۵ ابزار ضروری برای طراحان وبی که از سرویس Trello استفاده می کنند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۵ ابزار ضروری برای طراحان وبی که از سرویس Trello استفاده می کنند

توسعه دادن یک وبسایت گاهی به یک چالش تبدیل خواهد شد که در آن شما نیاز به همکاری و توجه به مسائل و جزئیات زیادی دارید. پس، مرتب سازی و سازمان دهی به کارهای یکی از مهمترین آیتم های است که طراحان و توسعه دهندگان وب باید به آن توجه کنند. 

Trello یک ابزار همکاری است که اخیرا تعداد افرادی که در آن ثبت نام کرده اند به بیش از ۵ میلیون نفر می رسد. این ابزار تا به حال توانسته که به یکی از ابزارهای بسیار مهم برای هر طراح وبی در یک جریان کاری مبدل شود. اما آیا واقعا این ابزار برای طراحان وب امروزی کافی است؟

Trello ابزار بسیار عالی است اما اگر شما به عنوان یک طراح وب به چیزهای بیشتر از این احتیاج دارید می توانید با این ۵ ابزار که معرفی می شود همراه باشید!

Raygun

Raygun ابزار حیاتی برای گزارش خطا و کرش های پروژه است. با استفاده از این ابزار توسعه دهنده می تواند از خطاها و مشکلات پروژه خود خبردار شود. هدف اصلی این ابزار آن است که فرایند دیباگ کردن را ساده تر بکند و به توسعه دهنده این اطمینان را بدهد که در سریعترین زمان ممکن می تواند مشکلات مربوط به پروژه اش را حل نماید. از ویژگی های Raygun می توان به گروه بندی هوشمند خطاها، دسته بندی آزمایشات و گزارش بلادرنگ خطا است.

یکپارچه سازی با Trello: زمانی که این ابزار را با Trello یکپارچه کردید، کاربران شما می توانند بوردی را انتخاب کنند و تعیین کنند که خطاهای مربوط به ابزار Raygun در کجا نمایش داده شود. هر خطایی که در داشبورد Raygun به نمایش گذاشته می شود دارای یک دکمه Trello است که به کاربر این امکان را می دهد از طریق آن بتواند کارد جدیدی را درست کند و یا آن را به یک کارد موجود پیوند دهد.

اگر شما شخصی هستید که برای مدیریت پروژه تان از Trello به عنوان یک ابزار اصلی استفاده می کنید، یکپارچه سازی با Raygun به شما کمک می کند که خطاها و کرش های غیر منتظره را مدیریت کنید. در این صورت شما می توانید ابزارهای مختلف خود را در یک محیط یکپارچه مدیریت کنید.

TrackDuck

TrackDuck سیستمی بصری برای فییدبک ها و پیگیری اشکالات جریان کاری برای طراحان و توسعه دهندگان وبسایت است. با استفاده از این ابزار کاربران شما می توانند تنها با چند کلیک گزارش خطایی از وبسایت را به شما بدهند و یا آنکه آن را در سایت آپلود کنند. می توانند نظر بدهند و در نهایت برای شما فییدبک ارسال کنند.

زمانی که کاربران برای شما گزارش خطایی را ارسال می کنند، همراه با آن اطلاعات مفید دیگری نیز ارسال می شود، برای مثال مرورگر استفاده شده توسط کاربر، سیستم عامل کاربر، اندازه صفحه نمایش و جزئیات دیگری که می تواند در کامل بودن گزارش به کاربر و در نتیجه به خود شما کمک کند.

یکپارچه سازی با Trello: زمانی که شما این ابزار را با Trello یکپارچه کردید، کاربران Trackduck می توانند یک برد مخصوص را انتخاب کنند و باگ های رفع شده و باگ های درحال پیگیری را لیست نمایند. بعد از آن گزارش باگ شما به صورت خودکار در لیست های مورد نظر شما به صورت یک کارد جدید، همراه با تمام جزئیات گزارش از جمله اسکرین شات و اطلاعات دیگر ذخیره می شود.

یکپارچه سازی Trackduck با اکانت Trello می تواند کار گزارش مشکلات و باگ ها را برای شما بسیار آسان کند. جدای از آن شما دیگر مجبور نیستید که تمام اطلاعات و جزئیات گزارش مانند تصاویر را به صورت دستی وارد کارد های Trello کنید! تمام این کارها به صورت خودکار انجام می گیرد.

Harvest

Harvest یک سرویس ردگیری زمان است. از این ابزار می شود هم برای اشخاص حقیقی و هم برای تیم ها استفاده کرد. با استفاده از این سرویس می توانید مدت زمان اجرای پروژه ها و یا وظایف مختلف را اندازه گیری کنید و آن را به مشتری ها اعلام کنید.

یکپارچه سازی با Trello: ابزار Harvest دارای افزونه ای برای مرورگر کروم است که این اجازه را می دهد تا کاربران در حین انجام کار با سرویس Trello کارشان را بدون خارج شدن از داشبورد Trello انجام دهند. زمانی که این سرویس را با Trello یکپارچه کردید به شما مدت زمان دقیق انجام کار روی کاردهای Trello را  نشان می دهد. همچنین برآورد زمانی این سرویس با حساب کاربری شما در Harvest همگام سازی می شود.

یکپارچه سازی این سرویس با Trello باعث می شود که کارایی Trello افزایش یابد و همچنین فرایند ردگیری زمان را ساده می کند. با استفاده از این سرویس می توانید از تمام جزئیات زمانی مربوط به پروژه های خود اطلاع کسب کنید.

Gantiffy

Gantiffy ابزاری ساده است که پروژه های Basecamp، Google calendars و Trello boards را به یک نمودار گانت تبدیل می کند. برای استفاده از این ابزار تنها کافی است با حساب Basecamp، Google و یا Trello وارد سرویس شوید و در بین پروژه های مختلف یکی را انتخاب کنید. در نهایت سرویس برای شما نمودار مورد نظر را تهیه می کند.

داشتن یک نمودار گانت روی پروژه ای که کار می کنید می تواند بسیار مفید باشد. البته بیشتر سرویس هایی چون Trello به صورت مستقل این کار را برای شما انجام نمی دهند، پس اگر می خواهید مدیریت بهتری روی سرویس های خود داشه باشید می توانید از سرویس Gantiffy استفاده کنید.

Zapier

آخرین مورد در این لیست Zapier نام دارد. Zapier یک سرویس اتوماسیون اپلیکیشن های تحت وب است. با استفاده از این سرویس می توانید به حساب های مختلف متصل شوید و داده های بین آن ها را با هم همگام سازی کنید. این سرویسی نیست که خود با یک سرویس دیگر یکپارچه سازی شود بلکه وظیفه خود این سرویس یکپارچه سازی سرویس های دیگر است. برای مثال می توانید اکانت Trello خود را با صدها سرویس دیگر مانند Gmail  Github و Quoteroller  یکپارچه سازی کنید.

یکپارچه سازی با Trello: انجام عملیات یکپارچه سازی در این سرویس بسیار آسان است. برای نمونه اگر می خواهید حساب جیمیل را با Trello متصل سازید باید ابتدا عملیات یا هدفی را در جیمیل انتخاب کنید، برای مثال انتخاب «ایمیل جدید» و یا «فایلهای پیوست» می توانند از جمله این اهداف باشند، سپس در طرف دیگر شما باید یک Action را ایجاد کنید، برای مثال در سرویس Trello شما می تواند کارد یا برد جدیدی را اضافه نمایید. 

Zapier ابزاری بسیار کارآمد و مفید برای افرادی است که می خواهند حساب کاربری خودشان را با صدها اپلیکیشن تحت وب همگام سازی نمایند و در نهایت بر اساس این اطلاعات و داده ها کاری انجام دهند.

در پایان

جمعا، Trello ابزاری بسیار مناسب برای مدیریت پروژه ها و همکاری است. این ابزار دارای رابط کاربری ساده ای است، پس می شود به راحتی با آن کار کرد. به هر حال، در نهایت کارایی Trello ابزاری جز یک مدیریت وظایف ساده نیست.

خوشبختانه توسعه دهندگان مختلف ابزارهای مختلفی را در سطح اینترنت برای ما ساخته اند که با آنها می شود کارهای مختلف مربوط به یک پروژه را در نهایت سادگی و آسانی انجام دهیم. خوشبختانه بیشتر این ابزارها به سادگی می توانند با سرویسی چون Trello همگام شوند و با آن کار کنند.

تا اینجای کار لیستی از این ابزارها را منتشر کردیم،‌ اما باز هم ابزارهایی بیشتر برای این کار وجود دارند، اگر شما نیز چنین چیزی را سراغ دارید می توانید به ما در بخش نظرات اطلاع دهید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا