راهنمای کامل توسعه برنامه های موبایل – بخش نهایی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 11 دقیقه

راهنمای کامل توسعه برنامه های موبایل – بخش نهایی

چرا می‌خواهید یک برنامه تلفن همراه بسازید؟ آیا کسی به شما گفته که برنامه موبایل برای رشد کسب و کار اجباری است؟ پس درست شنیده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم بهترین تکنولوژی مناسب را که برای شما عالی است انتخاب کنید.

Minimum Viable Product

MVP نوعی محصول مینیمال است که در بازار تست می‌شود. این برنامه با یک استراتژی توسعه همراه است که به شما امکان می‌دهد تئوری محصول را تأیید کرده و یاد بگیرید که چگونه کاربران را هدف قرار داده و عملکرد اصلی محصول را تجربه کنید. با استفاده از MVP می‌توانید ویژگی‌های اصلی را برای حل یک مشکل خاص و جلب رضایت پذیرندگان اولیه ایجاد کنید. این امر به شما اجازه می‌دهد فرضیات را بهبود ببخشید و آنچه را که کاربران می‌خواهند در نظر گرفته و از راه‌های بهتر به مشتری خدمت کنید.
اگر می‌خواهید ساختار کسب و کار خود را با راه حل‌های IT پیکربندی کنید، در اینجا ما MVP را معرفی کرده‌ایم که باعث صرفه جویی در هزینه و رضایت کاربران شما می‌شود.

4- زبان‌ها و فریمورک‌های محبوب توسعه

برای موفقیت برنامه موبایل خود باید فناوری تلفن همراه مناسب را انتخاب کنید و طول عمر پروژه خود را بالا ببرید. بهترین فناوری را از لیست زیر انتخاب کرده و برنامه خود را مقیاس پذیر، قابل نگهداری و متعهد به نیازهای عملکردی خود کنید.

فناوری iOS

برای ساختن یک برنامه iOS می‌توانید یکی از این زبان‌های برنامه نویسی را انتخاب کنید: Objective C یا Swift. با این حال ما به شدت توصیه می‌کنیم از سویفت استفاده کنید؛ زیرا دارای عملکرد بیشتری است و کد کمتری را ارائه می‌دهد.
جعبه ابزار: Apple XCode
کیت توسعه نرم‌افزار: iOS SDK
صفحات مرتبط: توسعه برنامه سویفت، سویفت – فناوری مورد تقاضا

فناوری Android

اگر تصمیم گرفته‌اید برنامه‌های بومی بسازید، می‌توانید از هر یک از زبان‌های برنامه نویسی Java یا Kotlin استفاده کنید. جاوا یک زبان برنامه نویسی بسیار معتبر است در حالی که کاتلین تمیز، سبک و بسیار کم حجم می‌باشد.
جعبه ابزار: Android Studio و Android Developer Tools
کیت توسعه نرم‌افزار: Android SDK
صفحات مرتبط: توسعه برنامه جاوا، استخدام برنامه نویس اختصاصی جاوا

فناوری Cross-Platform

برنامه تلفن همراهی را توسعه می‌دهد که در چندین سیستم‌عامل کار می‌کند. همچنین از یک پایگاه کد واحد استفاده می‌کند، بنابراین توسعه دهندگان می‌توانند با سهولت برنامه‌هایی را برای یک سیستم‌عامل دیگر توسعه دهند. به علاوه می‌توان از هر یک از فریمورک‌های زیر استفاده کرد:
ری‌اکت نیتیو، جاوااسکریپت / تایپ اسکریپت، زامارین و سی شارپ.
صفحات مرتبط: توسعه برنامه زامارین، مقایسه PhoneGap و Titanium و Xamarin و Native

فناوری Hybrid App

برنامه هیبریدی از فناوری‌های استاندارد وب همراه با ابزارهایی مانند CSS ، HTML و JavaScript بهره می‌گیرد. این برنامه‌های ترکیبی مانند وب سایت کار می‌کنند و اساسا می‌توانند بین یک برنامه و نمایش صفحه در مرورگر کار کنند. به علاوه فریمورک‌های موجود Cordova / PhoneGap و Ionic می‌باشد.
صفحات مرتبط: توسعه برنامهIonic ، مقایسه ionic و react native

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب فناوری مناسب به آن توجه داشته باشید

ما برای ساخت یک برنامه کاربردی تلفن همراه شاهد انتخاب‌های فراوانی از فناوری هستیم. انتخاب فناوری مناسب بر اساس نیاز شما است. اگر حرفه‌ای نیستید، فاکتورهای زیر را برای انتخاب فناوری تلفن همراه در نظر بگیرید.

  • نوع پروژه: با در نظر گرفتن نیازهایتان پروژه خود را تعیین کنید. اگر در حال ایجاد یک برنامه پیچیده هستید و برای اجرای رابط کاربری به عملکرد فوق العاده‌ای نیاز دارید، از برنامه‌های بومی کاتلین یا سویفت که معمولا از زبان‌های برنامه نویسی استفاده می‌کنند بهره بگیرید.
  • اعتبارسنجی ایده: آیا شما یک استارتاپ دارید؟ پس با کاربران بالقوه مشارکت کنید و از رقبا پیشی بگیرید. در این مورد می‌توان کراس پلتفرم را انتخاب کرد و برای آن ری‌اکت نیتیو مدنظر است؛ زیرا گزینه خوبی است و به شما امکان می‌دهد در صورت لزوم از آن استفاده مجدد کنید.
  • بازار: اگر می‌خواهید محصول خود را در بازار رقابتی سرعت ببخشید، از فریمورکی استفاده کنید که همراه با راه حل‌های ذکر شده باشد و اعتبارسنجی و خدمات رسانه‌های اجتماعی را ارائه دهد.

5- تبلیغ برنامه

پس از موفقیت در تست و راه اندازی برنامه اکنون زمان تبلیغ برنامه شما فرا رسیده است. مرحله تبلیغ را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد: قبل و بعد از انتشار. برای دریافت مروری بر استراتژی‌های اساسی بازاریابی، نکات زیر را بررسی کنید.

تبلیغ قبل از انتشار

  • صفحه فرود جذاب: اطمینان حاصل کنید که صفحه اول برنامه پیام و محتوا را به طرز جالب و قابل توجهی منتقل کند. به کاربران بگویید که برای به روز بودن در سرویس شما عضو شوند.
  • بازاریابی تأثیرگذار: با تیم‌های مربوطه همکاری کنید تا در بسترهای اجتماعی به مخاطبان هدف خود برسید. همچنین با به اشتراک گذاشتن نظرات مثبت، به کاربران انگیزه دهید.
  • مشارکت با رسانه‌ها: برنامه خود را با افزودن بخش‌های جذاب ارائه دهید به طوری که بر بازار تأثیرگذار باشد و بتواند نظر مطبوعات را برای انتشار آگهی جلب کند.
  • بازاریابی محتوا و سئو: محتوا ایجاد کنید و آن را برای مخاطبان هدف گسترش دهید. بر ارتباطات تمرکز کنید و مقالات یا محتوای ویدیویی توسعه دهید.
  • قابل مشاهده بودن در فروشگاه‌های برنامه: مطمئن شوید که برنامه برای کاربر قابل مشاهده است و در فروشگاه‌های برنامه مانند Google play کاملا خوب عمل می‌کند.

تبلیغ بعد از انتشار

  • تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی: بیش از 80 درصد بازاریابی از طریق تلفن‌های همراه انجام می‌شود. برای ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی با کیفیت یا ایجاد هر پست تصویری که توجه مخاطب را به خود جلب کند، سرمایه گذاری کنید.
  • در نظر گرفتن پاداش برای دعوت از دوستان: مردم عمدتا به توصیه‌های شخصی اعتماد دارند، بنابراین جذاب‌ترین پیشنهادها را به کاربران ارائه دهید و آنها را مدیریت کنید تا به برنامه شما روی بیاورند.
  • مدیریت جامعه در فروشگاه برنامه: شما باید مکالمات و نقطه نظرات مثبت کاربران برنامه را مدیریت کنید و نسبت به نظرات اضافه شده در App Store یا Google Store واکنش نشان دهید.
  • مسابقه و جوایز: شما می‌توانید برای استفاده از بخش‌های مختلف برنامه خود جوایزی را در نظر بگیرید تا برای مخاطبان انگیزه استفاده را ایجاد کند.
  • بنر: افراد معمولا به کار با مرورگر در دستگاه‌های تلفن همراه تمایل دارند، بنابراین همه می‌توانند بنر شما را ببینند و با یک کلیک به یک کاربر فعال برنامه تبدیل شوند.
  • ایمیل مارکتینگ: از ایمیل شرکت خود برای اطلاع کاربر و مشتری فعلی خود به منظور به روزرسانی آنها استفاده کنید. همچنین بازاریابی ایمیل خود را با استراتژی محتوای خود ادغام کنید.

  6- سوالات متداول

چگونه میتوان برای بازاریابی برنامه تلفن همراه در مرحله توسعه آماده شد؟

لازم است یک هشدار از طریق نوتیفیکیشن نشان داده شود و پیدا کردن برنامه در نوار جستجو آسان باشد.

چگونه می‌توان دیده شدن یک برنامه تلفن همراه را بالا برد؟

راه‌های مختلفی وجود دارد مانند:

  • ارسال برنامه در وب سایتهای تبلیغاتی
  • انتشار برنامه در چندین فروشگاه دانلود اپلیکیشن
  • برگزاری مسابقات همراه با جوایز
  • افزودن بخش‌های جذاب به برنامه

برای جلوگیری از اشتباهات رایج از چه کارهایی باید پرهیز کرد؟

اگر مدت‌هاست که در این صنعت فعالیت می‌کنید، ممکن است متوجه برخی اشتباهات رایج شده باشید که توسعه دهندگان هنگام تولید برنامه‌های تلفن همراه مرتکب می‌شوند. در اینجا ما یک چک لیست برای پرهیز از اشتباهات رایج عنوان کرده‌ایم.

  • نیازها و ویژگی‌های برنامه را بررسی کنید. برای این منظور باید وقت خود را صرف انجام تحقیقات بازاریابی کرده و نظرسنجی‌های مختلف در مورد شناخت مخاطبان و جمعیت شناسی انجام دهید.
  • هرگز از پرداخت هزینه توسعه یک برنامه چشم پوشی نکنید؛ زیرا توسعه دهندگان تمام وقت خود را صرف پرداختن به ایده‌ها می‌کنند.
  • لازم است که MVP را در نظر بگیرید تا نیازی به افزودن ویژگی‌های غیرضروری نداشته باشید، زیرا باعث کند شدن روند کار توسعه می‌شود.
  • توسعه دهنده باید بر روی ایجاد یک رابط کاربری برجسته متمرکز شود، چون نقش مهمی در اولین برداشت مخاطب از برنامه دارد.
  • درباره شرکت توسعه برنامه تلفن همراه که می‌خواهید با آن کار کنید، تحقیق کنید تا در مورد تخصص آنها، اهمیت کار و نحوه پاسخگویی به برنامه بیشتر آشنا شوید.

چگونه می‌توان بازدهی برنامه را افزایش داد؟

تیم باید برنامه خود را به اندازه کافی به بازار عرضه کند تا مردم از آن مطلع شوند. از طرف دیگر می‌توانید برنامه‌ای ایجاد کنید که ارزش واقعی کاربران را حفظ کند.

چه عواملی را برای انتخاب شرکت توسعه دهنده برنامه‌های تلفن همراه در نظر بگیریم؟

  • تیم و تجربه: یک تیم توسعه دهنده موبایل را استخدام کنید که در زمینه تلفن همراه تجربه داشته باشد تا پروژه به خطر نیافتد.
  • فناوری: شرکتی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین فناوری را داشته باشد و از مقرون به صرفه ترین رویکرد استفاده کند.
  • منابع: می‌توانید رتبه بندی را در فروشگاه برنامه بررسی کرده و از شرکت مربوطه نتایج قابل قبول بخواهید تا از خدمات ارزنده‌ای که به مشتریان خود ارائه داده مطلع شوید.
  • مدیریت: شرکتی را انتخاب کنید که درک روشنی از پروژه داشته باشد و به اندازه کافی به آن اهمیت دهد.
  • تضمین کیفیت: در هر مرحله کیفیت باید مجددا بررسی شود و تست دستی صورت گیرد. تست‌هایی مانند تست واحد برای بررسی نمونه اولیه و بازبینی کد به منظور تست خودکار همه باید به صورت یک جریان انجام شود.
  • مشارکت: به دنبال یک شرکت استراتژیک باشید که کل فرایند توسعه را با دقت مطالعه کرده و بتواند ایده‌هایی را برای پروژه ارائه دهد.

برنامه‌های رایگان چگونه درآمد کسب می‌کنند؟

اولین نکته این است که شما باید ایده‌های مشخصی در مورد برنامه خود داشته باشید که نیازهای کاربر را هدف قرار دهد. همچنین باید یک دید کلی از برنامه خود داشته باشید تا از هزینه‌های احتمالی آن مطلع شوید. به علاوه به پلتفرم مورد استفاده خود توجه کنید، زیرا احتمال افزایش هزینه توسعه وجود دارد.

آیا برون سپاری توسعه برنامه تلفن همراه هوشمندانه است؟

امروزه برون سپاری توسعه برنامه نسبتا معقول است، زیرا با داشتن بهترین برنامه اطمینان از کیفیت و هزینه توسعه ارزان‌تر است. برای این منظور باید یک شرکت توسعه دهنده برنامه موبایل خوب را شناسایی کرده و به چند عامل ذکر شده در زیر توجه کنید.

  • پیشینه شرکت و نحوه کار آنها برای تحقق اهداف خود را در نظر بگیرید.
  • رویکرد توسعه برنامه تلفن همراه و همچنین خطرات مربوط به آن را همراه با درک عوامل موثر بر موفقیت و شکست بدانید.
  • این شرکت باید بتواند یک استراتژی برای جذب و نگهداری کاربر برنامه شما ارائه دهد.

جمع بندی

اینها کلیت مواردی است که در حال حاضر برای شما داریم. راهنمای توسعه برنامه تلفن همراه به شما کمک می‌کند بدون داشتن تجربه توسعه، برنامه خود را تولید کنید. اگر فکر می‌کنید موضوع خاصی را فراموش کرده‌ایم، در بخش زیر با ما در میان بگذارید. بدانید که همیشه آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستیم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer