات بیشماری درباره‌ی تغییرات عمده‌ای که در اول ژانویه برای خودمان تعیین کرده‌ایم می‌پرسد: چگونه می‌توانم امسال دوباره روی خودم سرمایه گذاری کنم؟ راز نگهداری از اهداف من چیست؟ چگونه می‌توانم یک سال شگفت انگیز داشته باشم؟ مشغول انجام چه کار اشتباهی هستم؟ 

او می‌گوید با درست شروع کردن سال، صرف نظر از تمام چیزهایی که در تلاش هستید تا به آن‌ها برسید، سال جدید شما با یک رفتار ساده شروع می‌شود: ایجاد یک نگرش. 

« خواسته شما چیست؟ چگونه قرار است امسال با سال قبل تفاوت داشته باشد؟ می‌خواهید چه چیزی تغییر کند؟ می‌خواهید چه چیزی تغییر شکل دهد؟»

رابینز می‌گوید:« تبدیل شدن به شخصی که می‌خواهید باشید تا زمانی که فداکاری، تمرکز و ابزار صحیحی را در اختیار داشته باشید دشوار نیست.» برای داشتن یک زندگی بهتر در امسال، کارتان را با پیروی از این نقشه شروع کنید.

# ذهن خود را تغذیه کنید: امیدوار نباشید که همه چیز باب میل شما پیش خواهد رفت. خودتان را از لحاظ ذهنی در شرایطی قرار دهید که باورتان شود همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.

# بدن خود را تقویت کنید: آماده کردن خودتان از لحاظ فیزیکی می‌تواند سطح تغییر و تحول شما را از نظر ذهنی و عاطفی مشخص کند. 

# یک الگوی عالی پیدا کنید: رابینز می‌گوید:« شما فقط نمی‌خواهید به تنهایی این کار را انجام دهید. بلکه می‌خواهید از کسی که قبلا در این راه به نتیجه رسیده است الگو بگیرید.»

# اقدامات گسترده ای انجام دهید: یک قدم بزرگ به جلو بردارید، اما به یاد داشته باشید که باید انعطاف پذیر باشید و در صورت لزوم مسیر خود را تغییر دهید.

# از خودتان بیرون بیایید: به جای اینکه ۱۰۰ درصد روی اهداف خود و آنچه که می‌خواهید به آن برسید تمرکز کنید، باید راهی برای ارزش نهادن به دیگران نیز پیدا کنید.

۹. شما می‌توانید هر روز پیشرفت کنید

انسان‌ها معمولا گذر زمان را با رشد شخصی خودشان نشان می‌دهند. به عنوان یک کودک، رشد، جسمی است، مانند خط‌هایی در اتاق خواب کودکی‌تان که نشان دهنده اندازه قد شما در هر سال بود. به عنوان یک فرد بالغ، رشد ما کمتر تضمین داده شده اما به همان اندازه اهمیت دارد. ما به امید رشد و پیشرفت در زندگی و بهبود شرایط فیزیکی و روحی خود سال جدید را شروع می‌کنیم. ما به دنبال بهبود روابط خود با دیگران و با شغلمان هستیم و به طور کلی همه‌ی ما به دنبال پیشرفت همیشگی هستیم.

آینده، سلامتی و شغلتان به شما بستگی دارد. شما می‌توانید با پیشرفت‌های بزرگ، تاثیرات زیادی را در زندگی حال حاضر خود اعمال کرده و یک قدم به زندگی ایده آل خود نزدیک‌تر شوید. اما به یاد داشته باشید بعضی از تاثیرگذار‌ترین کارها، کارهای کوچک و آسانتری هستند که می‌توانید به زندگی خود اضافه کرده یا از زندگی خود حذف کنید.  رشد از این طریق می‌تواند با ظرافت باشد. ممکن است متوجه نشوید اما می‌توانید هر روز پیشرفت کرده و بهتر شوید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی