جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چگونه می‌توان در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک توسعه دهنده حرفه‌ای شغل پیدا کرد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 13 دقیقه

چگونه می‌توان در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک توسعه دهنده حرفه‌ای شغل پیدا کرد

در این مقاله از راکت بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توان در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک توسعه دهنده حرفه‌ای شغل پیدا کرد؟!

خب سال ۲۰۲۰ تمام شد و تاکنون سال ۲۰۲۱ جالب بوده است. ما نمی‌توانیم اعمال اطرافیان خود را کنترل کنیم و فقط می‌توانیم بر اعمال خود کنترل داشته باشیم. بنابراین به جای اینکه خود را در وضعیت منفی غرق کنیم، بیایید بر روی آنچه می‌توانیم برای بهبود خود انجام دهیم، متمرکز شویم و در این راه دنیای اطراف خود را بهبود ببخشیم.

و بنابراین ما در سال ۲۰۲۱ با یک فرصت جدید برای انجام یک کار شگفت انگیز مواجه هستیم. من در مورد سال جدید چیزی نمی‌دانم، اما چیزی که باعث ایجاد انگیزه در مردم می‌شود دیدن تقویم و فرا رسیدن سال جدید است.

ایجاد انگیزه در سال نو هیچ وقت برای من منطقی نبوده و با این حال من نمی‌توانم کمک کنم ولی حس مشابهی دارم.

چه منطقی باشد چه نباشد، سال جدید فرصتی عالی برای بهره‌مندی از تحریکات روانشناختی است که ما را به عنوان انسان وادار می‌سازد کاری را انجام دهیم که باعث تغییر زندگی‌مان شود.

اما به نظر من این تصمیمات سال نو چیزهای زودگذری هستند. به جای تلاش برای اجرای یک تغییر گسترده بر اساس انگیزه موقت، بیایید از این انگیزه برای القای برخی عادت‌های پایدار استفاده کنیم که می‌تواند به راه اندازی و رشد یک حرفه موفقیت آمیز تبدیل شود.

سپس وقتی انگیزه‌های اولیه به طور اجتناب‌ ناپذیری از بین برود، ما عادت‌های ساده‌ای را ایجاد کرده‌ایم که به راحتی می‌توان آن‌ها را عملی کرد.

این روشی است که من به توسعه دهندگان جدید و مشتاق توصیه می‌کنم که در سال ۲۰۲۱ با تمرکز بر اقدامات روزمره کوچک و با کیفیت، کار خود را آغاز کنند.

این عادات روزمره باید حول یک اصل اساسی در ایجاد یک شغل موفق باشد:

مهارت‌های ارزشمندی را کسب کرده و دیگران را متقاعد کنید که دارای این مهارت‌ها هستید.

در نهایت هر تصمیم استخدامی به این موضوع بستگی دارد. انجام این کار به عنوان یک توسعه دهنده جدید و بدون تجربه دشوار است. نکته اصلی این است که شما خود را در میان سایر توسعه دهندگان در همان موقعیتی که قرار دارید برجسته سازید.

در این مقاله، ما یک روند گام به گام را برای انجام دقیق این کار، بدون در نظر گرفتن سطح کنونی تجربه یا تحصیلات شما، طی خواهیم کرد.

ما این کار را در ۵ مرحله انجام خواهیم داد:

۱. ذهنیت خود را درست کنید

۲. به صورت آنلاین حضور داشته باشید

۳. چیزهای ارزشمندی خلق کنید

۴. با مردم در ارتباط باشید

۵. خودتان را pitch کنید

نکته: این توصیه‌ها از طریق تجربه شخصی من همراه با آنچه در ۶ سال گذشته از توسعه دهنده نرم افزار بودن به دست آمده است.

من نمی‌گویم که انجام این توصیه‌ها تنها راه شماست و با انجام ندادنش شکست خواهید خورد. با دانستن این موضوعات روشی متفاوت را برای کارهای خود در نظر خواهید گرفت.

خیلی از مردم را دیده‌ام که از پیدا کردن کار دلسرد و ناامید شده‌اند، بنابراین خواستم که توصیه و نکاتی را در اینجا برای شما قرار دهم. امیدوارم که این مقاله به شمایی که ناامید شده‌اید کمک کند.

۱. ذهنیت خود را درست کنید

این نکته در اغلب اوقات نادیده گرفته می‌شود، اما بسیار مهم است. به عنوان یک توسعه دهنده جدید و بدون تجربه، شما باید روش‌های دیگری برای متمایز بودن خود پیدا کنید. متمایز شدن با ارائه رزومه بدون هیچ زمینه‌ای به مانند دیگران بسیار سخت خواهد بود.

در این مسیر، شما همه چیز را به شانس واگذار می‌کنید و امیدوار هستید که رزومه یا تقاضانامه‌تان به دست هر کسی که ﺁن‌ها را بازبینی می کند برسد و شما را بپذیرد.

بنابراین کلید اصلی برای متمایز شدن استفاده از نکاتی است که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

قبل از آن، توجه به این نکته نیز مهم است که اکثر شرکت‌ها توسعه دهندگان جونیور (مبتدی) را برای مهارت‌های فعلی‌شان استخدام نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را برای مهارت‌های بالقوه‌شان استخدام می‌کنند.

مهم‌ترین کاری که شما می‌توانید به عنوان یک مدیر ارشد انجام دهید این است که نشان دهید توانایی یادگیری، اشتیاق برای یادگیری و توانایی آموزش و تدریس را دارید.

۲. به صورت آنلاین حضور داشته باشید

وقتی می‌گویم حضور آنلاین، منظورم گیت‌هاب، لینکدین، سایت نمونه کارهای شخصی شما و یا جایی برای نوشتن است. یک عکس با کیفیت بالا انتخاب کرده و از آن در سراسر این پلتفرم‌ها استفاده کنید.

پروفایل گیت‌هاب خود را به طور کامل پر کنید تا نشان دهنده فعال بودن شما باشد. پروژه‌های شما همچنین باید README های متناسب و منظمی داشته باشند. کمی تلاش اضافی انجام دهید که نشان می‌دهد شما واقعا به کاری که می‌کنید اهمیت می‌دهید.

برای ایجاد یک پروفایل خوب و ساخت یک سایت نمونه کاری به منابع عالی زیر مراجعه کنید:

- چگونه وب سایت نمونه کار را ایجاد کنیم

- چگونه یک صفحه اینستاگرام جذاب ایجاد کنیم

- ۵ نکته برای ایجاد یک پروفایل عالی برای لینکدین

در مورد ﺁنچه در حال حاضر بر روی ﺁن کار می‌کنید، از دیدگاه یک معلم بنویسید. بنابراین، به جای نوشتن در مورد "من یاد می‌گیرم که یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی بسازم"، "چگونه یک اپلیکیشن برنامه‌ریزی غذا با React و GraphQL بسازیم" بنویسید.

می‌توانید آن را به صورت یک مجموعه چند بخشی درآورید و همانطور که مشغول ساخت آن هستید بنویسید و همچنین در مورد موانع فنی که بر آن غلبه کرده‌اید، بنویسید.

شخصیت را به نوشته‌های خود اضافه کنید. احساس نکنید که همه محتوا باید فنی باشند. در مورد علاقه خودتان به کدنویسی و معنای آن برای خودتان بنویسید.

۳. چیزهای واقعی خلق کرده تا مشکلات واقعی را حل کند

این نکته تغییر دیگری در رویکرد کاری‌تان است که می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. به جای ساختن برنامه‌های ساده با دنبال کردن یک آموزش یا یک دوره، چیزی کاملا منحصر به فرد بسازید که یک مشکل واقعی را برای شما یا شخص دیگری حل کند.

اگر با فکر کردن به جایی نمی‌رسید، از افراد نزدیک خود بپرسید که بزرگ‌ترین تقلا یا مشکل روزانه آن‌ها چیست. سپس شروع به یادگیری راه حل‌های مبتنی بر فناوری برای مشکلاتی که با آن‌ها روبرو می‌شوید، کنید.

در مرحله بعدی، در مورد روند یافتن آن مساله، کشف راه حل و خلق راه حل بنویسید. بله، این کار تلاش بیشتری نیاز دارد و سخت‌تر از دنبال کردن چیزی است که توسط شخص دیگری نوشته شده و ساخته شده است. اما این همان کاری است که هنگام استخدام انجام می‌دهید و برای کارفرمایان بالقوه چشم‌گیر خواهد بود.

در نهایت شما برای کدنویسی استخدام نخواهید شد، بلکه برای حل مشکلات استخدام خواهید شد. کد فقط مکانیزمی است که شما از آن استفاده می‌کنید.

۴. شبکه‌سازی را شروع کنید

اگر کسی حضور آنلاین شما را نبیند خیلی به دردتان نمی‌خورد. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که شروع به برقراری ارتباط با دیگران و ایجاد شبکه‌سازی در بین مردم کنید. شرکت‌ها و افرادی را که تحسینشان می‌کنید را پیدا کرده و با آن‌ها در لینکدین یا توییتر یا حتی مستقیما از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید.

ایمیل دادن برای بدست آوردن شغل نیست، بلکه به معنای پیامی سریع است که می‌توانید برای شروع ایجاد رابطه ارسال کنید. سعی کنید هر روز یک ایمیل ارسال کنید تا روابط واقعی با افرادی که تحسین‌شان می‌کنید را شروع کنید.

هر روز در لینکدین با سایر توسعه دهندگان، کارفرمایان بالقوه و استخدام کنندگان ارتباط برقرار کنید.

۵. خودتان را ‌pitch کنید

در نهایت، هدف این است که یک نمونه کار و شبکه‌ای قوی داشته باشد تا فرصت‌هایی برای شما فراهم شود، اما این کار به زمان زیادی نیاز دارد.

در این مورد فکر کنید. بسیاری از افراد این مساله را ناجور یا زشت می‌دانند، اما اگر توجه یک شخص را جلب کرده و اثبات کنید که جاه طلبی و انگیزه انجام کارهای خوب برای او را دارید تعجب خواهد کرد.

روش کار اینگونه است:

۱۰ شرکتی که از آن‌ها خوشتان می‌آید و دوست دارید که در آن‌جا استخدام شوید را انتخاب کنید.

درباره آن‌ها تحقیق کنید، به دنبال ارزش‌های آن‌ها باشید، چه چیزهایی برای آن‌ها مهم است و چه نوع کارهایی انجام می‌دهند. سعی کنید خلاهای احتمالی در کار آن‌ها را شناسایی کرده تا بتوانید در حل کردن آن‌ها کمک کنید، یا اگر آن‌ها در حال کار بر روی موضوعی هستند، به سادگی بتوانید به آن‌ها کمک کنید.

سپس، یک فیلم ضبط کنید. سعی کنید زمان این فیلم حداکثر ۳ دقیقه باشد. سریع خود را معرفی کنید، به آن‌ها بگویید که چرا می‌خواهید به طور خاص برای آن‌ها کار کنید و به آن‌ها بگویید که چه ارزشی می‌توانید برای تیم آن‌ها داشته باشید. در مورد مهارت‌ها و جاه طلبی‌های خود صحبت کنید.

در ﺁخر، به پروژه‌ای اشاره کنید که به کار ﺁن‌ها مربوط می‌شود. در صورت امکان، یک پروژه کوچک را ایجاد کنید که با دیدگاه و اهداف ﺁن‌ها همسو باشد. می‌دانم که همه توانایی انجام این کار را ندارند، اما اگر بتوانید انجام دهید عالی می‌شود.

در سایت نمونه کارهای خود یک صفحه اختصاصی ایجاد کنید که تمام این مطالب را در خود داشته باشد و هنگام ارسال درخواست خود، آن را مستقیما برای مسئول استخدام ارسال کنید. یا اگر در حال حاضر استخدام نمی‌کنند، آن را مستقیما برای آن‌ها ارسال کنید.

هدف این است که خود را به عنوان شخصی که علاقه خاصی به کار کردن برای آن‌ها دارد، نشان دهید. شما می‌خواهید ثابت کنید که یا مهارت‌های لازم برای انجام این کار را دارید یا مایل و قادر به یادگیری آن‌ها هستید.

همه این‌ها خوب هستند، اما من این مقاله را با این جمله شروع کردم که باید عادت‌های کوچک اما با کیفیت را به کار ببریم و سعی کنیم با آن‌ها سازگار باشیم.

تاکنون اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار داده‌ام، حال بیایید آن‌ها را به اقدامات روزانه و هفتگی تقسیم کنیم تا به تحقق این امر کمکی کرده باشیم.

مرحله اول: create time و connect time را در نظر بگیرید

در نهایت این راهکارها به ایجاد چیزها و ارتباط با مردم خلاصه می‌شوند. اکنون که حضورتان را به صورت آنلاین تنظیم کرده‌اید، وقت آن است که بقیه کارها را شروع کنید.

پس به برنامه زمانی خود نگاه کنید، ببینید که چقدر زمان می‌توانید به هر کدام از ﺁن‌ها اختصاص دهید.

هیچ دلیلی وجود ندارد که بیش از ۳۰ دقیقه را به connect time اختصاص دهید، بنابراین وقتی این مورد را اطلاح کردید، بقیه زمان خود را به خلق کردن اختصاص دهید که شامل ساختن چیزها و نوشتن در مورد آن‌ها و غیره می‌باشد که می‌تواند روندی که در بالا توضیح دادیم را دنبال کند.

اگر هنوز حضور آنلاین خود را ایجاد و بهینه نکرده‌اید، این همان موضوعی است که می‌توانید بر روی create time خود تمرکز کنید.

یک یا دو پروژه را کار کرده تا به این ترتیب چیزی برای نمایش به مردم داشته باشید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در واقع برخی مهارت‌های توسعه را یاد بگیرید و آن ها را به نمایش بگذارید. از طریق وب سایت راکت یا منبع یادگیری دیگری می‌توانید این مهارت‌ها را بیاموزید و بلافاصله شروع به خلق ایده‌هایتان کنید. منتظر نباشید تا کامل همه چی را یاد بگیرید و وقتی احساس آمادگی کردید شروع به خلق ایده‌هایتان کنید. از همان ابتدا شروع کنید.

اگر نمی‌توانید ساعت‌ها وقت بگذارید، هر زمانی که می‌توانید را کنار گذاشته و آن را مقدس بشمارید و تمام تمرکز خود را در آن زمان بر روی چیزی که می‌خواهید خلق کنید بگذارید.

پس باید دو تقویم زمانی برای ایجاد و اتصال در تقویم خود داشته باشید. در connect time، شما باید با یک نفر از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید و یا با کارفرمایان بالقوه، سایر توسعه دهندگان و استخدام کنندگان در لینکدین در ارتباط باشید.

حتما این زمان را تا حداکثر ۳۰ دقیقه محدود کنید تا در دام اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی نیفتید.

مرحله دوم: pitch time را اضافه کنید

هنگامی که یک یا دو پروژه در دنیای واقعی ایجاد کردید، سایت نمونه کارهای خود را ساختید و حضور آنلاین خود را بهینه کردید، سپس می‌توانید pitch کردن را شروع کنید.

یک pitch block را به تقویم خود اضافه کنید. شما می‌توانید این قسمت را در connect time یا create time خود قرار دهید، هر کدام که برای شما بهتر است آن را انتخاب کنید.

در آخر...

این یک مقاله طولانی بوده است، اما امیدوارم یک یا دو ایده در مورد چگونگی افزایش اثربخشی شغلی‌تان ایجاد کرده باشد.

باز هم می‌گویم که این تنها راه افزایش اثربخشی نیست. بعضی‌ها هم می‌گویند که شما باید درخواست خود را ارائه دهید و به بهترین‌ها امیدوار باشید، این مورد هم لزوما درست نیست.

عنصری به عنوان شانس هم در این موضوع دخیل است. اما داشتن یک راهکار خوب و تمرکز بر روی آن باعث متمایز شدن می‌شود و شانس شما را نسبت به دیگران افزایش می‌دهد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.5 از 2 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی