جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
نکاتی برای کمک در بهینه سازی وبسایت برای سئو
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

نکاتی برای کمک در بهینه سازی وبسایت برای سئو

امروزه بهینه سازی وبسایت برای سئو(SEO) به بخشی اساسی در موفقیت هر وبسایت تبدیل شده است. بدون استفاده موثر از تکنیک‌های سئو در وبسایت، شانس شما برای جذب بازدیدکننده بالا نخواهد رفت. اما با وجود بسیاری از روش‌های مختلف سئو، چگونه می‌توان تشخیص داد که کدام یک از آن‌ها مؤثرترین هستند؟

استراتژی‌های سئو در سه دسته زیر قرار دارند:

  1. کلاه سفید
  2. کلاه سیاه
  3. کلاه خاکستری

تکنیک‌های کلاه سفید تمایل به تولید نتایجی دارند که مدت زیادی طول می‌کشد تا حاصل شوند، در حالی که تکنیک‌های کلاه سیاه سریعاً نتیجه می‌دهند اما با ریسک همراهند و در صورت کشف توسط موتورهای جستجو، این وبسایت‌ها ممکن است موقتاً یا حتی دائماً مسدود شوند.

به همین دلیل، ما 7 نکته کلاه سفید را به شما آموزش می‌دهیم که در بهینه سازی وبسایت‌تان برای سئو به روش صحیح کمک می‌کنند.

موضوعی را انتخاب کنید

برای اهداف سئو، مهم است که وبسایت شما روی یک موضوع اصلی متمرکز شود. شما می‌توانید در مورد سایر موضوعات نیز مطلب بنویسید، اما بیشتر مطالب شما باید حول موضوعی باشند که از محتوای اصلی وبسایت‌تان دور نشود.

از کلمات کلیدی غافل نشوید

موارد زیر مهمترین جاهایی هستند که باید شامل کلمات کلیدی باشند:

  • نام دامنه
  • عنوان سایت
  • عناوین صفحه
  • محتوای صفحه
  • برچسب
  • دسکریپشن
  • آدرس صفحه
  • دسته‌بندی وبلاگ

هنگام نوشتن آدرس URL وبسایت، از خط تیره (-) استفاده کنید تا هر کلمه جداگانه خوانده شود. از طرف دیگر، اگر از زیرخط (_) استفاده کنید، موتورهای جستجو آن را به عنوان یک کلمه واحد درنظر می‌گیرند و این چیزی نیست که شما می‌خواهید.

همچنین به دنبال یک URL استاتیک، به صورت زیر باشید:

 domain-name.com/category/optimize-website-seo

و هرگز URL داینامیک انتخاب نکنید، زیرا خوب به نظر نمی‌رسد. مانند زیر:

domain-name.com/category/?p=5679

بارگذاری صفحه

با توجه به Econsultancy، اگر لود صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد، حدودا 40 درصد افراد بازدیدکننده وب سایت را ترک خواهند کرد. بنابراین باید به سرعت وب سایت توجه جدی داشته باشید. به همین دلیل شما باید همه موارد غیر ضروری را از سایت خود حذف کنید و حتی به اندازه تصاویر، تغییر مسیر صفحه، کد و موارد دیگر توجه کنید.

محتوای مرتبط را به طور منظم ارسال کنید

هنگام نوشتن مطالب، حتما منابع مرتبط را پیدا کرده و اطلاعات مفیدی را برای خوانندگان خود تهیه کنید.

همچنین وبسایت‌های دیگری را که محتوای مرتبط ارائه می‌دهند، با وارد کردن صفحه منابع در وب سایت خود، لیست پیوندها یا یک بلاگ رول لینک دهید.

استفاده از تصاویر مناسب را فراموش نکنید

یکی از راه‌های افزایش بازدید وب سایت در موتورهای جستجو، بهینه سازی تصاویر با کلمات کلیدی است. به این صورت که هر زمان شخصی با استفاده از کلمات کلیدی به جستجوی یک تصویر خاص بپردازد، در نهایت می‌تواند با کلیک بر روی تصویر شما، از وب سایتتان بازدید کند.

درج کلمات کلیدی در تصاویر، آنها را در Google Images رتبه بندی می‌کند، اما حتما به یاد داشته باشید که از خط تیره برای جدا کردن کلمات از هم استفاده کنید.

مراقب رقبا باشید

برای داشتن یک وب سایت موفق، همیشه باید یک قدم جلوتر از رقبا باشید. به همین دلیل توصیه می‌شود که مرتبا کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند را یک بار انجام دهید تا در مورد استراتژی سئوشان اطلاعات بیشتری کسب کنید و ببینید چه عواملی مؤثرتر است و چه کارهایی نباید انجام شود.

این کار را با کپی کردن اشتباه نگیرید. شما از این اطلاعات استفاده می‌کنید تا راه‌هایی برای بهبود استراتژی سئوی خود بیابید.

برای بهبود نتایج سئوی خود از PBN استفاده کنید

استفاده از هاستینگ با کیفیت بالا برای ایجاد شبکه خصوصی وبلاگ (PBN) می‌تواند یک جایگزین مؤثر برای استراتژی ایجاد لینک پیوند استاندارد باشد.

این به شما امکان می‌دهد تا سایت‌های خود را (که جزئی از شبکه هستند) به هم پیوند دهید تا بک لینک سازی وب سایت اصلی خودتان را تقویت کنید. به این ترتیب از تکنیک‌های ایجاد لینک از جمله تبادل لینک، پیوندهای پولی، وبلاگ نویسی، ارسال پاسخ با یک بک لینک در سایت‌های پرسش و پاسخ و غیره خودداری خواهید کرد.

استفاده از PBN ممکن است یک تکنیک سئو سفید نباشد، اما قطعاً پاسخگو است و می‌تواند سریع باشد. آنچه که هنگام ساختن PBN بسیار مهم است، انتخاب ارائه دهنده هاست مناسب است که کار خوبی در پوشش مسیریابی انجام دهد، به طوری که موتورهای جستجو ارتباط بین سایت‌ها را تشخیص ندهند.

نتیجه گیری

بهینه سازی وب سایت برای سئو به روش صحیح می‌تواند رشد و موفقیت طولانی مدت شما را به همراه داشته باشد. روی یک موضوع متمرکز شوید و فراموش نکنید که کلمات کلیدی مرتبط را حتی در تصاویر، نام دامنه، عنوان سایت و سایر بخش های مهم وب سایت خود درج کنید. همچنین مرتبا مطالب را ارسال کرده و سرعت بارگیری صفحه را در نظر داشته باشید. برای اینکه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید، باید آن‌ها را نیز مطالعه کنید تا با استراتژی‌هایی آشنا شوید که می‌توانند سئو شما را ارتقا دهند. در آخر، استفاده از PBN را برای یک استراتژی بهتر ایجاد لینک در نظر بگیرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات