چگونه طراحان وب می‌توانند در مواقع بحرانی کمک کنند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه طراحان وب می‌توانند در مواقع بحرانی کمک کنند

همانطور که من این مقاله را می‌نویسم، زندگی میلیاردها انسان به گونه‌ای تغییر پیدا کرده است. شیوع کووید ۱۹ منجر به تغییرات بسیاری شده که برخی از این تغییرات بزرگ، کوچک و یا غم‌انگیز هستند. مطمئناً این یک بحران جهانی است. اما این تنها رویدادی نیست که می‌تواند زندگی ما را مختل کند. شاید این امر گسترده تصور نشود، اما برای کسانی که درگیر شده‌اند به این شکل در نظر گرفته می‌شود.

این امر سبب شد تا من در مواقع این‌چنینی به نقش‌های طراحان وب و توسعه‌دهندگان فکر کنم. چه این بیماری همه‌گیر باشد، چه یک بلای طبیعی بوده یا چالشی پیش‌بینی نشده، وب اغلب منبع بزرگی از اطلاعات است. وب این پتانسیل را دارد که اجتماعات را در همه‌ی ابعاد به دور یکدیگر جمع کند. این به‌معنای واقعی کلمه می‌تواند تفاوت بین ایمن یا در خطر بودن یک فرد باشد. شما می‌توانید در مواقع سخت از وب به‌عنوان یک منبع در دسترس استفاده کنید.

بنابراین با وجود این مسائل ما چگونه می‌توانیم هنوز کمک کنیم؟ بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از روش‌هایی که متخصصان وب می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

به مشتریان کمک کنید تا حرف‌هایشان را به گوش دیگران برسانند

یک بحران می‌تواند تمام مشاغل را درگیر خودش کند. با شیوع جهانی کووید ۱۹ تمام رستوران‌ها، لیگ‌های بزرگ ورزشی و غیره به طور موقت بسته شده است. اگر شما مشغول کار کردن در شغلی هستید که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته، بهتر است تلاش‌های خود را آغاز کنید. احوال مشتریان خود را بپرسید و ببینید آیا کاری وجود دارد که بتوانید برای وبسایت آن‌ها انجام دهید یا خیر. برخی از مشتریان خیلی به وبسایت خود اهمیت نمی‌دهند، به‌همین دلیل فرصت‌های جذب مشتری را از دست می‌دهند.

این کارها می‌توانند به سادگی نوشتن یک پست وبلاگ باشند که در آن‌ها شما شرایط جدید مشتریان خود از جمله ساعات کاری و تعطیلی را توضیح می‌دهید. اگر آن‌ها می‌خواهند اطلاعات و اخبار را در لحظه ارسال کنند، می‌توانید یک بخش رسانه‌های اجتماعی را در صفحه‌ی اصلی آن‌ها قرار دهید. اینگونه بازدیدکنندگان کاملاً بروز خواهند ماند. بدیهی است که همه‌ی ما مخارجی در زندگی خود داریم، اما ممنون می‌شوم اگر بتوانید این کار را مجانی یا با تخفیف انجام دهید.

یک اجتماع به وجود آورید

گاهی‌اوقات مردم برای برقراری ارتباط به یک نقطه تجمع یا مکان احتیاج دارند. به‌همین دلیل یک شهر یا محله‌ی تحت تاثیر قرار گرفته می‌تواند با استفاده از یک مرکز آنلاین سود ببرد. راه‌اندازی این‌گونه سایت‌ها بسیار آسان است. شما می‌توانید برای این کار از افزونه‌های وردپرس مثل BuddyPress و bbPress به‌صورت رایگان استفاده کنید. داشتن یک مرکز آنلاین سبب می‌شود تا مردم بتوانند به صورت غیرحضوری در جلسات کاری شرکت داشته باشند.

ارائه دادن اینگونه خدمات اجتماعی می‌تواند زندگی برخی از مردم را واقعا نجات دهد. کسانی که نیازمند کمک و منابع قابل اعتماد هستند، جایگاهی در دنیای وب خواهند داشت. این بخشی است که در آن تخصص فنی شما می‌تواند تغییری اساسی در زندگی افراد پیرامون شما ایجاد کند.

جمع آوری منابع مالی

اگر شما یک طراح وب هستید و حتی کمی تجربه در تجارت الکترونیک دارید، می‌توانید در کمک به جمع‌آوری بودجه نقش مهمی را ایفا کنید. Crowdfunding بسیار محبوب است و اغلب هنگام نیاز یک شخص از آن به خوبی استفاده می‌شود. اما مراجعه کردن به یکی از سایت‌های بزرگ تامین بودجه همیشه بهترین گزینه نیست.

این ممکن است در مورد اضافه کردن سبد خرید به یک وبسایت موجود باشد. شاید این مستلزم ساخت یک صفحه‌ی فرود باشد که در آن افراد ترغیب به کمک‌های مالی می‌شوند و پیشرفت آن را دنبال می‌کنند. همچنین شما می‌توانید در ساخت درگاه‌های پرداختی نیز کمک کنید. صرف نظر از آن‌ها شما می‌توانید یک چیز زیبا و کاربردی را خلق کنید تا بودجه مورد نیاز شما را تامین کند.

به یک روزنامه‌نگار تبدیل شوید

این یک روش فوری برای ورود و کمک کردن به دیگران نیست، اما هنوز هم می‌تواند یک تلاش بسیار ارزشمند به‌حساب بیاید. در موقعیت‌هایی مثل فجایع طبیعی، نگه داشتن انواعی از آرشیوهای آنلاین می‌تواند سابقه اطلاعاتی پایداری را فراهم کند. لزومی ندارد که این یک پروژه‌ی پیچیده باشد. شما می‌توانید این کار را با یک وبلاگ هم شروع کنید. ممکن است در مورد تجربیات شخصی خود یا دیگران بنویسید.

 جمع‌آوری عکس یا عکس گرفتن می‌تواند یک عنصر بصری مهم را به کارهایتان اضافه کند. همچنین می‌تواند مکانی عالی برای کاربران باشد تا داستان‌های خود را در آنجا به اشتراک بگذارند. هدف ما از این کار ایجاد یک مرجع برای کسانی است که آن رویدادها را تجربه کرده‌اند. همچنین این مرجع می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز مفید باشد، زیرا با استفاده از آن می‌توانند در مورد این رویدادها مواردی را یاد بگیرند.

استفاده کردن از مهارت‌های خود به منظور ایجاد تفاوت 

اغلب در شرایط بحرانی همه‌ی مردم از تمام حرفه‌ها جمع می‌شوند تا به یکدیگر کمک کنند. طراحان وب نیز از این قاعده مستثنا نیستند. حتی اگر برخی از ما قادر به بازسازی یک خانه نباشیم، مطمئناً می‌توانیم فضایی آنلاین را خلق کنیم که داوطلبان بتوانند در آن ثبت‌نام کنند. گرچه ممکن است نتوانیم خدمات درمانی ارائه دهیم، اما می‌توانیم برای کسانی که به آن نیاز دارند بودجه جمع‌آوری کنیم.

ما باید از مهارت‌های خود به گونه‌ای استفاده کنیم که به سود دیگران باشد. ایده‌های ذکر شده در بالا تنها یک شروع است. شاید با بهره گرفتن از خلاقیت خود بتوانید راه‌های بیشتری برای ایجاد تغییر پیدا کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی